اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
manouar

Can I take 11 exams in the final term?

Recommended Posts

Salamu Alaykom,
This is a question for those of you who understand the examination system. I live abroad and I only come to Cairo for exams once a year. I still have two more terms to go, but I will also need to retake one class that I failed before. This means that in order to graduate in July 2013 inshallah, I will have to take 11 exams as I will combine the January 2013 exams with the July 2013 exams + the subject that I failed before. Is this possible? Can I take 11 exams? If not, what will I have to do?

Thank you very much for your responses!

Best,
me

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
في التيرم مش ممكن تاخدي اكتر من خمس مواد

لكن المادة اللي بتعيدي فيها دي ممكن تاخديها تيرم بيني ... اللي بيكون بين التيرميين

وبكده يبقا خدتي الـ 11 مادة في سنة واحدة

بس انتظري مارينا تأكد علي كلامي او اي حد من الزملاء

لانهم ادري مني بالنظام الحالي

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
شكرا يا حمدي على ردك. اولا انا ذكر...و ثانيا يبدو انك لم تنتبه الى مسالة انني اقيم خارج مصر و لا استطيع القدوم للقاهرة اكثر من مرة في السنة لان تكاليف السفر ترهق الحساب البنكي بشكل رهيب.

شكرا من جديد....

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
manouar كتب:
شكرا يا حمدي على ردك. اولا انا ذكر...و ثانيا يبدو انك لم تنتبه الى مسالة انني اقيم خارج مصر و لا استطيع القدوم للقاهرة اكثر من مرة في السنة لان تكاليف السفر ترهق الحساب البنكي بشكل رهيب.

شكرا من جديد....

معذرة اخي العزيز .. لم انتبه للاسم

وان شاء الله ربنا ييسر لك الامور

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.