اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
ATOMIX

حلقة دراسية ترم أول أداب E دور يناير 2013 (الجزء الأول )

Recommended Posts

Miro_Potta كتب:
بس انا على فكره على صفحتى مافيش محاضرات فديو خالص للعربى

ايوة كل كل اللى اتشرح لحد دلوقت وانا عندى محاضرات الجرامر نزلت على صفحتى وهانزلهالك تتابعيها ولو عندك نزلت المحاضرات مكتوبة تقدرى تتابعيها

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
Miro_Potta كتب:
ياريت ويارب بس مايكون فيها تعب

TV النــحــو الــعــربى

مفيش تعب و لا حاجة يا Miro دة اللى إحنا المفروض نعمله , إننا نساعد بعض و لو فيه أى حاجة انا تحت أمرك
بالتوفيق flower

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
شكرآ ليكى يا عطر الجنه

وأنا قمت بتجميع المحاضرات فى موضوع واحد تجدونه على هذا الرابط

/t8960-topic#84534

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ممكن يا عطر الجنه تضيفى أى شئ مهم أنتى شيفاه إنك مذكرتهوش

وأنا إن شاء الله هضيفه للجداول وكمان هضيف كل روابط التحميل

المذكوره فى الحلقه الدراسيه عشان يبقى الموضوع ماده علميه شامله

ومختصره

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
عطر الجنة كتب:
دى بعض القواميس اللى على الاسطوانة اللى اديتهالنا الدكتورة شاهيناز واول لما اكمل الباقى هانزله
4shared.com/rar/4MUui5fP/k_online.html?

وده الجزء التانى والتالت بكرة ان شاء الله ارفعه وانزله
4shared.com/rar/ED4scruN/sami_ahmed.html?

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
شكرا يا عطر الجنة على مساعدتك لينا انا بجد بستفيد من كلامك فى المذاكرة.

انا حاولت احمل القواميس بس الملف بعد التحميل بيظهر بلغة غير مفهومة و انا مش عارفة احل المشكلة دى ازاى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ciscoocean كتب:
Miro_Potta كتب:

محاضرات الفيديو لسة متحملتش على صفحتنا , لكن انا عندى محاضرات من الترم اللى فات ,لو حبيتى أنا ممكن أحملهالك أو اشوف اللينك و أبعتهولك

السلام عليكم
ciscoocean
عندى سؤال بس لو تكرمت الفديوهات اللى حضرتك رفعتها هل هى خاصة بالدكتور عرفة ؟؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ATOMIX كتب:
شكرآ ليكى يا عطر الجنه

وأنا قمت بتجميع المحاضرات فى موضوع واحد تجدونه على هذا الرابط

/t8960-topic#84534

مجهود و تنظيم جميل
ATOMIX
سلمت يداك

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
Emy Salem كتب:

مجهود و تنظيم جميل
ATOMIX

شكرآ يا إيمى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
عطر الجنة كتب:دى بعض القواميس اللى على الاسطوانة اللى اديتهالنا الدكتورة شاهيناز واول لما اكمل الباقى هانزله
4shared.com /rar/4MUui5fP/k_online.html?

نحن متشكرين جداً؟؟
الله يوفقك

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
عطر الجنة كتب:
medhate كتب:
السلام عليكم
الرجاء من السادة الزملاء ؟؟ اجابة السؤال التالي
1-What is the origin of Valentine’s Day?
وكمان ترجمة للقطعة دي
Like many other holidays, Valentines Day is thought to be of American origin; but—like many other holidays—it is not. in ancient Rome. people celebrated a similar holiday in the middle of February. It was Lupercalia, the festival of fertility.
This date, in fact, is the only connection between the festival and the martyr St. Valentine, a Roman priest from the 3rd century. Valentine lived during the reign of Emperor Claudius II, who did not allow his soldiers to get married, Claudius believed that married soldiers would not make a good army. So. when he found out that Valentine married young couples secretly, he had the priest arrested and sentenced to death.
Valentin&s Day has become the festival of love—lovers surprise each other with little presents, flowers or a romantic dinner by candlelight. Sending special greeting cards on that day is also very popular. Valentines, as these cards are called, are sent to loved ones or even to secret lovers in order to win their hearts. If the sender doesnt want to be recognised, the card is signed c>.

