اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  9231 اعضاء

نادي الفهلوى ديزاين للإبداع
alfahloy-alfahloy

رواية ايام وبنعيشها

Recommended Posts

(((((((((((ايام وبنعيشها))))))))))))))))))

عائلة محمد ((((((((((0ابو احمد))))))))))))))))

محمد/ الاب الحنون عصبى جدا بس طيب اوى هو الوسط فى اخواتة ملتزم ومربى عيالة على الايمان

ليلى/الام حنونة على عيالها شوية وساعات تقلب شوية بس طيبة دايما تزهق من عصبية جوزها

رشا/الابنة الكبرى لمحمد متجوزة وعندها 3اولاد صهيب وزياد وحمزة طيبة وهبلة بعض الشئ وتحب النكد
اسماء/اللى بعدها متجوزة وعندها 4اولاد معاذ وسندس وتسنيم وانس عاقلة وتحب الضحك والسهر واللمة
احمد/الولد الوحيد لاخواتة متجوز وعندة ياسمين ومحمد حنون اوى على اخواتة بس عندة كل حاجة ايزى يعنى مش عندة نخوة بس راجل والله بيحب الشات والنت والمنتديات والشعر والكلام دة وبيموت فى التصوير
فاطمة/اصغر من احمد متجوزة عندها سلمى وضحى طيبة جدا بس وعية يعنى مش هبلة تحب المكياج والموضة وتحب تجدد نفسها اول باول
مريم/متجوزة من حوالى 3سنين عندها حبيبة طيبة وحنونة وامورة وعسولة تحب الشعر والرومانسية والسهر والقهوة جدا
سما/اصغر بنت بتحب ولاد اختها جدا جدا واكتر اخت مقربة ليها مريم تحب كل حاجة تحبها مريم ومتعلقة فيها جدا

وباقى الشخصيات مع الرواية بتعرفوهم

(الجزء الاول))
فى بيت محمد بيت العيلة

قبل 3سنين كانت مريم ما تجوزت بعد

سما/اقول يلا بينا كل واحدة تقوم تشوف اللى وراها فى البيت ولا اية رايكم
رشا/انا جاية يوم ارتاح انا فى بيتى عاملة زى نحلة
سما\معلش كلنا تعبانين يلا بس يلا كلو يقوم

قاموا البنات وكل واحدة فيهم مش طايقة سما وتدعى عليها

بعد ساعة
سما\اقول امى انا همشى عند صباح صحبتى محتجانى شوية معاها فى حاجات اجيبها واجى بسرعة
الام\طيب ولو انى ما احبش البنت دى احسها مش طبيعية بس ما علينا
سما\خلاص خلاص فوكينا من السيرة انا قايمة
راحت سما الغرفة بتاعتها لبست بنطلون جينز وبدى لبنى فى ابيض تحفة جدا ولبست العاباية وطلعت
عند صباح

سما\\\\والله وحشتينى صباح انا من امتى ما كلمتكيش اليومين امتحانات زى ما انتى عارفة بس الواحد ما يقدرش يبعد عن اهلة بردة
صباح\اى والله اسكتى ما قولتلكيش على اللى حصل معايا ومع امى
سما=قولى ما انتى ما بتخلصيش
صباح\النهاردة صحيت لقيت امل مش موجودة كانت فى الشغل المهم انا صحيت وروقت البيت وعملت الفطار ولسة هكلمها طلعت فيا من غير ما تعرف انا عايزة اية بس لقيت تهزيق مالة اول ولا اخر ولا داعى وانا قعدت ابكى لحد ما وصلتى عندى اما مخنوقة اوى اوى سما نفسى اتجوز
سما\ههههههههههههه اهدى بس اهدى انتى تلاقيكى عملتى حاجة ضايقتها منك انا عارفة خالتى كويس ما تعملش حاجة تزعلك ابدا هى بيتحبك جدا وبعدين يعنى مش معقولة من نفسها كدة لية اتجنت
صباح\ حيلك حيلك دى بردو امى بس والله ما عارفة اعمل اية يا سما انا زهقانة من البيت هموت واطلع اشتغل او اى حاجة بس ما اقعدش فى البيت دة
سما\اهدى بس انتى وربنا ان شاء الله هيكون معاكى المهم قوليلى اخبار اخواتك اية وحشنى اوى
صباح\كويسين سما بصراحة انا كنت عايزة اقولك حاجة بس مش عارفة اجيبها ليكى ازاى
سما\اية ليكون قاتلة واحد وخايفة ابلغ قولى اعترفى اعترفى
صباح\هههههههههه لالا بجد انا كنت عايزة اقولك حاجة انتى طبعا تعرفى ابن عمى عبد الرحمن
سما\عز المعرفة لية مات هههههههههه
صباح\ان شالله عدوة لا مش كدة بس هو كان عايز منك كان عايز يعنى
سما\اية يا بنتى ما تقولى عاوز اية؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
صباح\هو شاك امبارح وانتى كنتى عند التاجر بتشترى وقال انو اعجب بيكى اوى وكان عايز منى انى اعرف هل فى حد فى حياتك او انتى حاسة تجاهه حاجة يعنى اشوف
سماوالاهتمام بدا واضح عليها\\\ ايدة لاو الله اية السرعة دى اولا عبد الرحمن دة ههههههههه انا اول مرة افكر فية او اجيب اسمة على لسانى والله حاجة تضحك قولى لة طلب مرفووووووووووض وع وع وع انا احب عبد الرحمن لاااااااااااااااااااااااااااااااا بعدك يا ماما انا غالية
صباح\حسبى تنفجرى لالا انا كنت بهزر بس هههههههههه دخلت عليكى
سما\صباح انا عارفة ان الكلامحقيقة اوعدك انى والله ما هزعل بس انا احب اقولك بصراحة وبدون زعل ان عمرى ما فكرت انا من ساعة ما اتجرحت مرة مش مستعدة تانى كفااااااااااية
صباح \خلاص خلاص فوكك المهم
وقعدوا البنات يضحكوا لحد ما روحت سما وهى تفكر فالموضوع دة

