اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
ATOMIX

حلقة دراسية ترم أول أداب E دور يناير 2013 (الجزء الأول )

Recommended Posts

أنا بحييكم جداااااااا على روح التعاون اللي بينكم ما شاء الله عليكم بجد وبارك الله فيكم وجزاكم الله خيرا

وأي مساعدة انا معاكم

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
*maryam كتب:
أنا بحييكم جداااااااا على روح التعاون اللي بينكم ما شاء الله عليكم بجد وبارك الله فيكم وجزاكم الله خيرا

وأي مساعدة انا معاكم

مريم انت أى ترم ؟ Smile
علشان عايزة أعرف الدكاترة المشتركين بينا و بين الترم اللى فات .. علشان نعرف نظام امتحانات الخاصة بكل دكتور

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
Emy Salem كتب:
*maryam كتب:

وأي مساعدة انا معاكم

مريم انت أى ترم ؟ Smile
علشان عايزة أعرف الدكاترة المشتركين بينا و بين الترم اللى فات .. علشان نعرف نظام امتحانات الخاصة بكل دكتور

انا ترم تاني وانتي يا إيمي ؟؟

النحو: دكتور خطري - الكالتشر: دكتورة عبير - جرامر : دكتورة هدى عياد

الكمبرهينشن :دكتورة نهلة حلمي الترانسليشن : دكتورة أماني

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
*maryam كتب:
Emy Salem كتب:
*maryam كتب:

وأي مساعدة انا معاكم

مريم انت أى ترم ؟

انا ترم تاني وانتي يا إيمي ؟؟

النحو: دكتور خطري - الكالتشر: دكتورة عبير - جرامر : دكتورة هدى عياد

الكمبرهينشن :دكتورة نهلة حلمي الترانسليشن : دكتورة أماني

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
Miro_Potta كتب:

شكراااااااااا جدااااا يامحمود
انا شوفت الموضوع وعجبتنى اوى الطريقه دى والترتيب
كنت عايزه اعمل كده عندى زى ماقالت لميس بس ﻻقيته صعب عليا انى افضل ادور على كل اللى اتقال عن المحاضرات ماده ماده وافضل اقسم واكتب وكسلت اوى اعملها
بس بجد جميله جدا وشكرا على تعبك ده

لا شكر على واجب يا مروه ..... وأنا قلت بدل ما أنا عامل الموضوع على جهازى فقط

ليه محطوش على المنتدى عشان أسهل على الناس كلها والكل يستفاد

وخصوصآ أن فى ناس مبتعرفش تشتغل على الــــword

وبالتوفيق والنجاح للجميع

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
صحيح يا جماعه الرسايل الشخصيه بتشتغل من 50 مساهمه مش 60

وعاوز كمان أشكر لاميس وعطر الجنه ومريم وباقى الأعضاء المحترمين على المجهود الجميل

اللى مقدمينه فى الحلقه الدراسيه

ويارب ماكون نسيت أسم حد عشان محدش يزعل منى

ويارب يدوم التعاون ده على طول لحد ما الكل ما يتخرج

-----------------------------------------------------

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
شكرا يا مريم علي الاهتمام .. انا ترم اول .. بس انا كنت بقصد مين الدكاترة اللي درسوا لحضرتك في ترم اول ؟؟ .. و ربنا يوفق الجميع من Emy Salem

العفو على ايه يا ايمي احنا اخوات
دكاترة ترم اول هما هما اللي بيدوكوا الترم ده ما عدا دكتور النحو د . عرفة اللي كان بيدينا النحو دكتور سعد عبد الرحيم وده الوحيد اللي اتغير بدكتور عرفة لانه توفى ربنا يرحمه كان شرحه جميل جدا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ATOMIX كتب:

وعاوز كمان أشكر لاميس وعطر الجنه ومريم وباقى الأعضاء المحترمين على المجهود الجميل

الشكر لله كله من فضل ربنا اهم حاجة يكونوا بيستفادوا فعلا

اللهم امين يااااااارب كلنا نتخرج على خير وبتقدير عالي

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ورجعت مرة تانية ..

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..

واسمحولي أسلم عليكم كدا في وسط الموضوع .. Smile

ولخصت الجزء التاني من النحو .. وأي خدمة أنا تحت أمركم ..