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بالنسبة لاجابة السؤال فهى كالتالى
the origin of Valentine’s Day is in ancient Rome Lupercalia the fastival of fertility
اما بالنسبة للترجمة فهى مثل العديد من العطل الاخرى يعتقد ان عيد الحب من اصول امريكية لكنه ليس كذلك فى روما القديمة احتفل الناس بعيد مشابه فى منتصف فبراير كان عيد الخصوبة لكن فى الواقع هذا التاريخ اتصال وحيد بين العيد والشهيد فالانتاين وهو كاهن رومانى من القرن الثالث عاش اثناء عهد الامبراطور كلوديوس الثانى الذى لم يسمح لجنوده بالزواج لان كلوديوس يعتقد بان الجنود المتزوجون لا يفعلوا جيش جيد لذلك عندما اكتشف ان فالانتاين يزوج الشباب والبنات سرا امر باعتقال الكاهن وحكم عليه بالموت ولقد اصبح فالانتاين مهرجان الحب فالاحباء يفاجىء بعضهم البعص بهدايا صغيرة , ورود او عشاء رومانسى على ضوء الشموع وارسال بطاقات تهنئة فى ذلك اليوم وايضا الاحباء السريين يرسلو هذه الرسائل وحتى لا يريدوا التعرف عليه يكون امضاء الكارت (حبيبك)

دى بعض الترجمة زى ما حضرت مع الدكتورة وفهمت ارجو ان اكون فيدتكم وبالتوفيق ان شاء الله

شكراً كتير عطر الجنة على المجهود flower لأن الجزئية دى فعلاً كانت مش واضحة بالنسبة ليا أيضاً

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
medhate كتب:
السلام عليكم ؟؟ أنا متشكر جداً للأخت عطر الجنة ؟؟ أنا ال كان محيرني هل لاأصل العيد ف أميركا ولا إيطاليا؟؟؟
وكمان الكلمة دي Lupercalia لم أجد لها أي ترجمة لا ف جوجل ولا ف easy lingi ولا oxford
وأخيرا أنا في غاية الششكر ؟؟

هو أصل Lupercalia
و على ما ورد فى الموسوعة الحرة و على ما ترجمتها هو إلة الرعاة عند الرومان
http://en.wikipedia.org/wiki/Lupercalia

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
k.salem كتب:
Like many other holidays, Valentines Day is thought to be of American origin; but—like many other holidays—it is not. in ancient Rome. people celebrated a similar holiday in the middle of February. It was Lupercalia, the festival of fertility.
This date, in fact, is the only connection between the festival and the martyr St. Valentine, a Roman priest from the 3rd century. Valentine lived during the reign of Emperor Claudius II, who did not allow his soldiers to get married, Claudius believed that married soldiers would not make a good army. So. when he found out that Valentine married young couples secretly, he had the priest arrested and sentenced to death.
Valentin&s Day has become the festival of love—lovers surprise each other with little presents, flowers or a romantic dinner by candlelight. Sending special greeting cards on that day is also very popular. Valentines, as these cards are called, are sent to loved ones or even to secret lovers in order to win their hearts. If the sender doesnt want to be recognised, the card is signed c>.

كغيرها من بقية المناسبات فإن عيدالفالنتاين يعتقد بأنه من أصول امريكيه ولكنه على أيه حال رأي ربما كان هنالك ما يخالفه

في روما أحتفل الناس قديما بمايشبه هذه المناسبه - عيد الفالنتاين - وكان وقت إحتفالهم في منتصف شهر فبراير من كل عام

وكانت المناسبه تسمي عيد الخصوبه

وفي الحقيقة فأن هذا التاريخ وهذه المناسبه تحديدا ترجع الى حدث هام يربط بين هذه الاحتفاليه وحياه الشهيد المقدس فالنتاين

ذلك القديس الروماني الذي عاش في القرن الثالث

كان فالنتاين يعيش أيام عصر الامبراطور كلوديوس الذي لم يكن يسمح لجنوده بالزواج معقدا بان الزواج يؤثر على كفائه

