اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
somya

جدول امتحانات اداب خارج مصر ترم6

Recommended Posts

hussein1974 كتب:
hawas كتب:
hussein1974 كتب:
ازاي سبعة ياكوين مش المفروض خمسة حد اقصى؟

ملكه .........تاخد اللي عايزاه ؟؟؟؟؟

اااااااااااااه تصدق مكنتش واخد بالي.ايوة صح ياكوين ينفع انتي تاخدي سبعة.

لو حد عايزنى اتوسطلو ف اى حاجه انا فالخدمه

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
معليش ياكوين ممكن تشرحيلي بالراحة التفاصيل لان خطة الدراسة وشروط التسجيل بتقول ان مينفعش التسجيل في اكتر من خمس مواد جديدة.

يعني احكيلي حكايتك زي مانا حكيت حكايتي عشان افهم ازاي سجلتي سبع مواد.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
حااضر بس ....ثوانى بقى افتح من الكمبيوتر عشان انا مكنش عندى نت وفاتحه من الموبايل وكده واضح ان الواحدهيكتب كتيييييييييير وهتتعبونا معاكم

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اتوصطلو .......

أتو......صطل ........و ........ هيروغليفي ياحسين

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
hawas كتب:
اتوصطلو .......

صدق اللي قال:اللي يعيش في الدنيا ياما يشوف واللي يقرا كلام كوين يشوف اكتر

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
إنتهت ال 3 محاضرات التلفزيونية الليلة ؟؟؟؟؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
مش انت بتنزلك المحاضرات التليفزيونية على صفحتك ياحواس؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
لا أعرف ...... هيا ممكن تكون موجوده ؟؟؟؟؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
تنبيه هام
للدارسين المحالين لمجلس التأديب فقط بكلية التجارة

· على الدارسين المحالين لمجلس التأديب الأبتدائى لكلية التجارة التوجه إلى إدارة الشئون القانونيه بالمركز أو الاتصال التليفونى على رقم (33332856) لمعرفه موعد مجلس التأديب .

إيه ...دا يا حسين ؟؟؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
المفروض ان المحاضرات بتكون موجودة في الصفحة الشخصية بس مش عارف خارج مصر الوضع ايه.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
نفس الرسالة دي لقيتها النهارده على صفحتي ولقيتها ملهاش علاقة بيا قفلتها.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
موجوده ......... أول مرة أشوفها .....ياسبحان الله ..شكراً يا حسين

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
هما ممكن يكونوا بعتوها للكل عشان اللي يعرف حد في تجارة وعنده مجلس تاديب ينبهه.والله اعلم.عموما مادامت ملهاش علاقة بينا خلاص اقفلها.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
قفلتها ..... هما عملوا إيه ؟؟؟؟؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
خلاص انا هقولك زى مانا خت بالظبط
بص ترم اول وتانى كانو ضمنهملنا عشان الثوره فكامو مدينا ال 10 مواد بتوع الترمبن ف ترم نا متحنتهم بس شيلت مادتين شيلت ترجمه واحد عشان روحت الامتحان متأخره نص ساعه وقالولى مش هينفع ندخلك وممتحنتش وشيلك ثقافيه 2 عشان كانت اخر امتحان وكنا مسافرين من قبلها ومقدرتش ارجع عشان الامتحان وكنت لسه مش عارفه اوى بموضوع الاعتذار ده
جيت فالبينى خت مقال ترم تالت ونجحت فيه
وف ترم تالت كان معايا
ترجمه 1
ثقافيه 2
عربى 3
علم ترجمه 3
قراءه فهم 3
معاجم 4
فونتكس 4
ونجحت فيهم وادينى واخده فالبينى ده ترجمه 3 اللى فضلالى من تالت وعربى 4 وقراءه ومقال 4
كده هايبقى فاضلى ترجمه 4 + مواد ترم خامس
ده لو نجحت فيهم ربنا يستر

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
hussein1974 كتب:
hawas كتب:
اتوصطلو .......

صدق اللي قال:اللي يعيش في الدنيا ياما يشوف واللي يقرا كلام كوين يشوف اكتر

اتريقو بقى دى اخرتها طب مش هتوصط لحد بقى انتو اللى جبتوه لنفسكم

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
hawas كتب:
قفلتها ..... هما عملوا إيه ؟؟؟؟؟

ممكن يكونوا عملوا مشاكل في الامتحانات او غشوا.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
يعني اول امتحان كان يناير2011 .

