اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
om albaraa

أرجوكم حد يفيدني انا هتجنن

Recommended Posts

انا دخلت ترم بيني
امتحاني يوم 16\10
عندي culture ,translation
مش لايقة اي امتحانات وعايزة اعرف الوحدة التانية والتالته ف culture الدكتورة لغتها ولا معانا
يعني عايزة اعرف المنهج والامتحانات السابقة والروابط ارجوكم ان نفسي انجح بجد عشان ادخل الترم التاني

شكرا لاي حد هيساعدني

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
أهلآ بيكى

الرابط ده فيه نماذج لبعض الأمتحانات

/t2901-topic

يارب أكون وفقت فى مساعدتك وبالتوفيق والنجاح

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
شكرا علي ذوقك بس انا كنت عايزة امتحانات 2012 لان نظام الامتحان اتغير في culture
لو ممكن تساعدني اكون شاكرة جدا لكرم اخلاقك
[b]

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
حلقة دراسية ترم اول يناير 2012 ويوليو 2012 ودور فيها

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
مارينا ازيك ارجوكي فهميني مخي هيقف
انا المفروض كنت مسجلة ترم اول يناير 2012 ومش دخلت الا مادتين
وبعدين قدمت بيني شهر اغسطس اللي فات
يبقي انا لما اذاكر اذاكر منهج اخر ترم ولا الترم انا مش حضرته
لان لقيت اللينكات اللي انتي بعتيها ف حاجات ف الشخصيات متغيرة عن الترم بتاعي اللي انا محضرتش امتحاناته لظروف عندي
ارجوكي فهميني بعد مذاكرت مارجريت تاتشر لقيت الدكتورة ف اللينكات مختارة اربع شخصيات مختلفة
ايس منهج اذاكره المفروض البيني بيجي من اخر منهج قبله صح كده
انا عارفة تعبتك بس محتاجة اعرف ضروري

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
يبقى لازم تذاكر منهج ترم ابريل 2012 اللى فيها كانت الامتحانات فى شهر 7 اللى فات لان الترم البينى بيتبع منهج الترم اللى قبلة مباشرة وانت

قدمت فى شهر 9 2011 وكانت امتحانات يناير 2012

لكنك مسجلتيش فى شهر ابرسل 2012 واللى امتحاناتة كانت فى شهر 7-2012

وسجلت بينى شهر 8 2012 واللى امتحاناتة تبدا الاسبوع الجاى ان شاء اللة

يبقى انت كدة

عايز منهج الترم اللى فات ثقافية وترجمة طيب انا حاجيب لك مايخصهم

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
شكل الامتحان

الامتحان هييجي الجزء الاول كتابة مقال عن يا الانجلو ساكسون يا النورمان ساكسون على حسب ما ييجي وده عليه 12 درجة يعني اسئلة والاجابة هنكتبها على هيئة مقال تمام كدا

والجزء التاني من الامتحان هو زي شورد نودز يعني هييجي عن ancient england وهتحدد حاجة معينة نكتب على اساسها جمل صغيرة مش مقال وده عليه 4 درجات

الجزء التالث شورد نودز برضه بس عن شخصية من الشخصيات الاربعة يعني ممكن ييجي 3 شخصيات او2 ونختار واحدة وبرضه نفس الموضوع هتحدد جزئية معينة عن الشخصية وهنكتب جمل على اساسها وده عليه 4 درجات

يعني الجزئية الاكبر عن القصص نفسها 16 درجة لوحدها ودي اكتر حاجة ركزوا فيها وممكن تذاكرو شخصيتين او 3 اضمن عشان تضمنوا واحدة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الدكتورة قالت الجزء بتاع المقال مش هيخرج من الانجلو ساكسون والنورمان ساكسون حاجة منهم وده 12 درجة والجزء التاني الشورد نودز ancient england اربع درجات تمام

الاربع شخصيات هما

darwen - coleridge - shakespear - dryden

وده عليه برضه 4 درجات هييجي 2 او 3 وهنختار 1 بس

ركزي قوي على الانجلو ساكسون والنورمان ساكسون و الانسينت انجلاند لو ركزتي عليهم جامد كدا ضمنتي 16 درجة ربنا معاكي

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بالنسبة لترجمة 1

الدكتورة قالت ان مش هييجي من الكتاب اي قطعة بس برضه احفظي الكلمات اللي فيها واعرفي قواعد الترجمة دي اهم حاجة والقواعد دي هتلاقيها في ورق المحاضرات في اول صفحة مكتوب كذا قاعدة وفي قواعد برضه في وسط الملزمة يعني جمعيهم ومقالتش للأسف حتى هييجي شبهم ولا لا وحاولنا نعرف منها نوع القطعة ايه يعني ادبية ولا علمية و لا عن شخصية بس معرفناش نطلع بحاجة المشكلة مش في انها هتجيب من الكتاب ولا لا المهم بس تجيب قطعة في حدود الكلمات اللي نعرفها لو عرفنا معاني الكلمات هنعرف نترجم بالنسبة للقطع العربي احنا خدنا قطعتين قطعة منهم موجودة في امتحان 2008 اللي موجود في التطبيقات والقطعة التانية هشوفهالك فين بالظبط بس متركزيش على دول بس حاولي شوفي بقيت الجمل برضه وربنا معانا ونطلع من الامتحان مبسوطين ياااااااااارب

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
دا قطع العربى اللى تذاكرها وخدوها الترم اللى فات الكلام داكلة من حلقةدراسية ترم رابع الترم اللى فات

لينك معلومات الترجمة صفحة 22 بحلقة دراسية ترم اول دور ابريل 2012

/t7329p567-topic
لينك معلومات الكالتشر صفحة 23 و24 بلينك
حلقة دراسية الترم اللى فات
/t7329p621-topic

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
مارينا انتي بجد انسانة رائعه
مش عارفه اشكرك ازاي
بجد شاكرة جدا لذوقك وكرم اخلاقك ده مش جديد عليكي من اول مدخلت للمنتدي وانتي كده ربنا يبارك فيكي يارب
واتمني تقبلي صداقتي هكون بجد مبسوطة شكرا لكي مرة تانية

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اهلا بيكى وتحت امرك فى اى حاجة ولا شكرا على واجب وبالنجاح والتوفيق لكى ويشرفنى صداقتك

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.