الجند

وعندما أكتشف بأن القديس فالنتاين يقوم بتزويج الجنود سرا اصدر حكما باعتقاله وحوكم وأعدم

أن ارتباط هذه المناسبه بهذا الرجل جعل من يوم الاحتفاليه يوم للحب والمحبين

حيث يفاجئ فيه المحب حبيبته ببعض الهدايا أو بعض الزهور أو بدعوتها الى عشاء رومانسي

ويشتهر عيد الحب بارسال المحبين بطاقات دعوه أو معايده لمن يحبون

وكان من طرقهم أنهم يرسلونها سرا وذلك ليظفر بقلب معشوقته

وإذا لم يرغب الداعي أن يعرف فانه كان يرسل البطاقه موقعا عليها برمز بسيط هو الحرف

c

سلمت يداك ترجمة رائعة شكراً أستاذ سالم

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
medhate كتب:

السلام عليكم ؟؟ لو سمحتوا لو ف حد ممكن يدلني ع رابط الكتاب ده ( مرجعك إلي لغة عربية صحيحة. عرفة حلمي عباس) وشكرا

الكتاب غير متاح على الإنترنت فقط يمكنك الحصول عليه من خلال مكتبة الأدب و عنوانها 42 ميدان الاوبرا
http://dar.bibalex.org/webpages/mainpage.jsf?BibID=392609

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ميدان الاوبرا مكتبة الأدب

هل فيها مراجع انجليزيه يا ايمان ؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الحمد لله هذا من فضل الله سبحانه

أنتي الرائعه أيضا

وكثر الله من أمثالك

وأصلح حالنا وحالك

وكل شبابنا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
k.salem كتب:
ميدان الاوبرا مكتبة الأدب

هل فيها مراجع انجليزيه يا ايمان ؟

فى الحقيقة مش عندى فكرة لكن عموماً تليفونهم من داخل القاهرة 23900868
و بعد البحث على الإنترنت وجدت هذه الصفحة الخاصة باصدارتهم
http://dar.bibalex.org/webpages/searchresults.jsf
و بالتوفيق ان شاء الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
عطر الجنة كتب:
عطر الجنة كتب:
دى بعض القواميس اللى على الاسطوانة اللى اديتهالنا الدكتورة شاهيناز واول لما اكمل الباقى هانزله

flowerthanks

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
أين تباع كتب المترجم الدكتور محمد عناني

في حد يعرف اين تباع كتبه ؟

انا سمعت أن كتبه تباع في مكتبه الانجلو

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بصراحة مشكورين جدااااااااااااااا على مجهودكم اكثر من رااااائع بصراحة هذا المنتدى من افضل المنتديات وانا سعيدة جدا بانضمامى معكم ربنا يوفقنا جميعا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
أهلا فيك ومرحبا هند حمدي

وحياكم الله

و رزقكم العلم النافع

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..

إزيكم يا جماعة .. عاملين إيه ؟

دا ملخص متواضع لدرس أقسام الكلام مادة النحو على مستوى الجملة .. أتمنى يفيدكم .. وكنت حريصة اني أكتب فيه كل ملاحظة قالها الدكتور ببساطة عشان محدش يلخبط .. واضفت ليه بعض خبرتي بما ان ماما أستاذة لغة عربية .. ربنا يخليهالي .. وأي خدمة في العربي أنا تحت أمركم ..

وبالمناسبة بهدي الملخص دا مخصوص لمريم .. لأني كنت وعدتها الترم اللي فات أساعدها وحصلت ظروف خارجة عن ارادتي ومعرفتش أكمل معاها .. اتمنى يعجبك يا مريوم ..

وفي أمان الله ..

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
lamees كتب:

دا ملخص متواضع لدرس أقسام الكلام مادة النحو على مستوى الجملة .. أتمنى يفيدكم .. وكنت حريصة اني أكتب فيه كل ملاحظة قالها الدكتور ببساطة عشان محدش يلخبط .. واضفت ليه بعض خبرتي بما ان ماما أستاذة لغة عربية .. ربنا يخليهالي .. وأي خدمة في العربي أنا تحت أمركم ..

