اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
sara199

جو الامتحانات

Recommended Posts

bism

زملائي وزميلاتي ازيكو وازاي المزاكره معاكو؟

انا عملت الموضوع دا عشان نحكي فيه عن جو الامتحانات, يعني يوم الامتحان بالاخص للطلاب والطالبات خارج مصر, Rolling Eyes
اولا فين بيعملو الامتحانات؟ انا سمعت انهم بيستأجرو مدرسه ويقولولنا على عنونها, والسؤال موجه لطلاب الترم الثاني واعلى ياريت يقولولنا عن الجو والحاله النفسيه للطلاب اول مادخلو للمدرسه وعن لجنة الامتحان والمراقبين وكل حاجه thinking

الهدف من الموضوع اننا نريح بعض وخصوصا لطلاب ترم اول اكيد متوترين شويا من الامتحانات.. study
واخيرا اتمنى المشاركه وشكرا rosethanks

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ايوه صحيح بيستأجرو مدرسة وبقولو على عنوانها وفسنة من السنين كانو هيعملو الامتحانات في جامعة قطر - للطلاب في قطر طبعا - لان كان العدد كبير

بالنسبة للمراقبين اغلبيتهم بيكونو نفس الناس الي فالمركز هما المراقبين

اما بالنسبة للامتحانات ف الي فالمركز بيقولو متخافوش وبتكون بسيطة بس العلم عند الله وعند الناس الي فالترمات التانية لانهم مجربين

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ربنا معاكم جميعا ان شاء الله
ويبعد عنا التوتر والقلق

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،،

انا امتحنت مادتين من الترم الاول، فينفع اجاوب Smile) ، امتحنت في الكويت وتم تاجير قاعتين في كلية الطب - جامعة الكويت وبيتقسم كل تلات او اربع كليات في قاعة وداخل اقاعة كل مدرج على حسب الترم الدراسي.... والامتحان غالبا من الساعة 5 - 8 وغالبا مسؤولي مكتب الوكيل بيكونوا متواجدين والامتحان وبيكون في دكاترة من مصر لتوزيع الامتحان، اما اذا كان في خطا في السؤال او مش مفهوم ، يتصل الدكتور فورا على المحاضر او الدكتور واضع الامتحان ويستفسر منه...جو الامتحان هادي ومريح كان ، بس كان معايا السنة اللي فاتت طلبة حقوق مش فاكرة اي سنة وكان امتحانهم صعب جدا وكانوا بيشتكوا كل شوية

عن نفسي الامتحان انا استستسهلت فيه وما درستش، اولا لانها اول سنة دراسة ذاتية وما كنتش عاملة خطة ولا حضرت نفسي، فاجلت تلات مواد ودخلت الاتنين اللي كنت معتبراهم سهلين عشان اشوف (صحافة وMass Communication ) بس لا احد يستهين بهيبة الامتحان ولا يشوف نفسه انه يفهم كل شيء الدراسة الدراسة ثم المراكعة مهم جدا جدا
وطبعا اقرؤا الاسئلة مرة واتنين وتلاتة قبل الاجابة، وما تخرجوش من القاعة الا وانتم مراجعين الاجابات.
شاهندة* انا لقيت الامتحانين وحنزلهم ان شاء الله بكرة.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا امتحنت في الترم الاول مادتين فقط وضميت الثلاثة الباقيين مع مادتين الترم التاني،يعني حمتحن معاكم اعلان وعلاقات عامة وسمع بصرية

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
المفروض التاني، بس بمتحن تلات مواد اجلتهم من الترم الاول للتاني

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.