اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
lara tarek

عندى مشكلة مع الCD والكتب ياريت تفهمونى انا لسة مقدمة فى مارس

Recommended Posts

bism allah 

انا لس مقدمة الشهر اللى فات واستلمت الكتب و الCD وبعدين حبيت اعرف المواد عبارة عن اية لقيت ان CD فيها شرح غير اللى فى الكتب خالص

الكتب نسخة 2014 والCDقديم جدا ياريت تفدونى يعنى احنا هنزاكر منين 

thanks 

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اسعدنا انضمامك الينا

لا تقلقي من هذا الاختلاف الموجود بالسي دي والكتب

اما عن استفسارك هذاكر منين فعليكي بالمحاضرات المكتوبه والتطبيقات

وان شاء الله سوف يقوم بالرد الوافي مشرفي كلية التجارة جزاهم الله خيرا

مع اطيب التمنيات

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اسمعي كلام استاذ mor هو اعلم مني انا قلت الكتاب لانك سألتي عن واحد بينهم 
وربنا يوفقك

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
lara tarek كتب:
 bism allah 

انا لس مقدمة الشهر اللى فات واستلمت الكتب و الCD وبعدين حبيت اعرف المواد عبارة عن اية لقيت ان CD فيها شرح غير اللى فى الكتب خالص

الكتب نسخة 2014 والCDقديم جدا ياريت تفدونى يعنى احنا هنزاكر منين 

thanks 

يسعدنا انضمامك الى اسره منتدى المنار كما يسعدنا انضمامك الى كليه التجاره 
مواد التيرم الاول كليه التجاره
محاسبه 1 / رياضه 1 / اداره 1 / حاسب الى 1 / مدخل قانون 
ان شاء الله مع بدايه الدارسه بالتيرم الجديد يمكن متابعه المحاضرات ومذاكره مايشرحه الدكتور ويمكن شراء ملازم شرح المحاضرات من المكتبات المختلفه ومنهم مكتبه الصقر والفيروز .

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا زيك لسة مقدم الشهر اللى فات

بالنسبة لاختلاف المنهج مابين الكتاب والسى دى ده مش عندك لوحدك للاسف

انا استغربت انا كمان لما لقيت كده وبالذات فى مادة اساسيات الرياضة
المنهج فى الكتاب غير السيدى اللى جالى بالغلط من الترم التانى غير اللى موجود على صفحتى الشخصية

بعت اسالهم عن اختلاف المنهج ومفيش حد عبرنى

ربنا يسهل الدراسة تبدأ وبعد كده نشوف هنذاكر منين

ربنا معاك ... ومعايا  rolling eye

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
Br!dge كتب:
انا زيك يالارا لسة مقدم الشهر اللى فات
بالنسبة لاختلاف المنهج مابين الكتاب والسى دى ده مش عندك لوحدك للاسف
انا استغربت انا كمان لما لقيت كده وبالذات فى مادة اساسيات الرياضة
بعتلهم على رسالة وسالتهم عن اختلاف المنهج ومفيش حد عبرنى
ربنا يسهل الدراسة تبدأ وبعد كده نشوف هنذاكر منين
ربنا معاك ... ومعايا  rolling eye

يسعدنا تواجدكم بمنتدى المنار وكذالك الالتحاق بكليه التجاره
الكتب العلميه والسي دى مطبوعات قديمه ولم تحدث وانت مطالب بما يشرحه الدكتور فقط وكمان دكتور الماده  من تيرم الى تيرم اخر يمكن تغييره وكل دكتور له طريقته فى الشرح وفى اختيار الاجزاء التى يشرحها ... ان شاء الله مع بدايه التيرم يمكن المتابعه والمذاكره وبالتوفيق 

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
galal elmadny كتب:
يسعدنا تواجدكم بمنتدى المنار وكذالك الالتحاق بكليه التجاره
الكتب العلميه والسي دى مطبوعات قديمه ولم تحدث وانت مطالب بما يشرحه الدكتور فقط وكمان دكتور الماده  من تيرم الى تيرم اخر يمكن تغييره وكل دكتور له طريقته فى الشرح وفى اختيار الاجزاء التى يشرحها ... ان شاء الله مع بدايه التيرم يمكن المتابعه والمذاكره وبالتوفيق 

شكرا استاذ جلال ربنا يكرمك

بالنسبة للى مش هيعرف يحضر بشكل منتظم ازاى ممكن اتابع اللى بيشرحه الدكتور وانا مش هنتظم فى الحضور
هل التطبيقات لوحدها كافية انى اعرف المنهج المحدد ولا لازم المحاضرات

وبعد اذنك ممكن اعرف فين مكتبات الصقر والفيروز دى واوصلهم ازاى

شكرا لذوق حضرتك

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
شراء المحاضرات يغنيك عن حضور المحاضرات طالما ظروفك لا تسمح بحضور المحاضرات  والهدف من شراء المحاضرات هو معرفه مايشرحه الدكتور فى الماده وطريقه شرحه والمهم والملغى وكمان امتحانات السنوات السابقه لكل ماده ..... ومكتبه الصقر والفيروز مقرها الرئيسى امام الجامعه بالقاهره ولها فروع بالمحافظات .

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
شكرا جدا لكل اللى ردو عليا وشكرا جدا للمشرفين على اهتمامهم

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
يمكنك الدخول على الصفحة الرئيسي للموقع لمتابعة جدول المحاضرات على يوتيوب (قناة البث المباشر ) تسجيل لكل الموادالتى تذاع على القناة التعليمية وبالتوفيق ان شاء الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
galal elmadny كتب:
شراء المحاضرات يغنيك عن حضور المحاضرات طالما ظروفك لا تسمح بحضور المحاضرات  والهدف من شراء المحاضرات هو معرفه مايشرحه الدكتور فى الماده وطريقه شرحه والمهم والملغى وكمان امتحانات السنوات السابقه لكل ماده ..... ومكتبه الصقر والفيروز مقرها الرئيسى امام الجامعه بالقاهره ولها فروع بالمحافظات .

