اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
shahnda

المنقذ في ترجمه (2) 230

Recommended Posts

سيبك من اغلب الاخطاء الموجودة فى القطعه لكن يترجم 
main battle tanks " لـ دبابات فيناليه بدل من دبابات القتال الرئيسية ده اللى مش ممكن يتسكت عليه !!

جاب فيناليه دي منين ؟هه ؟ ده المنقذ ؟  واية معتقدات منوازى دي ؟ دي ترجمة جوجل افضل من كده !

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

هههههههه ايوة لا بصراحه في عجن كتير بس مش عايزه احبط حد
بس في النهايه احنا مش هنحفظها صم يعني وهنعبر بطريقتنا حتي لو خدنا فكره القطعه بتكلم عن ايه
من وسط كلامو وربنا يقوينا

hola hola

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
تحس انك عايز تترجم العربي بتاعه مش قطعه الانجلش ههههههههههههههههههههه

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

شردتهم فى جروب على الفيس 

للناس اللى اشترت ملزمة " المنقذ" بركة , بعض الاخطأ موجودة فى ملزمة المنقذ مادة الترجمة 2 ترم تالت ارجو الانتباه اليها

فى القطعه الخاصة بالسودان, .. والقطعه الخاصة بـ الاكراد فى سوريا , او الاجزاء المشار اليها فى الصورة ترجمتها خاطئة 

ترجمة بركة : داخل وفى نطاق او بالقرب من ايبى المتنازع غليها = within range of the disputed Abyei area ( * داخل نطاق منطقة ايبى المتنازع عليها)

*بركة: وتنشر معتقدات متوازى = follows traditional beliefs ( *وتؤمن بمعتقدات تقليدية)

* مشروع الحارسي او الحادث الفضائي كما تم ترجمتها فى المنقذ ,Satellite sentinel project !!

كله كوم و ..
*بركة:الدبابات الفينلية = main battle tanks ( *الدبابات القتالية الرئيسية )كوم تانى !! 

ولا منطقة الحسين اللى فى سوريا .. جبتها منين دي !! اسمها الحسكة 

طبعاً فى اخطاء تانية فى باقى القطع وفى اخطأ كتير انا مذكرتهاش فى القطعتين اللى بينت جزء بسيط من الاخطأ الواضحة فيهم , سؤال لاصحاب المكتابات اللى بتبيع لنا الملازم دي.. هتحترموا عقولنا امتي ؟

[url=https://www.( ممنوع وضع روابط الفيس بوك ).com/photo.php?fbid=734211429936425&set=gm.823241501034756&type=1][/url]

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه حبيتها الفيناليه والحسكة 
كويس اني مطبعتش غير الاختصارات اصل القطع معايا من الاول والقطعه الي من برا مستحيل يجي وحده منهم احساسي كده خصوصا لينا احنا الي فالدول العربيه

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
معلش الواحد يقول الي ليه والي عليه
اوول مرة تنزلو حاجه عالمنتدى وتكون خاطئة حتى ترجمة السبع قطع الي حلمناهم من زمان في اخطاء للاسف
السااعه بقت اتنين وانا ولا كأني زاكرت حااجه

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اقرء القطع وشوف انت فهمت ايه وابدء ترجم ب اسلوبك مش بالضرورة زي ماهي مكتوبة ولو في كلمات صعبه ترجمها عشان لما تقابلك تبقى عارفها

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
طبعا انا مواعظ وحكم ونصايح وانا ربنا منزل عليا النووم النهارده من حيث لا اعلم بجد امسك الورق اناااااااااااااام

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.