اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
*maryam

اغرب الشكاوي

Recommended Posts

bism allah

أغرب الشكاوى التي قد تسمعها أذنك
*
*
*
*

قدمت إحداهن شكوى تقول فيها:
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
لي أربع شقيقات، أنا أكثرهن غنى، لكن لا أدري لماذا يأتي أقاربي لزيارة أخواتي بكثرة، وحينما يأتي موعد زيارتي لا يأتي سوى القليل، فهم يزورون أخواتي الأربع كل يوم، أما أنا فلا أكاد أرى إلا القلة، فهم
مقصرون جداً في زيارتي، بل ويقطعونني أياماً عدة، حتى أن بعضهم لا أكاد أراه مطلقاً وكأنني سقطت من قاموسهم، والبعض منهم يأتي وبه كسل وخمول غريب ولهم أعذار غير مقبولة مطلقآ .

ماذا أفعل؟

أنا أكثر أخواتي عطاءً لمن يأتيني.... لا أتهم أخواتي بالتقصير أبداً ، ولكن الكل يعرف أني أكثرهن عطاءً ... كثيرون ينصحون أقاربي بأن يأتوني ، فلدي خير كثير وأعطي بكرم من يأتيني ومع ذلك يبتعدون عني، فلا حياة لمن تنادي ..

ما المشكلة؟
لماذا هذا الهجران؟
ألست واحدة من خمسة أخوات؟؟
لماذا يحرموني أُنسهم؟ لماذا ينسونني؟

انتهت شكواها وبقي أن نعرف من هي صاحبة الشكوى؟

اسمها يتكون من ثلاثة حروف فقط ،
ختمت بالراء وتوسطت بالجيم وبدأت الفاء ،

إنها الغالية صلاة الفجر

منقول من الفيس

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
هههههههههههههههه بجد تصدقى والله صدقت فعلا إنها قصة حقيقية

عسل والله يا مريومة ... بس معاكى حق والله فعلا

أنا أعرف ناس ملتزمة جدا .. ومع ذلك صلاة الفجر عندهم شبه ضائعة للأسف

وكلنا مقصرون جدااااااااا والله .. أسأل الله العظيم رب العرش العظيم

أن يشفى قلوبنا .. ويهدينا إلى سواء السبيل

آميييييييييييين

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
طيب ياجماعة مانعتبر انهم فعلا خمس اخوات ونحاول نكون عادلين معاهم ونجرب يمكن لعل وعسى حد فينا او كلنا نقدر نعوض صلاة الفجر عن حقوقها اللى ضايعة.

على الاقل تبقى شكواها اللى نقلتهالنا مريم جابت نتيجة.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

شكرااااااا اخواني على التفاعل الجميل ده Smile

شكرا يا سالي ويا محمود كلامك جميل جدا عندك حق وياهاني ربنا يكرمك فعلا كلنا مقصرين انا الحمد الله بصلي الفجر وفي معاده وجماعة كمان مع اخواتي في البيت والحمد الله مش بفوت الفجر حتى لو كنت تعبانة بقوم برضه وربنا بيقويني بس اكيد برضه مقصرة في حق ربنا في حاجات تانية وكلنا مقصرين مفيش حد مش مقصر وانا بقول الكلام ده عشان ربنا قال ( وأما بنعمة ربنا فحدث ) وكمان عشان اشجعكم انكم تصلوا الفجر حتى لو تعبانين ومش قادرين تقوموا حاولوا على قد ما تقدروا قولو اعوذ بالله من الشيطان الرجيم وقوموا على طول من غير كسل مش عايزين نفرح الشيطان فينا بجد يللا خلينا نحاول من بكرة ايه رأيكم

وشكرااااااا خي حسين شجعتني اقول الكلام اللي فوق ده

thanks

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
somya كتب:

وجزاكي بمثله يا سومة طيب انتي رأيك ايه ؟؟؟؟؟

منتظرة تعليقكم على ردي اللي فوق

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
*maryam كتب:
شكرااااااا اخواني على التفاعل الجميل ده

