اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
نهى مجدى

اللى جربها من طلبة ترم تانى يدخل يقوللنا

Recommended Posts

حد يا جماعة هيجيب ملازم مراجعة نهائية لترم اول ؟
ولو حد هيجيب من مكتبة اية ؟
وياريت لو حد ترم تانى جاب قبل كدة يقوللنا بتبقى حلوة ولا واية افضل مكتبة ؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا عن نفسي مجربتهاش
بس كنت ناوية اجبها الترم ده من مكتبة الكابتن سألت طلبة قالولى دول مختصرين فيها كتيير ومش مفيدة
وغير كدا الدكاترة قبل كدا نصحونا منجبش اي ورق من برة المركز فا اكتفيت بورق المركز

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا برضوا مش مقتنعة خالص بالملازم
بس عشان بشوف زمايلى بس فى كليات تانى بيجبوها ويذاكروا منها وبينجحوا بس حاسة ان كليتنا مينفعش معاها بصراحة هى محاضرات وتظبيقات الكلية

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
طيب قوللنا جبتها من مكتبة اية وجبت مواد اية
واية نظامها عاملينها ازاى ؟ وسعرها كمان معلش

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الموضوع بالنسبة لترم اول مش محتاج ملازم اوي
يعني عندك مثلا مادة القراءة و الفهم دي يعتبر مش مادة ولا بتتذاكر هي عبارة عن قطعة و الاسئلة اجابتها مباشرة جوة القطعة كل اللي هتعمليه copy and paste
بالنسبة للترجمة دي المادة الوحيدة اللي محتاجة ممارسة من كل حتة يعني هاتي حاجات بالانجليزي و حاولي تترجميها مستخدمة القواميس و الحاجات دي
النحو العربي خدي حصة او حصتين كل اخر ترم مع مدرس اعدادي او ثانوي يلخصلك كل كتاب الترم
الجرامر بالنسبة لي كان في الترم الاول سهل جدا بتاع ابتدائي و كدة يعني اللي فاهم جرامر شوية صغيرة هيعرف يعدي فيه
اصعب مادة هي المادة الثقافية حاولي تجيبي فيها مختصرات على اد ما تقدري و حاولي تعرفي من الدكتورة القصص المحذوفة و ذاكري اللي هي هتقول عليه و خلاص

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
فعلا زى ما حضرتك قلت بس انا مشكلتى فى الترجمة والجرامر عشان الوقط فقط والمذاكرة لازم منن السى دى انا عاوزة حاجة مطبوعة عشان كدة عاوزة ملازم وكمان النحو برضوا عشان يكون فى امثلة اكتر و كدة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الترجمة ان شاء الله هتجيلك سهلة حاولي بس تعتمدي على انك تمارسيها بعيدا عن الدراسة و الملازم لان الترجمة معتمدة انك تجيبي قطع انجليزي و تتجرميها لعربي و العكس عادي ممكن تعملي كدة مع نفسك بأستخدام القاموس هتلاقيها سهلة ان شاء الله
صدقيني عايزة تشيلي هم بجد
شيلي هم المادة الثقافية لوحدها تخليكي تعدي تذاكريلها هي لوحده الترم كله
الجرامر سهل جدا بتاع ترم اول اسهل من جرامر اولى ابتدائي هتفهميه و هيبقى بالنسبة لك سهل
اما النحو فه انا قولتلك تعملي اية و هو دة اسلم حل والله
و سيبك من الحاجات المطبوعة و الملازم مش للترم دة على الاقل
اسمعي نصيحتي ليكي و هتكسبي ان شاء الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
Ahmed Elwardany كتب:
الترجمة ان شاء الله هتجيلك سهلة حاولي بس تعتمدي على انك تمارسيها بعيدا عن الدراسة و الملازم لان الترجمة معتمدة انك تجيبي قطع انجليزي و تتجرميها لعربي و العكس عادي ممكن تعملي كدة مع نفسك بأستخدام القاموس هتلاقيها سهلة ان شاء الله
صدقيني عايزة تشيلي هم بجد
شيلي هم المادة الثقافية لوحدها تخليكي تعدي تذاكريلها هي لوحده الترم كله
الجرامر سهل جدا بتاع ترم اول اسهل من جرامر اولى ابتدائي هتفهميه و هيبقى بالنسبة لك سهل
اما النحو فه انا قولتلك تعملي اية و هو دة اسلم حل والله
و سيبك من الحاجات المطبوعة و الملازم مش للترم دة على الاقل
اسمعي نصيحتي ليكي و هتكسبي ان شاء الله

ميرسي جدا على ردك flower
وربنا يسترها يارب وننجح كلنا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.