اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
sara199

الامتحانات سهلة/صعبة

Recommended Posts

bism انا بجد متوتره اوي من موضوع الامتحانات وياريت حد يقولي ازا الامتحانات فمادة الاعلام في السعودية تبقى سهله ولا صعبة!! crying

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

الاخت ساره خليها علي الله اهم شيء انتي اعملي الي عليكي وذاكري وتوكلي علي الله وربنا هيسهل الصعب ويهونا عليكي واتمني ليكي حظ سعيد ان شاء الله بالتوفيق والنجاح
study

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

صحيح والله الامتحانات عاملة ازاي انا متعودة علي امتحانات الامارات صح صعبة بس مش كلها حفظ وانا فالحفظ صفر والانجليزي متعودة اختيارات وصور اعلق عليهم وموضوع بس دي غير حد يقولنا صعبة ولا سهلة يادماغيcrying

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
امتحانات الدول العربية كلها موحدة

الاختلاف بين امتحان داخل مصر أو خارج مصر
ومفيش حاجة اسمها خارج مصر أسهل أو أصعب
الاثنين في مستوى واحد و صعوبة واحدة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
somya كتب:
امتحانات الدول العربية كلها موحدة

الاختلاف بين امتحان داخل مصر أو خارج مصر
ومفيش حاجة اسمها خارج مصر أسهل أو أصعب
الاثنين في مستوى واحد و صعوبة واحدة

flowerسلمت يداك
نحن المعتربين مشكلتنا مشكلة، الدراسة صعبة علينا عشان مافيش حضور، لا يوجد اي احتكاك باناس تدرس معنا نفس المنهم، اللهم الا اعتمادنا على المنتديات اوموقع الجامعة وكله مجهود ذاتي studycrying ، انا شخصيا ساعات بزهق من الدراسة وبقعد ايام ما بفتحش كتاب، لان مافيش حد معي يشجعني او يكون متابع معايا اول باول ، بس في سبيل تحقيق حلم وتحدي نفسي برجع تاني لكلتاب واقول احلى عذاب تصفيق

فعلا يا سمية،بس كله يعتمد على خطة للدراسة توضح طريقة الدراسة ، والوقت المفروض لدراسة كل مادة على حدة، ولا يوجد صعب ان شاءالله...إلا اذا فات الوفت ولم نبدا الدراسة بوقت كاف...وطبعا الحفظ مع الفهم مهم والله يوفق الجميع ان شا الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الحمد لله انا تخرجت من الكلية

ولكن عاوز اقول حاجه مهمه جدا كانت بتحصل ايام الدراسة وهي ان ساعات بيكون مش جاى لى نوم نهائيا وبدور على طريقه عشان انام بيها مش لاقي لحد ربنا ما كرمني بطريقة جهنميه وهى انى كل ما اجب انام اجى قايل لما اقوم ازاكر واول ما افتح الكتاب القي النوم وصل ....ولو شبعان تلاقينى نفسي اكل ولو مش عطشان تلاقيني عاوز اشرب

واعتقد فى ناس كتير هنا نفس حالتي ....ترويض النفس شي صعب جدا كنت عامل سيرك فى البيت عشان اعرف ازاكر

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
والله يا اخى اصعب حاجه فعلآ هى ترويض النفس ، بالذات إنك تحطلها برنامج إيجابى يفيدك

زى الصلاه ، المذاكره ، حسن الخلق ، ....والخ تلاقيها بتأمرك إنك تعمل العكس

اهه فالأول والأخر نفس وأماره بالسؤ .... والماسك على دينه كالقابض على الجمر .

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ayonah2020 كتب:
صحيح والله الامتحانات عاملة ازاي انا متعودة علي امتحانات الامارات صح صعبة بس مش كلها حفظ وانا فالحفظ صفر والانجليزي متعودة اختيارات وصور اعلق عليهم وموضوع بس دي غير حد يقولنا صعبة ولا سهلة

بالظبط

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.