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

أنا بشكر كل فرد تواجد و ساعدنا أو كتب كلمة شكر أو عمل ملزمة أو عمل شرح أو عمل حتى إعجاب على كلام قيل, بجد يا جماعة التيرم دة ماشاء الله عليه, أنا دخلت الارشيف و لقيت التواصل هنا و ما بينا أقوى و فيه إستمرارية, إستمرارية فى عمل الخير و تقديمه بدون إنتظار أى شئ من أى حد إلا لوجه الله .

و على ذلك تكرم الأخ _Khaled-38 بإعطائنا بعض من وقته لشرح مادة النحو من خلال الجملة
من خلال جلسات منظمة على برنامج سكاى بى فى أوقات سوف يتم تحديدها لاحقا و ستعرض من خلال جدول
ربما وسيلة الإتصال تتغير من خلال (Online Web Page (conference

اللى يحب يشارك فى الموضوع يتفضل أكيد

ملحوظة
======
من يجد فى نفسه القدرة فى شرح أى مادة الرجاء عدم التردد فى عرض ذلك علينا و سوف يلاقى التشجيع الكامل من الإخوة و أكيد المنتدى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
lamees كتب:
ورجعت مرة تانية ..

تسلم الأيادى يا لميس و بجد مجهود كبير جدا ...و شكرا لست الكل (ماما ) اللى أكيد هية اللى ورا المجهود الكبير دة ... ربنا يخليهالك
thanks

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ciscoocean كتب:

أنا بشكر كل فرد تواجد و ساعدنا أو كتب كلمة شكر أو عمل ملزمة أو عمل شرح أو عمل حتى إعجاب على كلام قيل, بجد يا جماعة التيرم دة ماشاء الله عليه, أنا دخلت الارشيف و لقيت التواصل هنا و ما بينا أقوى و فيه إستمرارية, إستمرارية فى عمل الخير و تقديمه بدون إنتظار أى شئ من أى حد إلا لوجه الله .

و على ذلك تكرم الأخ _Khaled-38 بإعطائنا بعض من وقته لشرح مادة النحو من خلال الجملة
من خلال جلسات منظمة على برنامج سكاى بى فى أوقات سوف يتم تحديدها لاحقا و ستعرض من خلال جدول

ملحوظة
======
من يجد فى نفسه القدرة فى شرح أى مادة الرجاء عدم التردد فى عرض ذلك علينا و سوف يلاقى التشجيع الكامل من الإخوة و أكيد المنتدى

ايه ده بتشرحوا نحو من وراياه scared
بجد احلى أعضاء ما شاء الله عليكم وان شاء الله يجعله في ميزان حسناتكم

انا هنضم معاكم ان شاء الله لو يسمح الاخ خالد بارك الله فيه لما تحددوا موعد بلغوني بيه متنسونيش

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
*maryam كتب:
شكرا يا مريم علي الاهتمام .. انا ترم اول .. بس انا كنت بقصد مين الدكاترة اللي درسوا لحضرتك في ترم اول ؟؟ .. و ربنا يوفق الجميع من Emy Salem

دكاترة ترم اول هما هما اللي بيدوكوا الترم ده ما عدا دكتور النحو د . عرفة اللي كان بيدينا النحو دكتور سعد عبد الرحيم وده الوحيد اللي اتغير بدكتور عرفة لانه توفى ربنا يرحمه كان شرحه جميل جدا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ciscoocean كتب:

ملحوظة
======

ما شاء الله عليكم يا شباب ربنا يزدكم نشاطآ أكثر فأكثر

بس أنا عندى رأى لصالح الكل

ليه ما نعملش موضوع الكورس ده هنا على المنتدى ..؟ وده لعدة أسباب

Like a Star @ heavenLike a Star @ heavenLike a Star @ heaven

أولآ : متابعين المنتدى بالآف فدى فرصه كويسه عشان الإفاده تكون عامه وليست خاصه

ثانيآ : الموضوع هيكون متاح لذوى الخبره إنهم يفيدونا بأى شئ مهم هم شيفينه

ثالثآ موضوع الكورس هنا فى المنتدى هيكون بمثابة مرجع ثابت للطلبه فى أى وقت هما يحتاجوه

رابعآ: عدم تشتيت الطلبه فى أكثر من مكان .... أقصد الفيس والـــــ skype والمنتدى

خامسآ : حق المنتدى علينا وده أقل واجب نقدر نقدمه .... كنوع من رد الجميل ... بالذات

