اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
Kamel NOOR

مبادئ التسويق - الصقر و الفيروز 2013

Recommended Posts

الف شكر يا كامل بس عايز أعرف حاجه الدكتور ركز على 3 مقارنات قالهم فى المحاضره الأخيره من رأيكم أن الثلاثه دول ممكن يجوا ولا الدكتور من النوع اللى بيحب يتوه
وشكرا مره تانيه

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

لا شكر على واجب .... بص انا كنت معتد على إلي قاله الدكتور في مادة ادارة الانتاج في المحاضرة الاخيره و إلي كان موجود في مراجعة الصقر و الفيروز على القسم العملي , و في الامتحان انا اتصدمت جاب حاجه تاني خالص غير إلي قال عليها و غير إلي كانت في المراجعه , فأنا مش عايز اقولك حاجه و تلاقي في الامتحان حاجه تانيه و بعدين تقول منه لله :hang:
طيب ممكن تقولي على 3 مقارنات إلي قال عليهم الدكتور ؟
flower

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
عايزنى أقولك على المقارنات وانت تقولى منك لله هههههه
بص على العموم دى أجتهادات
بص انا مش هذاكر غير المسأله العملى والثلاث مقارنات وكام سؤال صح و خطاء

المهم الثلاث مقارنات
(خصائص تسويق السلع وخصائص تسويق المنتجات)
(أستراتجيات التكامل وأستراتجيات التوسع)
(دوافع الشراء ومراحل العمليه الشرائيه)
وبعد أذنك فى صفحات ناقصه من الماده اللى أنت منزلها
انا كنت عايز بعض أسئله صح وغلط لعل وعسى وشكرا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
لا و الله مش هقول هههههههههه
انا برضو هيكون تركيز على مسألة العملي و الصح و الغلط و كام حاجه من المقارنات

الصفحات كامله و الله اولها رقم 2 و آخرها 36 ( بس هي متلخبطه )

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
و بارك الله فيك يا كرم

العفو يا جمال و بالتوفيق ليك و للكل

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

والله المفروض ان النتيجه يوم الخميس علي حسب ما الموقع بيقول .... بعدين انتو مستعجلين ليه ياجماعه ماحنى عايشين الأجازه زي الفل اهو ولا ايه

بالتوفيق للجميع ان شاء الله .. ادعولي انجح في الإنتاج لحسن هي دي الي قلقاني

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الاخ العزيز كامل وجميع الاصدقاء بالتيرم الثالث كليه التجاره
ماده مبادئ التسويق من المواد السهله والبسيطه والدكتور لا يأتى بجديد والامتحان بهذة الماده ايضا نمطى وهو عباره عن :ـــ
1 / سؤال صح وغلط وقراءه الماده تمكنك من الاجابه على السؤال
2 / سؤال مقارنات وايضا المقارنات مكرره ومعروفه
3 / والاهم وهو الحاله العمليه وعليها اكثر من نصف الدرجات تقريبا 12 درجه من 20 والمساله العمليه ايضا مكرره

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اشكرك جلال... جعل الله ما افدت به زملائك في ميزان حسناتك

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
موقع المركز مش راضي يفتح من امبارح

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
فعلا موقع الجامعه مش بيفتح حاليا ،،، وبيعمل كده كتير ويرجع يشتغل تاني

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الاخوة الافاضل عاوز اضيف ملحوظه مهمة جدا

