اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
*maryam

من فضلكم عايزة اعرف الوقت بين التقديم وبدأ الدراسة قد ايه ؟؟

Recommended Posts

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

من فضلكم عايزة اعرف الوقت بين التقديم وبدأ الدراسة قد ايه ؟؟

يعني اللي اعرفه ان التقديم بدأ 3\3 وهيفضل شهر يعني 3\4 طيب لما التقديم ينتهي الدراسة هتبدأ امتى بعدها بقد ايه تقريبا ؟؟

ولما اجي اروح اقدم عشان الانترفيو النتيجة بتطلع في خلال قد ايه؟؟

منتظراكم وشكرا لكم

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اولا يامريم الدراسة بتبدا والتقديم شغال يعنى ممكن تحضرى المحاضرات وانتى لسة مقدمتيش.والتقديم بيستمر اكتر من شهر.ونتيجة المقابلة بتظهر بعد وقت قصير جدا عشان يدوا الفرصة للناجحين يقدموا بسرعة.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

كويس ان النتيجة بتظهر على طول

بس معقولة ازاي احضر المحاضرات وانا لسة مقدمتش طيب واللي لسة مخلصوش الاختبار كدا مش هتضيع عليهم محاضرات مش المفروض كلنا نمشي مع بعض معنى كدا ان الدراسة شغالة يعني؟؟؟ حزين

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ممكن بيدخلوا يحضروا ولان فى بداية السنة تنسيق الثانوية بيشرح طلبة بيخدوا دورهم فى التقديم بيبقى من حقهم يحضروا لحد لما يخلصوا امتحانات التقديم وتظهر نتائجهم

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
هل التيرم العادي يبدأ في أثناء التيرم البيني

يعني ممكن يبدأ الفصل الدراسي اللي بشهر أربعه مع ان التيرم

البيني لم ينتهي

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
التيرم البيني بيكون مدته قصيرة جدا

اعتقد انه اقل من شهر

مش متاكد من مدته

بس الاكيد انه بينتهي قبل بدء التيرم العادي

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الترم البينى بيبقى مدتة شهرين واسبوع واحيانا شهرين بس وهو بيبتدى قبل الترم الاساسى وبيخلص بعد بدء الترم الاساسى بشهر

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
فعلا يامارينا انا امتحنت بينى مرة قبل كده وانتهى اثناء الدراسة.شكرا ليكى اجاباتك دايما وافية.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
شكرااا ليكم
بالنسبة لكلامك يا مارينا انتي قصدك على الثانوية العامة اللي لسة نتيجة التنسيق لسة مطلعتش بس انا بتكلم علينا احنا كخرجين من معاهد او ثانوية عامة او دبلومات اللي عايزين يكملوا تعليمهم ليهم الحق انهم يحضروا قبل ما نتيجة الانترفيو تطلع طيب لو الموضوع كدا يبقى هيفوتني محاضرات كتير لاني لسة مقدمتش ومش عايزة احضر محاضرات الا لما اتأكد من نتيجة الانترفيو مع العلم اني لسة ماروحتش اساسا الانترفيو

طيب عندي استفسار تاني مهم جدا هو لما اروح عشان ادفع ال50 ج اللي هحضر بيها الانترفيو والاختبار النظري هيبقى في نفس اليوم ده هحضر الانترفيو وبعد كدا هيحددولي اختبار النظري ولا لما اروح هيحددوا معاد للإنترفيو برضه اتمنى ان ميكونش في نفس اليوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بصى يامريم انتى بتدفعى 50جنيه وكمان رسوم التيرم وبيتحددلك معاد تقريبا بعد يومين للامتحان التحريرى وبعدها بايام مش فاكر كام يوم الشفوى.لو اتاخرتى فى التقديم ممكن تحضرى المحاضرات عادى باعتبار توقعك النجاح باذن الله.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
hussein1974 كتب:
بصى يامريم انتى بتدفعى 50جنيه وكمان رسوم التيرم وبيتحددلك معاد تقريبا بعد يومين للامتحان التحريرى وبعدها بايام مش فاكر كام يوم الشفوى.لو اتاخرتى فى التقديم ممكن تحضرى المحاضرات عادى باعتبار توقعك النجاح باذن الله.

طيب ازاي ادفع رسوم الترم وانا معرفش هنجح ولا لا افرض لقدر الله منجحتش والفلوس اتدفعت هعمل ايه؟؟

اعتقد اللي واثق من نجاحه هو اللي يدفع فلوس الترم ويحضر المحاضرات لكن انا noo مش واثقة من نفسي بس هعمل اللي عليا وخير ان شاء الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
سورى اخطات التعبير.انتى بتدفعى رسوم الامتحان وبعد النجاح بتدفعى رسوم التيرم.بس اللى كنت عاوز اقوله انك لو اتاخرتى فى دفع رسوم التيرم يعنى التسجيل ممكن تحضرى المحاضرات عادى.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
هو انا لو محضرتش المحاضرات ياترى بتنزل في الموقع هي هي بالظبط عشان لو في ايام مروحتش فيها مثلا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ايوة بتنزل.انا عن نفسى فى التيرم الخامس ومحضرتش قبل كده محاضرات فى الجامعة خالص.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
يااااااااا معقولة طيب كويس طيب هي بتنزل فيديو ولا كتابة؟؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بيبقى لك عن طريق الموقع صفحة شخصية بتتعمل لك على طول بعد ما بتسجيلى وتدفع رسوم مواد التيرم بتنزل المحاضرات على صفحتك احيانا بتبقى فى حاجات مختلفة يعنى الترم دا محاضرات الكمبهنشن مختلفة عن اللى فى السيديهات ودا كان نتيجة تغير الدكتور وعامة لو مش بتحضرى تتبعى المنتدى وبتعرف كل اللى بيحصل من خلال الحلقة الدراسية

وعامة اللى بيحضرات المحاضرات النهائية بيعرف كل حاحة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
المحاضرات اللى فى صفحتك الشخصية بتبقى فيديو وكمان مكتوبة وبيقى فى كمان نماذج اسئلة وامتحانات بحلول ومن غير حلول وكمان بيبقى فى تطبيقات ( عبارة عن اسئلة ) فيديو ومكتوبة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
شكراااااااااااا يا مارينا الحمد الله ضمنتوني

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.