والمنتدى
مجمعنا فى الخير ديمآ ومبيبخلش علينا فى أى إستفسار

على فكره رأى ده مش بداعى واجبى الإشرافى فى المنتدى

ولاكن

بداعى إن الثواب يكون عظيم للقائمين على هذا العمل

شوفوا إنتو هترسوا على أيه والله المستعان لما فيه الخير للجميع

وبالتوفيق والنجاح

منتظــــــــــــــــــــــــــر رأيــــــــكم ؟؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
محمود اللينك ده فيه اول محاضرتين نحو على مستوى الجملة اللى انا كتبته فى المحاضرة يا رب يفيد
وبمجرد ما اكتب كل محاضرة هنزلها هنا 4shared.com/file/j1le0aJJ/_______.html?
وبالتوفيق ان شاء الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الله يبارك فيكم بس انا مبعملش غير الواجب يعنى مستاهلش وسام ولا حاجة
واحب اشكر ادارة المنتدى على الوسام الجميل ده وان شاء الله اكون عند حسن ظنكم
وبالتوفيق للكل ان شاء الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
vanelia كتب:
شكرا يا لاميس بجد تعبتك معايا الف شكر

تعبك راحة ولا يهمك ..
المهم أكون اقدرت أفيدك بجد ..
وأنا تحت الأمر ..
في أمان الله ..

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ciscoocean كتب:
lamees كتب:
ورجعت مرة تانية ..

تسلم الأيادى يا لميس و بجد مجهود كبير جدا ...و شكرا لست الكل (ماما ) اللى أكيد هية اللى ورا المجهود الكبير دة ... ربنا يخليهالك
thanks

ربنا يخليك يا رب .. ويخليلك كل أحباءك .. وأخيرا حد كتب اسمي صح ( لميس ) .. Smile

بالنسبة لماما .. فربنا يخليها لي أسستني صح .. في الثانوية العامة جبت الدرجة الكاملة .. الحمد لله .. حد جاب الدرجة الكاملة زيي ؟! small girl .. مكنش فيه حاجة بتقف عليا .. سبحان الله .. دلوقتي بستغرب ..

أصل بس بعد ثمان سنوات الواحد للأسف بيحاول يسترجع بصعوبة شوية وربنا يعين .. بفضل الله ثم بفضلكم أرجع أفتكر من تاني ..

شكرا جزيلا ..

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ATOMIX كتب:

كلك ذوق ATOMIX .. لميس في الخدمة .. بجد تسلم .
flower

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

ياجماعه بﻻش ترفعوا الملفات على ال4شير ده مش بعرف انزل من عليه اى حاجه Evilvery angrycrying

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
Miro_Potta كتب:
ياجماعه بﻻش ترفعوا الملفات على ال4شير ده مش بعرف انزل من عليه اى حاجه Evilvery angrycrying

ميرو بلاش تعيطى احمد هيرفع الملفات كلها على موقع تانى غير الفور شير

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الله يرحمة و يسكنه الجنة و نسأل الله ان يجازية عن علمه صدقة جارية علي روحه الطاهره فالعلماء ورثة الأنبياء، و هو فعلا الدكتور سعد شرحة كان جميل ده باين في المحاضرات التلفزيونية في سيدي الجامعة .... طب عندك فكرة يا مريم ازاي ممكن نطلع علي الأمتحانات الخاصة بكم لان كل الإمتحانات الموجوده على موقع الجامعة تعتبر قديمة نوعاً ما بالإضافة إن الدكاترة اللى كانوا بيحاضروا وقتها مختلفين .. يعنى لو فى إمكانية نقدر نطلع على إمتحانات ترم أول دور يوليو 2012

*maryam كتب:

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
رحمة الله على الدكتور سعد عبد الرحيم

وأجرى له الأجر والثواب بما علم

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

و الله يا عطر الجنة عن نفسى مش عارفة أشكرك اذاى ربنا يجعلة فى ميزان حسناتك و يجازيكى خر بجد شىء رائع
بتستحقى 10000000 و سام مش واحد بس flower و لو تسماحيلى سوا حضرتك أو اى من الزملاء كاتب محاضرات و معندوش و قت يكتبها ورد ممكن نتقابل فى الجامعة اخد منها صوره و امسحها اسكنر .. و بجد انتم اجمل دفعة و ربنا يديم التعاون و الخير بنا