وبالمناسبة بهدي الملخص دا مخصوص لمريم .. لأني كنت وعدتها الترم اللي فات أساعدها وحصلت ظروف خارجة عن ارادتي ومعرفتش أكمل معاها .. اتمنى يعجبك يا مريوم ..

وفي أمان الله ..

flower شكرا يا لميس

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اولا الف شكرلكل اللى سألوا على ماما.
انا من خلال مذاكرتى لاحظت ان مادة الترجمة هى اكتر مادة بتاخد وقت و كمان اصعب مادة و كل اللى اعرفهم فى مجال الترجمة قالولى لازم كل يوم نتمرن على الترجمة فياريت اللى يقدر يجيب قطع بسيطة و ينزلها على الصفحة علشان نتمرن فيها و نستفيد من خبرات بعض لان الامتحان مش بيجى من الكتاب

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا لحد دلوقتى لﻷسف لسه مبداتش فى مادة الترجمه ﻻن لسه محاضراتها نازله على الصفحه من يومين او تﻻته بس
ولسه معنديش فكره عنها
بس كنت عايزه اسال هو المفروض اننها مانذاكرش القراه والفهم غير من الملزمه اللى اديتهالنا د/شاهيناز بس والا فى حاجه تانيه ﻻزم نزاكر منها الماده دى مع الملزمه؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ciscoocean كتب:
Miro_Potta كتب:
ياريت ويارب بس مايكون فيها تعب

TV النــحــو الــعــربى

مفيش تعب و لا حاجة يا Miro دة اللى إحنا المفروض نعمله , إننا نساعد بعض و لو فيه أى حاجة انا تحت أمرك
بالتوفيق flower

شكرا ليك على اهتمامك ويارب بالتوفيق لينا جميعا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
عطر الجنة كتب:
Miro_Potta كتب:

ايوة كل كل اللى اتشرح لحد دلوقت وانا عندى محاضرات الجرامر نزلت على صفحتى وهانزلهالك تتابعيها ولو عندك نزلت المحاضرات مكتوبة تقدرى تتابعيها

شكرا ليك ياحببتى ربنا يكرمك وياريت تضيفينى عندك على الفيس بوك رائع

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
صحيح جينا مادة الترجمه ليست سهله بالبدايه

ولازم التمرن بشكل دائم

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
شكرا لميس على الملخص

وهو بجد منسق وانيق ونافع

ياريت تستمري عليه أن شاء الله

والف شكر

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ciscoocean كتب:
ATOMIX كتب:
lamees كتب:

vanelia : قلقك دا هو نفس قلقنا لما كنا في ترم أول .. متقلقيش ..
ببساطة شديدة .. 1- هتابعي المنتدى وحاولي تكتبي كل حاجة اتقالت في المنتدى عن المحاضرات في ورقة أو انسخيها واحفظيها على الword .. وبعد كدا قسمي اللي نسختيه .. كل مادة لوحدها .. يعني مثلا مادة الترجمة لحد دلوقتي اللي اتقال فيها أنا نسخته كالتالي :

شكرآ ليكى يا أستاذه lamees على إفادة زملائك

وأيضآ على أسلوبك فى تنظيم المذاكره لأنه يعتبر نفس الأسلوب اللى بتبعه فى المذاكره

كمان بضيف عليه إن من خلال الــــ word ممكن نعمل جداول للكلمات اللى بتقابلنا فى كل ماده

وبعد كده ممكن نطبعها ونحفظها

thanks
الحمد لله أنا فعلا ماشى على نفس الخطوات , لكن الوضع مذبذب بالنسبة لوضعى شوية , و دة بسبب إنى خارج مصر و الوضع شوية مش واضح و غير مأكد بالنسبة للإمتحانات و إيه اللى أكيد لازم نذاكره...مش عارف الأمور شوية مش مستقرة قلقان ليكون فيه إختلاف كبير ما بين اللى داخل و خارج مصر , يعنى ممكن يكون اللى بيتحذف فى المادة فى مصر مش بيتحذف لللى برة .. يعنى انا مش عايز اعمل اقلق للناس و انقلهم قلقى دة , لكن زى ما قولت يمكن عشان انا اول سنة و الموضوع مش واضح بالكامل لعدم وجود خبرة سابقة , و بتمنى من أهل الخبرة أنهم يطمنوا اللى قلقان من النقط دى.
thanx

أنا برده كان عندي نفس السؤال ..

