اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
happy_dreamer

موعد الدراسه لكليه أداب انجليزى

Recommended Posts

من اكتر الدكاتره احتراما وتفهمااا مع الطلبه وانا اتعاملت معاهم دكتوره شاهيناز ودكتور سعد

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
عندك حق ياكوين الدكتور سعد ممتاز وكان بيشرحلنا النحو على مستوى النص تيرم تاني والدكتورة شاهيناز كانت بتشرحلنا مادة ثقافية1وكنت متابعلهم المحاضرات التلفزيونية وجبت في المادتين بتوعهم ممتاز الحمد لله.

بصراحة في بعض الدكاترة الواحد لو تابعهم هايتعلم منهم كتير بس للاسف مكنتش باحضر محاضرات في الجامعة.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الدكتور سعد بيشرح بتوسع بصراحة كاننا اداب لغة عربية لكن دكتورة شاهيناز شرحها فوق الممتاز و بسيط

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بصراحة اخي حسين من كتر حماسي امبارح فتحت كتاب الجرامر ولقيت نفسي عمالة بحل في اسئلة الكتاب وخلصت يونت1 هههههههه

طيب ياااااااارب د. سعد يدينا الترم الاول من كتر شكركم فيه اتمنى انه يدينا وبالنسبة ل د. شاهيناز هي في السي دي بس مش عارفة بقى هي اللي هتدينا في الجامعة ولا لا اما نشوف

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
besho كتب:
إذيك يا مريم أنا لسه مخلص تيرم أول
بالنسبه للنحو على مستوى اللغه (الدكتور سعد ) والدكتور سعد شرحه ممتاز بس مشكلته إنه بيوسع كتييييير يعنى هيخليكى عالمة فى نحو
بالنسبه للجرامر كانت معانا دكتوره جديده وإديتنا تويفل هو إسلوبها غريب شويه بس بجد رائعه
أما الترجمه فبتيجى قطعه من الكتاب أو ممكن أكتر والباقى
un seen
الماده الثقافيه على الرغم إنها طويله لكن فعلا رائعه لانها بتحتوى على كمية كلمات مهوله ممكن تستفيدى منها فى الترجمه
أما الكمبرهنشن فدكتوره شاهيناز زى العسل بتحدد 6 قطع بييجى منهم قطعه فى الامتحان وغالبا ما بتكون الفالنتين
وربنا يوفقك يا مريم

اهلا بحضرتك اخي بيشو

ياااارب يدينا الدكتور سعد والدكتورة شاهيناز
طيب بما ان حضرتك لسة مخلص ترم اول هو الجرامر الاسئلة بتيجي بنفس طريقة الاسئلة اللي في كتاب الجرامر ؟؟ لو نفس الطريقة يبقى كويس جدا

انا المدتين اللي قلقانة منهم هما القراءة والفهم والمادة الثقافية بس ان شاء الله خير يمكن عشان بس جديد عليا ولما احضر المحاضرات ان شاء الله يكون الموضوع سهل

jazak شكراااا اخي على تفاعلك معي الموضوع

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
نوران مسعد كتب:
ربنا يوفقك يا مريم شدى حيلك انتى
فى المذاكرة وسبيها على الله
بالنسبة للدكتور سعد ممتاز
هتستفادى ان شاء الله منه
النحو معتمد على الفهم اكثر حاولى تركزى فيه
بالنسبة للترجمة هتذكرى المحاضرات والتطبيقات والكتاب
حاولى تجمعى كلمات كتير وفى نفس الوقت
تفهمى اساسيات الترجمة
ربنا معاكى يا مريم

يااااااااارب يا نوران شكرااااااا حبيبتي flower

وشكرااااا اخي محمود وياكوين

ربنا يوفقني ويوفقنا جميعا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
هما حطوا جدول الامتحانات قبل جدول المحاضرات ده من ايه ده وكمان الامتحانات في رمضان ده ايه الهنا اللي انا فيه ده