عطر الجنة كتب:
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
محمود اللينك ده فيه اول محاضرتين نحو على مستوى الجملة اللى انا كتبته فى المحاضرة يا رب يفيد
وبمجرد ما اكتب كل محاضرة هنزلها هنا 4shared.com/file/j1le0aJJ/_______.html?
وبالتوفيق ان شاء الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

VOTEeee
مع راى الأستاذ محمود

ATOMIX كتب:
ciscoocean كتب:

ملحوظة
======

ما شاء الله عليكم يا شباب ربنا يزدكم نشاطآ أكثر فأكثر

بس أنا عندى رأى لصالح الكل

ليه ما نعملش موضوع الكورس ده هنا على المنتدى ..؟ وده لعدة أسباب

أولآ : متابعين المنتدى بالآف فدى فرصه كويسه عشان الإفاده تكون عامه وليست خاصه

ثانيآ : الموضوع هيكون متاح لذوى الخبره إنهم يفيدونا بأى شئ مهم هم شيفينه

ثالثآ موضوع الكورس هنا فى المنتدى هيكون بمثابة مرجع ثابت للطلبه فى أى وقت هما يحتاجوه

رابعآ: عدم تشتيت الطلبه فى أكثر من مكان .... أقصد الفيس والـــــ skype والمنتدى

خامسآ : حق المنتدى علينا وده أقل واجب نقدر نقدمه .... كنوع من رد الجميل ... بالذات

والمنتدى
مجمعنا فى الخير ديمآ ومبيبخلش علينا فى أى إستفسار

على فكره رأى ده مش بداعى واجبى الإشرافى فى المنتدى

ولاكن

بداعى إن الثواب يكون عظيم للقائمين على هذا العمل

شوفوا إنتو هترسوا على أيه والله المستعان لما فيه الخير للجميع

وبالتوفيق والنجاح

منتظــــــــــــــــــــــــــر رأيــــــــكم ؟؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

شكراً يا لميس بجد شرح و توضيح مبسط و مرتب و تحياتى لست الكل flower

lamees كتب:
ورجعت مرة تانية ..

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
عطر الجنة كتب:

محمود ده لينك اول محاضرتين جرامر 4shared.com/file/NohvzSJC/___.html

اقتباس :

ودول اول محاضرتين ماده ثقافية
4shared.com /office/7hXLaTWM/__Culture.html
4shared.com /file/9oYLrSaB/Unit_1.html

جزاكى الله خيرآ ... يا عطر الجنه

تم إضافة المحاضرات للجداول

/t8960-topic

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
Emy Salem كتب:
VOTEeee
مع راى الأستاذ محمود

شكرآ يا أستاذه Emy Salem

ويارب الكل يستفاد

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
Emy Salem كتب:
الله يرحمة و يسكنه الجنة و نسأل الله ان يجازية عن علمه صدقة جارية علي روحه الطاهره فالعلماء ورثة الأنبياء، و هو فعلا الدكتور سعد شرحة كان جميل ده باين في المحاضرات التلفزيونية في سيدي الجامعة .... طب عندك فكرة يا مريم ازاي ممكن نطلع علي الأمتحانات الخاصة بكم لان كل الإمتحانات الموجوده على موقع الجامعة تعتبر قديمة نوعاً ما بالإضافة إن الدكاترة اللى كانوا بيحاضروا وقتها مختلفين .. يعنى لو فى إمكانية نقدر نطلع على إمتحانات ترم أول دور يوليو 2012

*maryam كتب:

اوك يا ايمي هجمع ورق الامتحانات الترم اللي فات واصوره ونزلو في المنتدى ان شاء الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اوك يا ايمي هجمع ورق الامتحانات الترم اللي فات واصوره ونزلو في المنتدى ان شاء الله[/quote]

ان شاء الله يا مريم شكراً جداً

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

الف مبروووووووووووووووك يا عطر الجنة على الوسام dance فعلا تستحقيه وأكتر من كدا كمان فرح