أنا صحيح بره مصر بس الترم اللي فات امتحنته في مصر ودي أول مرة همتحن برا مصر وربنا يسهل ..

صراحة مندوب الجامعة هنا طمني .. وكنت ناوية أسأله فعلا عن النقطة دي وان شاء الله أساله وأقولك ..

في أمان الله ..
اقتباس :

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
khaled38 كتب:
متقلقش جوة مصر هو هو برة مصر نفس المقررات.

طيب معلش يا أستاذ خالد .. سؤال اعتراضي .. هي الدكتورة اللي بتكتب الامتحان معقول بتكتب نسخة امتحان مختلفة لكل بلد يعني ؟!

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ciscoocean كتب:
khaled38 كتب:

شكرا يا خالد على سرعة ردك, لكن حقولك حاجة زى الملزمة لـ comprehension ,
و ان الدكتورة معتمدة عليها فى الامتحان بشكل كبير و دة مش موجود عندى على صفحتى و أيا كان السبب, و لولا الإخوة هنا و مساعدتهم اللى فعلا اللى بتساعد بشكل كبير , كنا زمنا فى خبر كان
و دة السبب اللى مخلينى قلقان شوية مش كتير

بالنسبة لملزمة لـ comprehension ..

السنة اللي فاتت كان نفس الموضوع .. والدكتورة نزلت الملزمة فعلا على الصفحات الشخصية للطلبة بس بصراحة نزلت متأخر شوية .. تقريبا قبل الامتحان بشهر ونص كدا ..

أو حتى شهر ..

على كل المادة دي من أسهل المواد متحملش همها ..

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ciscoocean كتب:
lamees كتب:

وفي أمان الله ..

flower شكرا يا لميس

العفو يا جميل .. flower

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
Miro_Potta كتب:
lamees كتب:
Miro_Potta كتب:
مين موجود معايه هنا فى الرياض ياجماعه عشان نتقابل ونذاكر مع بعض
فى الحقيقه انا محتاجه اوى ان الاقى حد معايه هنا عشان نذاكر سوا لان المذاكره الجماعيه دى بتشجع اوى وبيكون الحماس اكتر والواحد مش بيكسل وهو بيذاكر ولو فى حاجه بتقف ادام واحد التانى بيساعده وكمان بنساعد بعض على الحفظ والفهم وحتى فى القراه ده طبعا غير الممارسه اننا هنمارس اللغه مع بعض فى الكلام
يعنى بيكون الجو احسن بكتير من لما الواحد بيقعد يذاكر لوحده
لو فى اى بنت هنا فى الرياض ومعندهاش مشكله فى انها تذاكر مع حد تقولى ونتفق ونتقابل

أنا موجودة في الرياض .. بس ازاي هتواصل معاك ؟!
ممكن تبعتي لي اسم صفحتك على الفيس نتكلم ونشوف ممكن نتقابل ازاي .. وأي خدمة أنا في انتظارك .. small girl

نا انتظرتك تفتحى الشات هنا فى المنتدى عشان نتكلم لانى لقيتك اونلاين بس اظاهر انك ماشوفتيش المسج بتاعتى ساعتها وطبعا انا مش عارفه ابعتلك مسج لان لسه مساهماتى ماوصلتش الحد اللى يكفى انى ابعت مسجات
على العموم انا كتبتلك اسمى على افيس بوك potta nona هستناكى وياريت نتقابل فى اقرب وقت

سوري يا ميرو ..

أنا النت مفتوح عندي على طول .. احيانا بسيب الصفحة مفتوحة وأنا مش موجودة ..

عموما أنا هضيقك على الفيس وأخدت رقم الموبايل وهكلمك إن شاء الله ..