شكرا يا سالي ويا محمود كلامك جميل جدا عندك حق وياهاني ربنا يكرمك فعلا كلنا مقصرين انا الحمد الله بصلي الفجر وفي معاده وجماعة كمان مع اخواتي في البيت والحمد الله مش بفوت الفجر حتى لو كنت تعبانة بقوم برضه وربنا بيقويني بس اكيد برضه مقصرة في حق ربنا في حاجات تانية وكلنا مقصرين مفيش حد مش مقصر وانا بقول الكلام ده عشان ربنا قال ( وأما بنعمة ربنا فحدث ) وكمان عشان اشجعكم انكم تصلوا الفجر حتى لو تعبانين ومش قادرين تقوموا حاولوا على قد ما تقدروا قولو اعوذ بالله من الشيطان الرجيم وقوموا على طول من غير كسل مش عايزين نفرح الشيطان فينا بجد يللا خلينا نحاول من بكرة ايه رأيكم

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
somya كتب:
*maryam كتب:

اووووووووووووووو ايه ده كله ده كتير عليا يا سو مة ميرسي يا قمر

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

دي حاجة قليلة يا مريم على الي انتي كتبتيه flower

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
*maryam كتب:

ما شــــــــــــــــاء الله لا قوة إلا بالله .. ربنا يزيدك من طاعته

ويبارك فيكى وفى إخوتك .. ويثبتكم على الطاعة إلى نهاية العمر .. آمييين يا رب العالمين

ويرزقك من فضله .. ويغفر لكِ ويرحمك .. ويحسن خاتمتك

آميــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
somya كتب:
دي حاجة قليلة يا مريم على الي انتي كتبتيه flower

ربنا يخليكي حبيبتي

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
hany ell boss كتب:
*maryam كتب:

ما شــــــــــــــــاء الله لا قوة إلا بالله .. ربنا يزيدك من طاعته

ويبارك فيكى وفى إخوتك .. ويثبتكم على الطاعة إلى نهاية العمر .. آمييين يا رب العالمين

ويرزقك من فضله .. ويغفر لكِ ويرحمك .. ويحسن خاتمتك

آميــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن

اللهم امين يارب العالمين شكرا اخي هاني اهم حاجة ربنا يرضى عنا ويتقبل منا ويثبتنا على طاعته

thanx

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الحقيقة يامريم انتى فعلا مؤدبة ومحترمة ومهذبة بصراحة ونعم الزميلة وباتمنالك تنجحى عشان تكونى زميلة لينا على طول

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
hussein1974 كتب:
الحقيقة يامريم انتى فعلا مؤدبة ومحترمة ومهذبة بصراحة ونعم الزميلة وباتمنالك تنجحى عشان تكونى زميلة لينا على طول

ربنا يكرمك يارب ده بس من ذوق حضرتك
ده شرف ليا اني اكون زميلتكم واختكم وانا سيباها على ربنا وحتى لو منجحتش انا مش هسيب المنتدى ده خالص بجد صعب اسيبه لاني بجد حسيت بروح الاخوة اللي بينكم ما اجمل هذا الاحساس وكمان تعاونكم مع اي حد يطلب المساعدة مش بتتأخروا عليه ابدااااا ودي حاجة جميلة قوي وبجد بتمنالكم التوفيق والنجاح دايما يارب

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

ايوة كده يامريم ادعى من قلبك.قولى يارب ياحسين تجيب جيد جدا.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
hussein1974 كتب:
ايوة كده يامريم ادعى من قلبك.قولى يارب ياحسين تجيب جيد جدا.

حسين .. وبس ؟؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

جزاكي الله بمثله ماهينور

ان شاء الله كلكم تجيبوا تقدير مش اقل من جيد جدا انا بقول اهو

ادعولي بالله عليكم امتحاني بكرة crying

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
hany ell boss كتب:
هههههههههههههههه بجد تصدقى والله صدقت فعلا إنها قصة حقيقية

عسل والله يا مريومة ... بس معاكى حق والله فعلا

أنا أعرف ناس ملتزمة جدا .. ومع ذلك صلاة الفجر عندهم شبه ضائعة للأسف

وكلنا مقصرون جدااااااااا والله .. أسأل الله العظيم رب العرش العظيم

أن يشفى قلوبنا .. ويهدينا إلى سواء السبيل

آميييييييييييين

الحمد لله .لست المعني بكلامك ... وكمان لا أركب المتروووووووووووووو .

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.