بالنسبة لرأي محمود انا عندي رأي تاني هو هيكون برضه في المنتدى لعدم تشتيت الاعضاء في كذا مكان زي ما قال وده عنده حق فيها بس ممكن بدل ما يبقى موضوع في المنتدى يبقى في علبة الدردشة والافضل نقوم بتحديد موعد نتفق عليه كلنا والاتفاق ده يبقى في موضوع في المنتدى عشان الكل يعرف ويشارك ويدخل الدردشة في الموعد المحدد وده اكيد هتبقى حاجة جميلة جدا اننا نشجع بعض على المذاكرة ونذاكر مع بعض ده رأيي واتمنى ان اعرف رأيكم فيه

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بقولك يا إيمي إتأكدي كدا ادخلي على صفحتك وشوفي ورق الامتحانات اخر امتحان بتاريخ كام لو بتاريخ شهر 7 \ 2012 يبقى ده اخر امتحان وردي عليا ماشي ؟؟ لو فعلا امتحانات قديمة خلاص انا هشوف الورق فين واصوره اصل انا عندي منزلين في صفحتى الامتحانات الترم اللي فات جديدة يعني فا تأكدي كدا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
*maryam كتب:
بقولك يا إيمي إتأكدي كدا ادخلي على صفحتك وشوفي ورق الامتحانات اخر امتحان بتاريخ كام لو بتاريخ شهر 7 \ 2012 يبقى ده اخر امتحان وردي عليا ماشي ؟؟ لو فعلا امتحانات قديمة خلاص انا هشوف الورق فين واصوره اصل انا عندي منزلين في صفحتى الامتحانات الترم اللي فات جديدة يعني فا تأكدي كدا

حاضر يا جميل رغم إن أحدث حاجة كانت يناير 2011 و دكاترة مختلفين لكن هشوف يمكن نزلوا حاجات جديدة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
*maryam كتب:

لا إله إلا الله..إنا لله وإنا إليه راجعون..الدكتور سعد عبد الرحيم ده من الناس اللي صعب يتعوضوا..الله يرحمه ويحسن إليه.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
Emy Salem كتب:
*maryam كتب:

حاضر يا جميل رغم إن أحدث حاجة كانت يناير 2011 و دكاترة مختلفين لكن هشوف يمكن نزلوا حاجات جديدة

فعلاً يا مريم لسه مرجعاهم الان و احدث حاجة بعض الإمتحانات (البينى) 2010 حزين

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ولا يهمك يا ايمي هدور على ورق الامتحانات واصورهملك انا مرمتهمش

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

بصراحة يالميس مذكراتك جميلة جدا والحقيقة لفتي نظري لحاجة مكنتش متذكرها وهي موضوع بناء الفعل الماضي المقدر وباشكرك على المعلومة دي وكمان اسلوب العرض والشرح والتلوين والتنسيق رائع جدا..طبعا ياستي ابن الوز عوام
وعلى فكرة انا كتبت اسمك صح قبل كده مش احمد بس
انا كمان زيك كنت زمان متميز في النحو لكن بعد الواحد عن الدراسة اكتر من 15 سنة نساه حاجات كتير ومفضلش غير الاساس والحب والموهبة ربنا يستر عليهم هما كمان.هههههههههههه
استمري وان شاء الله تكوني معين وسند للجميع وربنا يكتبلنا النجاح والتفوق جميعا.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
*maryam كتب:
ولا يهمك يا ايمي هدور على ورق الامتحانات واصورهملك انا مرمتهمش

شكراً يا جميل flower

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
رائع
عطر الجنة كتب:
Miro_Potta كتب:

flowerSmile
طب وهترفعوهم امتى على برنامج تانى ؟ بسرعه بأه ياحمد ربنا يخليك
بسرعه

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
Miro_Potta كتب:
رائع
عطر الجنة كتب:
Miro_Potta كتب:

flowerSmile
طب وهترفعوهم امتى على برنامج تانى ؟ بسرعه بأه ياحمد ربنا يخليك
بسرعه

تقدرى يا ميرو تتبعى محاضرات عطر الجنة ربنا يكرمها من خلال الجدول الذى أنشئة الأستاذ محمود بالموضوع ده
/t8960-topic
مؤقتا حتى يكون فى وقت احد الأعضاء الافاضل يرفعهم على رابط اخر
هو عندك مشكلة مع 4shared يا ميرو ؟؟ هو بس تسجلى فى و تتجاوزى صفحة الاعلان هيبدا يحمل فورا flower

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.