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
k.salem كتب:
شكرا لميس على الملخص

وهو بجد منسق وانيق ونافع

ياريت تستمري عليه أن شاء الله

والف شكر

ربنا يكرمك يا أستاذ خالد ..

بجد فرحت ان الملخص عجب حضرتك ..

وإن شاء الله مستمرة ..

thanks

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
عطر الجنة كتب:
عطر الجنة كتب:

ياريت لو سمحتى ياعطر الجنه تنزليهم على لينك تانى غير ال4شير ده

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
lamees كتب:
Miro_Potta كتب:
lamees كتب:
Miro_Potta كتب:
مين موجود معايه هنا فى الرياض ياجماعه عشان نتقابل ونذاكر مع بعض
فى الحقيقه انا محتاجه اوى ان الاقى حد معايه هنا عشان نذاكر سوا لان المذاكره الجماعيه دى بتشجع اوى وبيكون الحماس اكتر والواحد مش بيكسل وهو بيذاكر ولو فى حاجه بتقف ادام واحد التانى بيساعده وكمان بنساعد بعض على الحفظ والفهم وحتى فى القراه ده طبعا غير الممارسه اننا هنمارس اللغه مع بعض فى الكلام
يعنى بيكون الجو احسن بكتير من لما الواحد بيقعد يذاكر لوحده
لو فى اى بنت هنا فى الرياض ومعندهاش مشكله فى انها تذاكر مع حد تقولى ونتفق ونتقابل

أنا موجودة في الرياض .. بس ازاي هتواصل معاك ؟!
ممكن تبعتي لي اسم صفحتك على الفيس نتكلم ونشوف ممكن نتقابل ازاي .. وأي خدمة أنا في انتظارك .. small girl

نا انتظرتك تفتحى الشات هنا فى المنتدى عشان نتكلم لانى لقيتك اونلاين بس اظاهر انك ماشوفتيش المسج بتاعتى ساعتها وطبعا انا مش عارفه ابعتلك مسج لان لسه مساهماتى ماوصلتش الحد اللى يكفى انى ابعت مسجات
على العموم انا كتبتلك اسمى على افيس بوك potta nona هستناكى وياريت نتقابل فى اقرب وقت

سوري يا ميرو ..

أنا النت مفتوح عندي على طول .. احيانا بسيب الصفحة مفتوحة وأنا مش موجودة ..

عموما أنا هضيقك على الفيس وأخدت رقم الموبايل وهكلمك إن شاء الله ..

انا سيبتك رقمو تليفونى فى الرسايل كلمينى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ATOMIX كتب:
ممكن يا عطر الجنه تضيفى أى شئ مهم أنتى شيفاه إنك مذكرتهوش

وأنا إن شاء الله هضيفه للجداول وكمان هضيف كل روابط التحميل

المذكوره فى الحلقه الدراسيه عشان يبقى الموضوع ماده علميه شامله

ومختصره

شكراااااااااا جدااااا يامحمود
انا شوفت الموضوع وعجبتنى اوى الطريقه دى والترتيب
كنت عايزه اعمل كده عندى زى ماقالت لميس بس ﻻقيته صعب عليا انى افضل ادور على كل اللى اتقال عن المحاضرات ماده ماده وافضل اقسم واكتب وكسلت اوى اعملها
بس بجد جميله جدا وشكرا على تعبك ده flowerflower

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
lamees كتب:
khaled38 كتب:

طيب معلش يا أستاذ خالد .. سؤال اعتراضي .. هي الدكتورة اللي بتكتب الامتحان معقول بتكتب نسخة امتحان مختلفة لكل بلد يعني ؟!

الحقيقة يالميس اللي اعرفه ان الامتحان بيكون واحد للكل وممكن تتاكدي اكتر من حد يكون امتحن برة مصر.
وبعدين حتى لو الدكتور هايكتب الف امتحان ايه المشكلة؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
مقررات المنهج هى هى برة مصر وخارج مصر لكن الامتحان فى مصر بيكون مختلف عن امتحان الدول العربية لانهم بيمتحنوا فى وقت مختل فعنا
لكن بيكون الاسئلة من المنهج وبيكون نفس النوعية وعدد الاسئلة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.