Jump to content
أحلى نادي لأحلى أعضاء
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Save
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
عادل عبدالعزيز3

عمداً أم عن غير عمدIt's deliberate or not

Recommended Posts

عمداً أم عن غير عمد
هذا الإنفصال الذي نعيش فيه في حياتنا انفصال الأقوال عن الأفعال انفصال الباطن عن الظاهر والواقع عن الخيال في كل أمور حياتنا وعلي جميع المستويات الأفراد والجماعات حكومةً وشعباً في كل نواحي حياتنا الإقتصادية والإجتماعية والساسية والدينية وما إلي ذلك أبدأ بالحديث عن المجال الذي أعمل به بل وأعيش فيه وهو مجال التعليم فلا يخفي حتي علي غير التربويين والعاملين في مجال التدريس وجود هذا الإنفصال الواضح والقديم بين نظريات التعليم وأهدافه ونستمر في التدرج في الإنفصال بين المناهج وطرق الإمتحانات والتقويم ثم بين ها وبين عمليات التصحيح وتعليمات الوزارة بتحديد نسبة نجاح إجبارية معينة ليعتمدها الوزير وتنشر في الصحف وبالطبع هي لا تعبر ولا عن الشيئ القليل من الحقيقة ثم يأتي بعد ذلك الإنفصال بين الطبيعي بعد ذلك بين التعليم وسوق العمل والتفاصيل في هذا والأمثلة لا حصر لها وبإيجاز نجد نفس الإنفصال في الإقتصاد بين ما هو واقع وما هو معلن وما هو مخطط له ناهيك عن الإنفصال السياسي الذي رآه الجميع ولازال يراه وياتي أخيراً النفصال الديني بين الظاهر والباطن بين العبادة والمعاملة والأخلاق بل وبينهم وبين المعتقد الديني نفسه"ياأيها الذين آمنوا لما تقولون مالا تفعلون كبر مقتاً عند الله أن تقولوا مالا تفعلون" صدق الله العظيم زفي النهاية هذا الإنفصال يثير لدي أسئلة محيرة هل هذا الإنفصال عن عمد أم عن غير عمد ؟ وكيف أتعايش معه ؟ خاصةً مع وعيي الكامل به
أرجو المشاركة بالآراء والأطروحات والحلول حتي أستفيد ونستفيد جميعاً 
الترجمة الإنجليزية
It's deliberate or not
We all have noticed the separation in all fields in our life.The 
words have separated from the actions, the belief inside from the shape outside and the reality from the imagine. It has appeared on all levels the individuals, the groups, the government and the people through all aspects, economy, society,policy and religion etc. 
first, I should start with my career as a teacher.We all know,even non-educational, that there is an obvious and old separation between the education theories and the objectives, it has gradually been appearing between the syllabus, the tests or examinations  the correction and the Ministry instructions, demanding a certain success average to be signed by the education minister and published in the newspapers, normally we are forced to do that and we have no choice.These all lead to the separation between the education outputs and the real job. the same thing we have in economy, the separation between the real need, the proclaimed and  the planned. Moreover the political separation we all have been noticing. Finally, the religious separation, the The words have separated from the actions, the belief inside from the shape outside, the worship separated from the actions and the ethics. Allah ,the glory be to him, says:"Oh,believers why do you just say words without any actions, that makes Allah much more angry with you".
As you see that let me ask some questions the first,is it deliberate or not? the second,how can I harmonize with that reality, specially, I have a complete awareness of it.
Please, send your suggestions and opinions. I and others may 
benefit from you.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.