تاني امتحان يوليو 2011

تالت امتحان يناير 2012

رابع امتحان يوليو 2012

يعني المفروض انتي تيرم رابع بقى مش خامس.صح

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
مهو يناير 2011 امتحناه مع يوليو 2011ساعت الثوره لما ضمولنا امتحانات الترمين على بعض ف اخر السنه

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ايوة مانا عارف لو فرضنا ان يناير 2011 كان 5 مواد ويوليو 5 مواد يبقوا 10 مواد

وعندك يناير 2012 كان المفروض 5 مواد

يبقى التيرم اللي جلي اللي هو يوليو 2012 هو الرابع مش الخامس.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
فالبينى اللى فات خت مقال ترم تالت ونجحت فيه
وف ترم تالت اللى هو لسه مخلصينو ده كان معايا
ترجمه 1
ثقافيه 2
عربى 3
علم ترجمه 3
قراءه فهم 3
معاجم 4
فونتكس 4
ونجحت فيهم وادينى واخده فالبينى ده ترجمه 3 اللى فضلالى من تالت وعربى 4 وقراءه ومقال 4
كده هايبقى فاضلى ترجمه 4 + مواد ترم خامس
ده لو نجحت فيهم
انا كده خلصت ترم رابع مع تالت وفاضلى الترجمه مع مواد ترم خامس هاخدهم كده بس وهيبقى 6 مواد بس انا خايفه لمنجحش ف التلت مواد بتوع البينى
واالى انا عملتو ف ترم تالت ده كان تعبنى جدا
دى حاجه مكنتش مفيده ليا
انت عارف الفونتكس رخمه وثقافيه 2 ارخم وكانو مجننى المادتين دول بس فالمركز قالى متفتكريش انك كده هتخلصى قبل الناس الباقيه انتى لازم تقضى الاربع سنين فالجامعه وانا عارفه كده بس انا عملت كده عشان كنت عايزه ادخل ترم سادس مستريحه وميبقاش معايا مواد من قبل كده

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
وكمان انا نفسى اخلص الجامعه دى بسرعه الصراحه عشان ف دراسه تانيه عايزه اقدم فيها ولازم اخلص الجامعه دى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بس انتي كده ياكوين لما هتروحي تسجلي متهيالي مش هتاخدي مواد تيرم خامس.

الليسانس لازم مش اقل من 4 سنين على 8 تيرمات كل تيرم 5 مواد يبقى الاجمالي 40 مادة وطبعا انتي عارفة كده .

وانتي لو سجلتي تيرم خامس يبقى معناه انك عديتي تيرم.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
مهو انا بقيت تايهه كده و دكتوره شاهيناز لما سألتها قالتلى انتى كده ممكن تقضى ترم خامس زى مانتى هتعملى كده
و لو نجحتى فالست مواد كاملين هيبقى فاضلك 15 ماده بتوع سادس وسابع وتامن على اربع ترمات اللى هما التلاته دول مع اللى انا الرابع اللى جريت فيه ده قالتلى بقى هتقسميهم وتاخدى 4_4_4_3 او زى متحبى ده لو كل ترم هتتطلعى صافى فكل ترم تقسمى كده عشان تقضيهم بقى ومتخديش بينى تانى
عشان تخدى الاربع ترمات

بتقولى انتى استعجلتى انك تخلصى وعتبتى نفسك عالفاضى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
لا كده فهمت خلاص بس المعلومة دي جديدة ان الواحد ممكن ياخد في تيرم مواد زيادة وبصراحة اول مرة اسمع عنها.

بس لو كده يبقى ده من حسن حظك لانك كده التيرمات الاخيرة هاتكون اسهل عليكي.

انتي هتروحي تسجلي امتى ياكوين عشان بصراحة عاوز اتاكد من صحة المعلومة دي.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
صدقنى كل مقول هنزل احجز يحصل حاجه ومنزلش وشكلى كده هنزل بعد العيد ده لو منزلتش يوم التلات عشان يوم الاربع مسافره فاخر فرصه ليا هى يوم التلات اللى جاى وهرجع التلات اللى بعد شم النسيم

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انتي عارفة انا لحد دلوقتي مخلص 21 مادة وبسبب الاعتذارات باحرم نفسي من اي منح عشان كده بافكر اغامر التيرم السادس واخد ال 9 مواد على اساس لو ربنا وفقني وجبت تقدير يبقى اقدر اخد المنحة لانها بتكون حافز تشجيعي وفي نفس الوقت بقول لو امتحنت مادتين بيني واخدت 7 مواد سادس هتبقى فرصة التقدير عندي اكبر.

