اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
a.h.issmail

الي كل طلبة الترم الاول (شرفنا بدخوولك)

Recommended Posts

بسم الله الرحمن الرحيم

اولا احب ارحب بالزملة كلهم واتمنلهم سنة بيضة علينا كلنا ان شاء ربنا

انا اسمي احمد حسني طالب بالترم الاول
و بالنسبة للملغي بكلام الدكاترة لحد دلوقتي
111 النحو علي مستوي الجملة ====> مفيش ملغي
112 القراءة والفهم ====> كلام الدكتور بالنص انا مادتي اسمها القراءة والفهم هاتذاكرها ازاي الكتاب كله مقرر واتثقفوا ياشباب شوية حد ميحبش الثقافة
113 النحو ENG ====> الكتاب كله مقرر ده جرامر ياجماعة هاتلغي ايه
114 الترجمة الي العربية ====> الكتاب كله مقرر وكلام الدكتوور (وادعوا يارب نقدر نخلصه في المحاضرات)
115 مادة ثقافية ====> الوحدة 2 و3 ملغيين حتي الان (17/4/2009)

{ربنا يستر عليا}

ثانيا وانا عارف ان انا رغااي اووي
والله العظيم ياجماعة المواضيع دي كلها مفيدة هاتفيدنا في حيانتا العملية والمفروض ان احنا جايين علشان نتعلم مش علشان نعقد نقوول ايه الملغي وايه المقرر
وللي محضرش الجمعة الي فاتت
الدكتور هاني البشير دكتور مادة الفهم في المحاضرة بتاعته ملانا قطعة نكتبها عن المانيا ي الحرب العالمية الاولي المفرووض انها مش في الكتاب سواء بقي جت في الامتحان او مجتش في الامتحان انا شخصيا استفدت منها معلوومات عامة كتيير وزودت الكلمات بتاعتي
ياتري تقلت عليكوا
ياريت كل الناس يشيلوا من دماغهم ان احنا جايين ندرس وبس لا احنا جايين نتعلم حاجة جديدة خالص بعيد عن الانجليزي وهيا الترجمة
وياريت لو حد من الاخوة الافاضل السابقين يقولوا رايهم في الكلام ده ولو انا غلط او صح
[/size]
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
أنا فى الترم التالت بس بحييك على كلامك و أكيد صح أنا حتى بقول كليتنا عامله زى طب وحقوق لا تقدر تشيل قانون من حقوق ولا تعريف طبى من طب ودى مهارة وفن و بالتالى لازم تقرأ وتنمى جميع مهاراتك بالقراءة و الكتابة و الترجمة ياريت تشاركنا فى موضوع الترجمة الحرة فى قسم الترجمة ولازم نعرف إننا تعليم مفتوح بمعنا مفيش حد غاصبنا عليه ومش محتاجين شهادات على قد ما محتاجين نتعلم

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
السلام عليكم ورحمه الله نورت المنتدى يا مستر احمد وسعداء بحضرتك جدا وبجد والله يا جماعه يا ريت الناس كلها تحذو حذوا ال مستر احمد يعنى الناس اللى مداومه على الحضور تكون عين واذن ولسان الاخوه الذين تحول الظروف بينهم وبين الحضور سواء لسفر او انشغال وهذا اصلا المقصد من انشاء المنتدى ده لان الاستاذ حمدى كان بالفعل يعرف اكتثر الناس اللى فى المنتدىولا تتخيلوا قدر التعاون والحرص على مساعده الغير التى كان يتمتع بها وهذا لله ولكن اردنا ان تكون شبكه من المعارف وتنفتح الناس على بعضها فى الخير والتعاون المثمر والبناء وفققك الله ونتمنى من الاخوه بجد يبداو بهذ لاننا لسه فى بدايه التيرم والله من وراء القصد

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
طيب كويس يا احمد انا معاك وواحدة مواد 111 و112 و115
بس مش بحضر

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ولا يهمك انا اي حاجة بتحصل في المحاضرات بقوول عليها في الموضوع ده علشان الكل يستفيد بس انا محضرتش الجمعة الي فااتت اول مااعرف ايه الي حصل هاقول عليه وربنا معانا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
أنا مش فاهمة أيه أللى ملغى بالضبط ياريت حد يوضحلي لو سمحتوا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
مرة تانية الملغي في المادة الثقافية الوحدة 2 والوحدة 3
دكتور محمد خضير دكتور النحو لغي المطابقة المطابقة
وده الي عرفت انه ملغي لحد النهاردة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
وزي ماقلت قبل كدة ياسارة مش مهم انك تعرفي ايه الملغي عندك علي قد ماتحاولي تددربي علي قد ماتقدري علي المواد الي عندك
الترجمة ترجمي كتير علي قد ماتقدري
الجرامر حلي اسئلة جرامر مش شرط تذاكري في الكتاب بس يعني
الكمبرنشن لو عرفت اذاكرها ازاي هاقوللك علي طوول
النحو عايز تدريب اكتر منهم هما التلاتة
المادة الثقافية كل الي مطلوب منك تحبيها هتلاقي نفسك بتذاكريها من نفسك
وياريت اكوووون قدرت اساعد ولو في اي حاجة تاني انا في الخدمة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
متشكرة أوى ياأحمد على مساعدتك لية وربنا يوفقنا كلنا وياريت تخبرنا علطول بأى جديد

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
المادة الثقافية 115

المقرر فيها الوحدة 1,4,5,6 وبارك الله في الخدمة والباقي كله ملغي

من رايي الدكتورة كدة عملت الي عليها وكتيير شوية كمان

المحاضرة الي جاية ان شاء الله اخر محاضرة ان عشت وحياني ربنا وقدرت احضرها الكتورة هاتتكلم عن المهم في الاربع وحدات

ان شاء الله هابقي اقولكوا بردوا

وكل سنة وانتوا طيبن

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بالنسبة للجرامر113 الدكتورة هاتبتدي تحل امحانات

الجمعة الي جاية ان شاء المولي عز وجل هاتحل امتحان السنة الي فاتت ياريت الطلبة الي معانا في القاهرة ومبيحضرووووش يحاولوا ييجيوا علي نفسهم شوية ويحضروا

الترجمة 114

الدكتور هايترجم من العربي للانجليزي علشان نتدرب
انا شايف بردوا انها هاتبقي محاضرة مهمة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.