شكرا لاهتمامك
وبعد اذنك يا استاذ جلال شوية استفسارات كده
1- هو يعنى ايه تسجيل للترم الجديد
هو مش دفع المصاريف وخلاص ولا فى حاجة لازم اعملها
2- موجود عندى فى الصفحة الشخصية اختيار تحديد موعد تدريب الحاسب الالى
ايه ده بالظبط
3- ايه اعادة الرصد دى
4- فين الاقى افضل مكتبة لتطبيقات التجارة بالتحديد ولو هيا الصقر زى مافهمت فين عنوانها بالظبط قدام الجامعة

اسف انى طولت على حضرتك بس محتاج اعرف ايه معنى الكلام ده علشان ابقى على نور من الاول

وشكرا مقدما

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
Br!dge كتب:

شكرا لاهتمامك
وبعد اذنك يا استاذ جلال شوية استفسارات كده
1- هو يعنى ايه تسجيل للترم الجديد
هو مش دفع المصاريف وخلاص ولا فى حاجة لازم اعملها
2- موجود عندى فى الصفحة الشخصية اختيار تحديد موعد تدريب الحاسب الالى
ايه ده بالظبط
3- ايه اعادة الرصد دى
4- فين الاقى افضل مكتبة لتطبيقات التجارة بالتحديد ولو هيا الصقر زى مافهمت فين عنوانها بالظبط قدام الجامعة

اسف انى طولت على حضرتك بس محتاج اعرف ايه معنى الكلام ده علشان ابقى على نور من الاول

وشكرا مقدما

1- التسجيل هو تحديد مواد التيرم ودفع المصروفات فقط وده بيكون للطلبه القدامى بعد ظهور اخر نتيجه ولا تستطيع التسجيل قبل ظهور النتيجه ولك حد اقصى لعدد المواد خلال التيرم الواحد ويختلف من كليه الى كليه اخرى فمثلا نحن فى كليه تجاره المقرارات 40 ماده على 8 تيرمات بحد اقصى 5 مواد فى التيرم الواحد .
2- موضوع تدريب الحاسب الالى لا تشغل بالك بهذا الموضوع هناك تدريب بالجامعه اذا كانت ظروفك تسمح بذالك لكن لو مش عندك وقت تحضر يتم خصم 20 جنيها تقريبا وخلاص .
3- اعاده الرصد بتكون بعد ظهور النتيجه يتم فتح اعاده الرصد لمن غير راضى عن نتيجته سواء اذا كان راسب او غير راضى عن التقدير الذى حصل عليه ويتم دفع 25 جنيه عن كل ماده وحسب رأى هذا الموضوع فاشل ولا يجدى بجديد بالاضافه الى ان فيه بعض الدكاتره بتزعل واذا كان واحد راسب فى ماده ومتأكد من الحل وعمل اعاده رصد الدكتور بيشايله الماده ثلاثه اواربع مرات  وفيه ناس وصلت لسته مرات رسوب مع العلم انه مجاوب مائه فى المائه ..
4- افضل ملازم محاضرات ونمازج امتحانات لكليه التجاره من وجهه نظرى هى الصقر والفيروز ولها فرعين بجوار مبنى التعليم المفتوح انت بس لو موجود هناك وسالت اى حد هيدلك على المكان ولو انت من خارج القاهره فيه فروع بالمحافظات وايضا انت لو سألت هتعرف المكان .

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
galal elmadny كتب:
1- التسجيل هو تحديد مواد التيرم ودفع المصروفات فقط وده بيكون للطلبه القدامى بعد ظهور اخر نتيجه ولا تستطيع التسجيل قبل ظهور النتيجه ولك حد اقصى لعدد المواد خلال التيرم الواحد ويختلف من كليه الى كليه اخرى فمثلا نحن فى كليه تجاره المقرارات 40 ماده على 8 تيرمات بحد اقصى 5 مواد فى التيرم الواحد .
2- موضوع تدريب الحاسب الالى لا تشغل بالك بهذا الموضوع هناك تدريب بالجامعه اذا كانت ظروفك تسمح بذالك لكن لو مش عندك وقت تحضر يتم خصم 20 جنيها تقريبا وخلاص .
3- اعاده الرصد بتكون بعد ظهور النتيجه يتم فتح اعاده الرصد لمن غير راضى عن نتيجته سواء اذا كان راسب او غير راضى عن التقدير الذى حصل عليه ويتم دفع 25 جنيه عن كل ماده وحسب رأى هذا الموضوع فاشل ولا يجدى بجديد بالاضافه الى ان فيه بعض الدكاتره بتزعل واذا كان واحد راسب فى ماده ومتأكد من الحل وعمل اعاده رصد الدكتور بيشايله الماده ثلاثه اواربع مرات  وفيه ناس وصلت لسته مرات رسوب مع العلم انه مجاوب مائه فى المائه ..
4- افضل ملازم محاضرات ونمازج امتحانات لكليه التجاره من وجهه نظرى هى الصقر والفيروز ولها فرعين بجوار مبنى التعليم المفتوح انت بس لو موجود هناك وسالت اى حد هيدلك على المكان ولو انت من خارج القاهره فيه فروع بالمحافظات وايضا انت لو سألت هتعرف المكان .

بجد مش عارف اشكر حضرتك ازاى
الاسألة دى كنت بسألها لنفسى كتير ومكنتش لاقى اجابة ليها لحد ماحضرتك طمنتنى
ربنا يكرمك يارب
ومبروك على التخرج  flower 

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.