مذكرات الصقر والفيروز وغيرها من المذكرات التى تباع خارج الجامعة ما هى الا عبارة عن اجتهادات طالب موجود ضمن باقي الطلبة يقوم بكتابة ملاحظات الدكتور وحل امتحانات قديمة ثم يقوم ببيعها للمكتبات وهى ممتازة بلا شك ولكن ممتازة للطالب الذي قام بالمذاكرة ولا تصلح لطالب يريد لملمة المادة قبل الامتحان ببضعة ايام وانا واحد من الناس لم اعتمد عليها نهائيا سوي فى ثلاث مواد فقط وهى اساليب كمية الجزء الاول والثانى ومحاسبة التكاليف فى الترم الاخير تسويق لان كنت محتاج اشوف حل طالب مش حل دكتور والحقيقه انا هنا فى الكويت اقوم بالدراسة بمفردي لانى الوحيد فى هذا التخصص الرائع ولذلك كنت اقوم بدور الطالب والدكتور فى نفس الوقت ولكن لماذا انا لم اعتمد على الصقر والفيروز؟؟؟ لان الصقر والفيروز عبارة عن امتحانات قديمة وتدريبات وتطبيقات مكتوبة وكلاهما موجود عن حضرتك فى صفحتك الشخصية وكنت اتبع طريقة ممتازة للدراسة لكي لا اري منظر الكتب والمراجع بشكل بشع يبعدنى عن المذاكرة ...كنت اقوم بفتح المحاضرات المكتوبه التى قمت بطباعتها بعد ان شاهدت المحاضرات التلفزيونية وفهمت مضمون المادة كنت اضع خطوط عريضه بالمحاضرات المطبوعة واقوم بتلخيص المادة النظريه لعشرين سؤال تقريبا ثم اغلق المحاضرات المكتوبه لانها كلام كتير جدا سيشتت تفكيري واقوم بدراستها جيدا وفهمها وحل امثلة ثم اتقدم الي الامتحان وبتوفيق الله سبحانه وتعالي انجح بتقدير جيد في بعض المواد وجيد جدا فى البعض الاخر والحمد لله تخرجت من الكلية بتقدير عام جيد فانا انصح اخوانى باتباع هذه الطريقة فهى موفرة للوقت جدا جدا وبخصوص المواد العملية فهى عبارة عن طريقتين او ثلاثة يتم تكرارهم علي هيئة امثله فلو قمت بحفظ طريقة الحل بشكل سليم ستري المادة سهلة جدا وان شاء الله بالتوفيق

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ربنا يوفقك..

ويوفق الجميع يارب..

الصقر والفيروز ممتازة بس الاعتماد عليها كليا مش مستحب..

أنا بجبها وبتفدني بس كمراجعة نهائية بعد المذاكرة..

يااااااااااااااااااااارب بالنجاح للجميع..

لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين..

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
al3omda كتب:
الاخوة الافاضل عاوز اضيف ملحوظه مهمة جدا

مذكرات الصقر والفيروز وغيرها من المذكرات التى تباع خارج الجامعة ما هى الا عبارة عن اجتهادات طالب موجود ضمن باقي الطلبة يقوم بكتابة ملاحظات الدكتور وحل امتحانات قديمة ثم يقوم ببيعها للمكتبات وهى ممتازة بلا شك ولكن ممتازة للطالب الذي قام بالمذاكرة ولا تصلح لطالب يريد لملمة المادة قبل الامتحان ببضعة ايام وانا واحد من الناس لم اعتمد عليها نهائيا سوي فى ثلاث مواد فقط وهى اساليب كمية الجزء الاول والثانى ومحاسبة التكاليف فى الترم الاخير تسويق لان كنت محتاج اشوف حل طالب مش حل دكتور والحقيقه انا هنا فى الكويت اقوم بالدراسة بمفردي لانى الوحيد فى هذا التخصص الرائع ولذلك كنت اقوم بدور الطالب والدكتور فى نفس الوقت ولكن لماذا انا لم اعتمد على الصقر والفيروز؟؟؟ لان الصقر والفيروز عبارة عن امتحانات قديمة وتدريبات وتطبيقات مكتوبة وكلاهما موجود عن حضرتك فى صفحتك الشخصية وكنت اتبع طريقة ممتازة للدراسة لكي لا اري منظر الكتب والمراجع بشكل بشع يبعدنى عن المذاكرة ...كنت اقوم بفتح المحاضرات المكتوبه التى قمت بطباعتها بعد ان شاهدت المحاضرات التلفزيونية وفهمت مضمون المادة كنت اضع خطوط عريضه بالمحاضرات المطبوعة واقوم بتلخيص المادة النظريه لعشرين سؤال تقريبا ثم اغلق المحاضرات المكتوبه لانها كلام كتير جدا سيشتت تفكيري واقوم بدراستها جيدا وفهمها وحل امثلة ثم اتقدم الي الامتحان وبتوفيق الله سبحانه وتعالي انجح بتقدير جيد في بعض المواد وجيد جدا فى البعض الاخر والحمد لله تخرجت من الكلية بتقدير عام جيد فانا انصح اخوانى باتباع هذه الطريقة فهى موفرة للوقت جدا جدا وبخصوص المواد العملية فهى عبارة عن طريقتين او ثلاثة يتم تكرارهم علي هيئة امثله فلو قمت بحفظ طريقة الحل بشكل سليم ستري المادة سهلة جدا وان شاء الله بالتوفيق

thanks

jazak

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.