Jump to content
أحلى نادي لأحلى أعضاء
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
الرومانسى

مشاكل الماسنجر وكيفيه حلولها

Recommended Posts

مشاكل الماسنجر وكيفيه حلولها


بسم الله الرحمن الرحيم

لاحظنا جميعا ان المسنجر النسخه 8 فيها مشااااااااااااااااااكل كثيره جدا جدا جدا


وسبب كتباتي لهذا الموضوع ان من يواجه مشكله ما لو انا عندي حل ليها هحلها ليه
او اي حد يكون لديه الحل يكتبها
يعني الموضوع يكون لمشاكل المسنجر وحلولها


من اول هذه المشاكل لاحطت انه ممكن تيجي تتدخل متلقيش جهات الاتصصالات وطبعا انت هتتجنن وتقول حد عمل عليه هاك ههههههههه الحل اهو




مشكله عدم ظهور جهات الاتصال



هذه الطريقة الجديدة مجربة بنجاح على عدة أجهزة.



الخطوات:



1- سجل خروج من

الماسنجر (يفضل إزالة الأيقونة تماماً من شريط المهام)

2- احذف المجلد التالي في جهازك:



C:\Documents and Settings\username\Contacts



كلمة username هي اسم المستخدم الخاص بك في الويندوز



3- احذف المجلد التالي:



C:\WINDOWS\Temp\MessengerCache



4- احذف المجلد التالي:



C:\Documents and Settings\username\Application Data\Microsoft\MSN Messenger\



كلمة username هي اسم المستخدم الخاص بك في الويندوز



5- ارجع وسجل دخول للماسنجر



وإن شاء الله ستظهر جهات الاتصال من جديد وتختفي المشكلة تماماً




ثانيا: لاحطت ان المسنجر تقيل جدا




المشكله دي انا لاحطتها لما اشغل برنامج التورنت


الناس كلها تكلمني عادي ويوصل كلامها ليه
لكن انا لما اجي اكتب مبوصلش حاجه خالص
ولما قفلت برنامج التورنت اتحلت المشكله

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.