اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
منار عصام الدين

هموت من القلق

Recommended Posts

انا ضمة ترمين علي بعض وفي مواد من الترمات الي جاية عندي في من الترم التالت ومن الترم التامن والتترم التاني انا خلاص هموت من كتر القلق حسة اني مش لحقة الم المنهج خصوصا اني برة مصر وفي حاجات كتير مش فهماهة وحسة ان كلمات الانجليزي الي انا حفظاها قليلة جدا جدا ودة عرفته من كتر الكلمات الي انا بترجمها في الدروس ومش قادرة احفظها لانها كتير اوي انا تعبت ومش عارفة اعمل ايه كمان المحاضرات التليفزيونية الي علي الموقع ياامة انها قليلة جدا ومش شرحه المنهج كله او انها تقيلة جدا ومش عايزة تتحمل علي الجهاز شفتوا المصيبة الي انا فيهاcrycry

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
هو وضعك صعب بس بطريقتك دى مصعباه اكتر حاولى تهدى وتفكرى صح يعنى الكلمات بتاخد وقت على ما تتحفظ بس نظمى وقتك و إستغلى الأوقات اللى بتكون فعلا كويسه زى بعد الفجر الوقت ده حلو للحفظ جدا حددى كل يوم مقدار تحفظيه تبعا لقدراتك وراجعى عليه تانى يوم

مشكلة تحميل المحاضرات دى برده ليها حلين إستخدمى برنامج تسريع تحميل زى أروبت أو إنترنت داونلود مانجر و إختارى وقت ميكونش فى ضغط كبير زى مثلا الصبح بدرى أوى أو بليل أوى الأوقات دى تقريبا مش بيبقى فيها ضغط و الفترة دى لغاية ظهور النتيجة الناس مش فيها ضغط

إلتزمى قد ما تقدرى بالمحاضرات و التطبيقات لأنه الإمتحانات مش بتخرج منها

وربنا يوفقك إن شاء الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا متشكرة جدا يا اخت سويت لاف انتي عندك حق ربنا يسترها انا فعلا المفروض اهدى شوية انا بقلق كدة اوي لما يكون في درس مش فهماه او لما احفط مجموعة كلمات وارجع انساها تاني مشكلة النسيان اكبر من مشكلة الحفظ كمان عندي مادة اسمها نصوص من الادب العربي المعاصر من الترم التامن تقريبا صعبة اوي اوي ومش عارفة حتى ابدا فيها حاولت افهم اي شئ لكن للاسف والمشكلة الاكبر ان ملهاش محاضرات صوت وصورة علي الموقع وكمان في مادة اسمها نحو علي مستوى النص نوعية نحو اول مرة اشوفها المشكلة ان كل سنة مترتبة علي السنة الي قبلها وانا لسة بقول ياهادي وخدة مواد من الترم السادس والتامن بس المشكلة ان انا متزوجة وبسافر مع زوجي عشان كدة بضطر اضم ترمين مع بعض وطبعا الموضوع دة جديد عليا
انتي في الترم الكام
وهل ممكن تساعديني في الحاجات الي مش فهماهة ولا مشغولة
انا نازلة مصر يوم 24/4 اخر الشهر الي جاي ان شاء الله
حتى مش عارفة لما اروح المركز ان شاء الله اروح فين بالضبط عشان اشوف لو في ملخصات اشتريها والمحاضرات بتكون ايام ايه وفين مكنها معلش تعبتك اوي اوي معايا انا متشكرة جدا يا حبيبتي

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

هاى يامنار حبيبتى انا مش عايزاكى تقلقى خالص انتى بس تاعبة اعصابك وده مش حيخليكى تعرفى تركزى عايزة اقولك ان اهم حاجة تراجعى كتيييييييييييييير وتحلى امتحاناااااااااااات كتير يعنى فعلا اهم من المذاكرة التطبيق حتى لو لقيتى حاجة مش عارفاها وانتى بتحلى دورى عليها تانى وتالت ورابع لغاية ماتثبت فى دماغك وماتقلقيش ان شاء الله خير.
ولو احتاجتى حاجة انا موجودة فى مصر ولو عايزة اى حاجة قوليلى اتفقنا. Smile

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ربنا يخليكي يا ايمي احنا ان شاء الله نتقابل قريب انا نازلة شهر اربعة باذن الله وهقولك علي معاد نزولي بالضبط اول ما احجز ان شاء الله وبردو اول ما اوصل هبعتلك رساله عشان نشوف ممكن نتقابل فين في المركز ان شاء الله لو حبيتي لاني فعلا محتاجة مساعدة اوي قولتي ايه؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.