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
محمود سعيد77 كتب:
هى الامتحانات فى رمضان السنة دى ؟

اه نزلوا جدول الامتحانات من 21 يوليو ل 4 اغسطس ده بالنسبة لترم اول مش عارفة كله كدا ولا ايه ده انا لقيته نازل على صفحتى انا دخلت عشان اشوف جدول المحاضرات لسة منزلهوش المفروض ينزلوه بقى عشان نعرف هنروح الساعة كام يعني منزلين جدول الامتحانات قبل المحاضرات بس هيبقى صعب اننا نمتحن في رمضان خصوصا في الحر + الصيام = نوم على ورقة الامتحان sleep

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ربنا يهونها حتتعودى

على الامتحانات فى رمضان

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
متقلقيش يامريم من الامتحانات في رمضان وعموما قاعات الامتحان بتكون مكيفة.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
hussein1974 كتب:
متقلقيش يامريم من الامتحانات في رمضان وعموما قاعات الامتحان بتكون مكيفة.

يللا ربنا يسترها ان شاء الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اصل رمضان ده اليوم بيجري فيه بطريقة فظيعة يعني قبل الفطار مفيش تركيز للمذاكرة وبعد الفطار بنزل اصلي التراويح وباجي على السرير

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
*maryam كتب:
besho كتب:
إذيك يا مريم أنا لسه مخلص تيرم أول
بالنسبه للنحو على مستوى اللغه (الدكتور سعد ) والدكتور سعد شرحه ممتاز بس مشكلته إنه بيوسع كتييييير يعنى هيخليكى عالمة فى نحو
بالنسبه للجرامر كانت معانا دكتوره جديده وإديتنا تويفل هو إسلوبها غريب شويه بس بجد رائعه
أما الترجمه فبتيجى قطعه من الكتاب أو ممكن أكتر والباقى
un seen
الماده الثقافيه على الرغم إنها طويله لكن فعلا رائعه لانها بتحتوى على كمية كلمات مهوله ممكن تستفيدى منها فى الترجمه
أما الكمبرهنشن فدكتوره شاهيناز زى العسل بتحدد 6 قطع بييجى منهم قطعه فى الامتحان وغالبا ما بتكون الفالنتين
وربنا يوفقك يا مريم

اهلا بحضرتك اخي بيشو

ياااارب يدينا الدكتور سعد والدكتورة شاهيناز
طيب بما ان حضرتك لسة مخلص ترم اول هو الجرامر الاسئلة بتيجي بنفس طريقة الاسئلة اللي في كتاب الجرامر ؟؟ لو نفس الطريقة يبقى كويس جدا

انا المدتين اللي قلقانة منهم هما القراءة والفهم والمادة الثقافية بس ان شاء الله خير يمكن عشان بس جديد عليا ولما احضر المحاضرات ان شاء الله يكون الموضوع سهل

شكراااا اخي على تفاعلك معي الموضوع

أهلاً مريم هو بالنسبه للجرامر كانت الدكتوره إتغيرت فشرحها كان غريب شويه عن الكتاب علشان كان تويفل إنشاء الله هنزلك المحاضرات التلفيزيونيه بتاعتها
وبالنسبه للثقافيه ماده بجد شيقه خصوصا الترم الاول
والقراءه والفهم د/ شاهينازه ممتازه جدا وبتجيب زى ما قولتلك قطعه من 6 بتبقى قايله عليهم والقطعه التانيه قطعه خارجيه بس سهله وعلى ما أعتقد أغلبية الدفعه جايبه إمتياز فى المادتين دول
وربنا يوفقك

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

ياجماعة الجدول لسة منزلش لحد دلوقتي طيب هنروح الساعة كام بكرة thinking

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
المفروض يمكن تنزل اخر النهار طيب بتبقى محاضرتين ولا اكتر

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
لوانتي مسجلة الخمس مواد بيتقسموا جمعة اتنين وجمعة تلاتة.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اه انا واخدة الخمس مواد اوك شكرااااا اخي حسين

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.