اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
محمد احمد1

اداب قسم لغات وترجمة ولا تعليم مفتوح انجليزى؟؟؟

Recommended Posts

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اولا يشرفنى الالتحاق بهذا المنتدى وان اكون احد اعضائه وارغب فى الافادة من اعضائنا الكرام فى موضوع شديد الاهمية بالنسبالى انا قدمت فى كلية الاداب جامعة القاهرة وكان نفسى ادخل قسم الانجليزى بس منفعش عشان كان لازم اخد مستوى رفيع انجليزى وانا خدت جغرافيا وجالى قسم لغات وترجمة وانا عايز اشتغل فلى مجال الترجمة ان شاء الله بس بصراحة مش حاسس ان مواد لغات شرقية ليها مجال واسع زى الانجليزى ده غير انى معنديش معلومات كافية عن لغات وترجمة وطبيعة الدراسة فيها وهل بتخرج منها متخصص فى لغة معينة ولا كل اللغات فارجو الافادة فى الموضوع ده وهل الافضل ليا لغات وترجمة ولا تعليم مفتوح؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اهلا بيك عضو جديد فى المنتدى بالتاكيد اللغات الشرقية تختلف اختلاف تام

اعتقد طبيعية الدراسة بتدرس عدة لغات ولكن فى سنة معينة تتخصص فى واحدة فقط

لكن بيكون عندك فكرة عن بعض اللغات الشرقية

اما بالنسبة للغة الانجليزية فلابد لدراستها اما انك تدخل اداب ترجمة انجليزى او اداب انجليزى عادى او كورسات

اما بالنسبة فايهما الاحسن فداراجع ليك لاختيارك لكن اعرف ان اداب انجليزى هو المتخصص بدراسة اللغة الانجليزية

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
صديقي العزيز.....اسمح لي ان اقدم لك نصيحه من خلال خبرتي في الحياه..... إذا كنت تفكر في دراسه اللغات فعليك باللغات الاتيه: اللغه الروسيه_ اللغه العبريه_ اللغه الفارسيه_اللغه التركيه_ اللغه الصينيه....... سيبك من الانجليزي وخليك في حاجه نادره لانها سوف تجلب لك في المستقبل "فرص عمل" حقيقيه .

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.