الحقيقة لحد دلوقتي لسة محتار واحتمال استنى مسجلش لحد ماخد قرار.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
وانت طيب
ويامسهل لما اسجل هبقى اقولك لو ف جديد او ف تغيير او حاجه منفعتش المرادى بقى بسبب اللغبطه دى انا لسه مش
عارفه بردو ايه نظام ترم خامس

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ماشى مانت عايز تاخد 9 مواد بس انت لازم تشوف الاول هتقدر عليهم ولا لا مش تاخدهم وبدل متجيب تقديرات تشيل مواد

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بصراحة انا لو ذاكرت من البداية باذن الله ربنا هايوفقني لكن المشكلة هي عدم تعودي على المذاكرة من البداية.

وطبعا 4 مواد او 5 او 6 وفي التيرمات الاولي مش ممكن يكونوا زي 9 مواد وكلهم تيرمات متقدمة يعني المسالة عاوزة مذاكرة بانتظام ولو حتى ساعتين كل يوم وانا مكنتش باعمل كده في التيرمات اللي فاتت.

عشان كده مستني لحد ماقدر اخد القرار المناسب.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
كمان حط ف حساباتك ان الامتحانات بتكون ورا بعضها وهو ده اللى كان مضايقنى جدا يعنى مفيش ايام فاصله بين المواد

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ماهو انا رتبت جدول امتحانات المواد التسعة لقيت ان اول اربع مواد متتالية وبعد كده باقي المواد يوم ويوم وطبعا ده معناه اني المفروض اكون مذاكر المواد كلها قبلها وتكون ايام الامتحانات للمراجعة بس وكمان ممكن مواد تاثر على مواد في التقدير لضيق المدة بين الامتحانات.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
طب عموما انت لسه قدامك وقت تفكر متستعجلش عاشان بعد كده متقولش يارتنى مكنت سجلت كل ده وانت معندكش اعتذرات تانى يعنى غضب عنك هتمتحن اللى هتسجلو

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
عندك حق وكويس ان ادامي وقت و في الوقت ده ادامي افكر في اختيارين:

اما اسجل خمسة ويبقوا تسعة.

او اسجل تلاتة ويبقوا سبعة اساسي واسجل الاتنين بيني وفي الحالة دي مهما كان تقديري مش هاخد منح بس بصراحة انا التقدير العام في الاخر اهم عندي من اي منحة عشان كده في الغالب بنسبة كبيرة هاسجل تلاتة بس والاتنين هاخليهم للبيني.

عشان كده سالتك على مواعيد 411 و 322 في البيني عشان اشوف قريبين من بعض او مع بعض في نفس اليوم ولالا وبناء على كده اقدر اقرر.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
hussein1974 كتب:
عندك حق وكويس ان ادامي وقت و في الوقت ده ادامي افكر في اختيارين:

اما اسجل خمسة ويبقوا تسعة.

او اسجل تلاتة ويبقوا سبعة اساسي واسجل الاتنين بيني وفي الحالة دي مهما كان تقديري مش هاخد منح بس بصراحة انا التقدير العام في الاخر اهم عندي من اي منحة عشان كده في الغالب بنسبة كبيرة هاسجل تلاتة بس والاتنين هاخليهم للبيني.

عشان كده سالتك على مواعيد 411 و 322 في البيني عشان اشوف قريبين من بعض او مع بعض في نفس اليوم ولالا وبناء على كده اقدر اقرر.

هو الصراحه ف حالتك دى لازم تذاكر اوى وكتير واول باول يأما بقى تضحى بالمنحه اللى انت عايزها وتخليك فالتقدير العام مع ان هى هى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بمعنى انك لو جبت تقديرات حلوه وخت المنح فالاخر هتلاقى نفسك جايب تقدير عام حلو اوى لكن لو مجبتش تقديرات حلوه ولا هتاخد منح ولا هتلافى تفديرك العام فالاخر حلو هى هى
كله بيكمل بعضو

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ايوة عندك حق وانا كمان موضوع المنح ده مش مهم اوي عندي ماديا بس كنت بانظرله نظرة معنوية ولو فعلا الواحد جاب تقديرات كويسة اكيد المعدل التراكمي في الاخر هايكون كويس حتى لو مفيش منح بسبب الاعتذارات او تاجيل المواد للتيرم البيني.

والحمد لله انا لحد دلوقتى النسبة التراكمية عندى معقولة واتمنى اني اقدر احافظ عليها عشان كده بافكر وباحسب قبل ماخد قرار التسجيل.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
هو انت عايز تسأل على 411 و322 فالبينى اللى جاى ده اللى امتحاناته هتبدأ من 28-4 هيكونو امتى يعنى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ايوة ياكوين لان كده كده نظام الجدول غالبا مش بيتغير.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
خلاص ماشى يأذن الله بأذن الله ياااااااااااااااامسهل أذا روحت الجامعه يوم التلات هسألك

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.