اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
هاني اسلام

تجربتي في حياتي

Recommended Posts

انا هقول هنا تجربتي في حياتي انا شاب من اسرة متوسطه عادية كان نفسي وحلم حياتي ادرس دراسه علمية لكن في ثانوية عامه والد مرض مرض شديد واتلميت علي شلة اصداقاء فاشلين المهم نتيجتي في ثانوي كانت وحشه ودخلت كلية ادبيه ملهاش مستقبل وطبعا طلعة من الجامعه عانيت في حياتي لان مفيش وظايف نهائي وكل الي بحلم بيه اني اغير حياتي تاني مهما حصل انا مش بيائس مهم سني تقدم لاني مومن ان العلم لكل سن وكل وقت وان العلم الحقيقي هوا الطريق الحقيقي لحياه سعيده وهوا الحل لكل مشاكلنا وانا بوصل رسالة لاهل التعليم المفتوح ان المعاناه الحقيقيه لبلدنا بسبب التعليم الادبي الفاشل انا بدرس تجارة محاسبه في الوقت ده ولقيت ان ده حل وسط ومعقول اوي لكن بالله عليكم مستقبل بلادنا الحقيقه في تعليم مفتوح حقيقي وعلمي ناجح وندي فرصه لاي انسان اخطاء او اتظلم عشان يعيش حياه سعيده بوظيفه تفيده مش مجرد تعليم ادبي ملوش ايفايده واعتقد رسسالتي وصلت

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
فعلا عندك حق نظام التعليم عندنا مش بيطلع مننا حاجة للاسف
انا درست حقوق مع ان عمرى ما حبيتها ولا تخيلت نفسى محامية لان كل ميولى ادبيه بحته وقعدت فترة طويلة مش قادرة امشى فى الطريق اللى اتفرض عليا لحد ما قررت انى ابدأ من جديد فى المجال اللى بحبه فعلا وحاليا انا فى ترم اول اداب ترجمه انجليزى وحاسة ان شاء الله ان هقدر احقق نفسى فى المجال اللى انا اخترته واللى بحبه فعلا مش اللى التعليم الفاشل ده بيفرضوا علينا فرض

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اولا بشكرك فعلا علي ردك وكل كلمه قلتيها حقيقه انا كان نفسي ادرس هندسة ودرسة حقوق وفي الاخر قررت ادرس تجارة عشان مفيش فرصه لهندسة ممكن حد تاني يشاركنا بتجرته

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.