************************************************** *************************************
بيت ابو عبد الرحمن

عبد الرحمن كان يقرا فى الجريدة وقاعد مستنى رد صباح علية
((عبد الرحمن شاب وسيييييم جدا عندة20سنة ابن عم صباح صاحبة سما عندة اخواتة2توام نورى وهدى هو الكبير بيحب الرومانسية ويحلم بقصة حب كبيرة))
ويرن التليفون
عبد الرحمن\ الوووووووووووووو هلا صباحوووووووو عاملة اية
صباح\\\ كويسة بس اتلم هههههههه اخبارك
عبد الرحمن\بدون مقدمات اية اللى حصل ييس ولا نووووووووووو؟؟؟؟
صباح \انت مجنون لا طبعا انا كنت فى نص هدومى انا عمرى ما هكلمها تانى فى الموضوع دة البنت كفاية اللى هى فية انت عارف موضوع مريم اختها قالب الدنيا وعارف المشاكل اللى بين امها وبين اختها كفاية هموم
عبد الرحمن\خلاص خلاص بس انا بردو مش هستسلم يا انا يا هى عموما شكرا ما قصرتى سلام
صباح\سلام
وقفلت وهى خايفة من اللى ممكن يحصل لصديقتها
************************************************** *************************************
بيت ابراهيم(((جوز اسماء )))
ابراهيم\بصراحة انا مش عارف اختك دى مالها انا جايب ليها واحد زى العسل وهو والله ما شاء الله علية صلاة واخلاق وعيلة وفلوس وجمال وشباب مش عارف مالها بس
اسماء\اقول ابراهيم هى مصرة وسما معاها هما الاتنين رافضين الموضوع جدا واختى مش طيقانى ولا طيقاك فطلع نفسك منها احسن
ابراهيم\لالا مش معقولة انا هكلم ابوكى واشرح لة الموضوع الولد كان عاوز عروسة وانا قولت لية على اختك وكان الكلام بينا بس انا مش عارف يعنى ارد على الراجل ازاى يعنى مش معقول موقف ابوكى وامك السلبى
انا عايز رد سليم يا اااااة يا لاااااااااا
اسماء \طيب طيب انا هكلم امى واعرف منها اية الاخبار
وتتصل اسماء بامها
اسماء\السلام عليكم امى ازيك واخواتى عاملين اية
الام\كويسين الحمد لله انتى عاملة اية وابراهيم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اسماء\الحمد لله بس عملتو ا اية فى موضوع محمد زين ها مريم قالت اية موافقة ولا لا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الام\غصب عنها الر اجل ما يتعيبش وبعدين السول قال من ترضون دينة وخلقة ودة ما شاء الله علية والكلمة لابوكى قولى لابراهيم يقول لمحمد احنا موافقين خلية يحدد معاد الشوفة
اسماء بفرحة\\خلاص ماشى الف الف مبروك يلا مع السلامة
الام \\مع السلامة
قفلت اسماء ووشها فرحان وقالت للابراهيم اتصل على الرجال وقو ل احنا موافقين خلاص وخلية يحدد معاد الشوفة واكيد ان ابى هيتصل بية كمان
ابراهيم \ان شاء الله ما يصير الا الخير ومسك الموبيل واتصل
************************************************** ************************************
بيت محمد غرفة البنات
سما\\\اقول مريم خلاص مش هتتجوزى محمد انا عارفة انك كنتى بتحبى عادل اوى بس هو ما لوش امان وانتى لما قولتى لة الموضوع يكون جدى هرب شوفتى دة كان بيتسلى فانتى لا هتخدى دة ولا دة بطلى بقة عياط
مريم ودموعها تجرى على خدودها الحمر\لا ازاى يعنى انا اكيد مش هاخد محمد بس انا حبيت عادل فعلا منة لله علقنى منة لله
((عادل شاب قمرررررررررررررررررررررررررررررررر جدا جدا يجنن البنات عندة 23سنة لعب على قلب مريم الطيبة وخلاها تحبة وهو كان بيحبها بس لما قالت لة انهم يتخطبوا هرب طلع كان بيتسلى يومين اما محمد زين فهو شاب دخل سن الجواز وهو صاحب ابراهيم جوز اسماء طلب عروسة فابراهيم قالة على محمد زهران حماة وقالوا ان عندة بنت امووووووووورة اسمها مريم سنها مناسب ونفس ميولة وقالة كلم الحاج محمد وهو هيوافق مش بيرد حد خالص
لانة طيب جدا)))
مريم\سما انا مخنوقة وحاسة انى هموت لو على جستى من هجوزة انا بكرهةةةةةةةةة
سما وهى تحاول تهدى اختها\خلاص ما يصير خاطرك الا طيب انا هكلم امك وكلو يكون تمام ان شالله
وطلعت من الغرفة وبالها مع اختها ومع كلام صباح االلى قالتة ليها
************************************************** *******************************
ياترى اية اللى هيحصل مع سما وعبد الرحمن؟؟؟؟؟؟؟؟
مريم هترضى بمحمد وهيشوفها ولا لا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مريم واسماء العلاقة بينهم وصلت لفين؟؟؟؟؟؟؟؟
ابراهيم كان صح ولا غلط.؟؟؟؟؟؟؟؟
صباح وامها يا ترى اية اللى هيحصل؟؟؟؟؟؟؟
تاااااااااااااااابعونى فى الجزء التانى ان شاء الله
مع تحياتى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.