اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
mera tawfek

انا حاسة بغباء رهيب ف الجرامر ترم اول

Recommended Posts

انا كل ما اذاكر القواعد لحد اللحظه دى مش بعرف اطبقها ع الحل خاااااااااااااااااالص وكمان انا مش فاهمه يعنى ايه نلون الاجابه مش فاهمه تقصد ايه بما انى طبعا ماكنتش بحضر لها
لو حد يقدر يساعدنى ياريت ضروووووووووورى لانى والله كدا شكلى هأجلها لو مفهمتش

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

تلوين الإجابه معناه إنها هتدينا الإمتحان مكون من عدة صفحات فيها 40 سؤال والحل هيكون فى الصفحه الأخيره زى اللى موجوده تحت دى وإحنا هنعلم على الإجابه الصحيحه من خلال وضع مربع على a او b او c او d

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
أهم حاجه فالجرامر عشان نتعلمه نعرف الجمله محتاجه أيه عشان نعرف نحل كويس فالإمتحان

يعنى مثلآ نشوف فين الفاعل والفعل الأول وبعد كده نشوف الزيادات اللى ممكن تتحذف

واللى بتعتبر مكمله للمعنى ونحاول نحفظ القواعد صم عشان نعرف نطبق كل الكلام ده وحفظ القواعد

محتاج لفهمها فالأول ... وبعد كده ربنا يسترها .... وبالتوفيق والنجاح

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
السلام عليكم ؟؟ ولا غباء ولا حاجة ؟؟ الجرامر من المواد ال ممكن تذاكرها بالليل وتدخلها الامتحان الصبح ؟؟ لـــــــــــــــــــــــــو كان متلخص كويس لكن الدكتورة مش عاملة أي تلخيص
يعني مثال to + المصدر
during + inf or ( v + ing )
as / while + ( جملة ماضي مستمر )
هي الأخطاء تداخلت مع بعضها أنا دلوقتي بأتكلم عن نفسي أنا ما ذاكرتش من الأول على أساس اني هألخص المنهج لعشرة عشرين قاعدة وأحفظهم ؟؟؟ لقيت عشان الخصهم وأفهمفم عاوز عشرين يوم من كتر اللف ال ف الروابط
ربنا يعديها بسلام

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.