اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
Marsil

حلقة دراسية ترم اول E دور يناير 2012

Recommended Posts

thanks dodi كلام مظبوط برافو أنا فعلاً اللى ما أخدتش بالى وعكست وشكرا naja

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
according to me the the main factor that determines the ease or difficulty of learning any language is the writing system and alphabet between the first language and the second language as well as the culture differences.

دي اجابتي وياريت حد تاني يكتب اجابته ونتوصل لما هو افضل

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
يا دودي بليز انتم ليه بتذاكروا الاولمبيات مش هي المفروض ملغية
بليز ردي عليا لاني مش مذاكراها خالص

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
حتة كده قبل الإمتحان

بيقولك في الصين اللي بيتمسك بيعاكس واحدة بيربطوه يوم كامل ف شجرة ف الشارع

والمشكلة انه متعلق فى الشجرة وكل العيال بيضحكو عليه^_^

لو الموضوع ده اتطبق عندنا هنبقا محتاجين مشروع تشجير الصحراء الغربية
وهتلاقى اللى متعلقين على الشجر هما اللي مستغربين من اللى ماشيين^_^ Laughing

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
مش علينا ياحبيبتي بس بيشو كان عاوز يذاكرها فحليناهاله مش اكثر هو كان عاوز يتمرن عليها بس انما هي مش علينا ولا حاجة مش علينا غير 6 قطع متخافيش

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
waelahmedseleem كتب:
حتة كده قبل الإمتحان

بيقولك في الصين اللي بيتمسك بيعاكس واحدة بيربطوه يوم كامل ف شجرة ف الشارع

والمشكلة انه متعلق فى الشجرة وكل العيال بيضحكو عليه^_^

لو الموضوع ده اتطبق عندنا هنبقا محتاجين مشروع تشجير الصحراء الغربية
وهتلاقى اللى متعلقين على الشجر هما اللي مستغربين من اللى ماشيين^_^ Laughing

هههههههههههه جامدة!!!!!!!!!!!!!!!

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الواحد كدا خلص مذاكرة وراجع تعليقاتكم وعينه قربت تتبرى منه من كتر المقمقة .. يارب بس الامتحان ميكونش فى نفس صعوبة مادة النحو .. لان ساعتها همشى فى الشارع انظم اشارات المرور من كتر اللسعان

بالمناسبة صحيح يا جماعة .. هو لا سمح الله يعنى الشر برة وبعيد الواحد لو جاب امتياز , ممكن يشتغل معيد فى الجامعة ؟ ولا هيقولونا انتو تعليم مفتوح ولقطاء وكدا ونعيش فيلم الخطايا ؟؟

شكرا لمجهودكم الرائع مرة ثانية ..

عمار يا ايجيبت من يومك :bball:

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
هههههههههههههه انا كمان عندي نفس السؤال

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
هو ايه الي حصل ليه اتقسم الموضوع ؟؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
هو اللى انا اعرفه وسمعتوا لما سألت فى المركز ف مره كده ان عقبال ماحنا هانخلص هايبقى من حقنا نحضر ماجستير ولو تقديرنا العام ف الاخر بعد الاربع سنين امتياز يبقى من حقنا نبقى معيدين

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

.I need your constructive criticism ..Here is my answer about opinions
4-What is your favourite T.V. programme? Why?
My favourite programme is "ALEF BEH SYASA", because of its features: both truth and constructive criticism, without prejudice for any party.
4-According to you, what is the main factor that determines the ease or difficulty of learning any language? Why?

The main factor that determines the ease or difficulty of learning any language is a natural talent for learning new language.
But there are many factors also such as individual aptitude, motivation and environment are basics factors that determine the ease or difficult of learning any language

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

بسرعة يا جماعة قبل الإمتحان ما يبدأ...حد يراجع الحلين بتوع القطعتين اللى بيطلب فيه رأينا..يشوفهم من حيت الكونتكست والجرامر والخ...بسرعة car

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اتعشم يكون كلامك صحيح .. ولو انى عمرى ما سمعت كلمة - من حقنا - ف اى موضوع الا واكتشفت ان المبدأ العام اللى ماشى هو - جاك كسر حقك - Exclamation

المهم الواحد يعمل اللى عليه وينجح بتقدير كويس .. وساعتها يجى النصيب بقى زى ما ييجى ان شا الله نترجم الكتب اللى ببتتباع ب 2.5 على الارصفة

تمنياتى بالتوفيق بكرة للجميع

تصبحو على .....
على امتحان عدل

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
هو فيه سؤال لو سمحتوا فى قطعة Thanksgiving هوإيه علاقة إن عيد الشكر بقى أربعة أيام علشان معظم الأمريكيين بياخدوا الجمعة أجازة ..حصل كونفيوزينج عندى فى فهم القطعة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بالنسبة لسوال انك ممكن تتعين موعيدى فى لقاء قريب فى شهر 1 على قناة التعليم المفتوح قال انهم حيبتدوا يستعينوا بخريجى التعليم المفتوح فى تدريس المواد

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
هييييييييييييي انا جيت

الامتحان كان طويلللللللللللل بس مش صعب الحمدلله

كان قطعة الفلانتاين وقطعة عن تمثال الحرية في نيو يورك

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
dodi كتب:
هييييييييييييي انا جيت

الامتحان كان طويلللللللللللل بس مش صعب الحمدلله

كان قطعة الفلانتاين وقطعة عن تمثال الحرية في نيو يورك

كويس يا دودي الحمد لله طمنتيني انا لسة امتحاني الساعة 5 و مرعوببببببة crying

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ولا تترعبي ولا حاجة المادة اصلا سهلة ودكتورة شاهيناز عسل والامتحان بتاعنا كان سهل الحمدلله بس طويل شوية بس كل كلماته سهلة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ناس طيبين اوى يا خال

دكتورة شهيناز دى من اول ما امتحنتنا فى اختبار المقابلة الشخصية وانا بقول انها سلسة كدا ومبتحبش تكلكع الامور .. حتى امتحانها بسيط زيها

يالله بالتوفيق يا جماعة .. وماتنسوش ان البهاريس كلها ورا ف اخر مادتين ترجمة وكالتشر .. ياريت ما نديش اهتمام لمذاكرة الجرامر طول الوقت ونذاكر شوية لاخر امتحانين ..

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
لولولولولى...كله خارج بيزغرط..ما شاء الله...من كتر سهولة الإمتحان كنت عمَال أدوّر على أى تركة فيه مش لاقى..لدرجة إنى كنت عايز أحط أسئلة من نفسى يكون فيها تركّة وأجاوبها بتركّة برضه...ألا صحيح هى إجابة السؤال الرابع من تمثال الحرية..It is a Liberty.And it considered as a symbol of hope for immigrants...Europe.
إيه تعليقكم على الإجابة دى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
معلش يا وائل بس اعتقد ان الاجابة غلط لان السؤال معناه كيف نقل تمثال الحرية الى الولايات المتحدة؟

والاجابة هتكون

in France workers separated the statue in 350 pieces , put them on a ship and sent them across the ocean.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

أنا تخيلت إنه بيحمل إيه لأمريكا "من ناحية المشاعر والأحاسيس...عايز أعييييّط...معلش يا دودى وطب السؤال التاى والثالث من نفس القطعة...تلميحات بسيطة لو أمكن يعنى أول 3 كلمات مثلا من كل إجابة سؤال thanxjazak

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
السؤال الثاني اوصف تمثال الحرية : هتقول طولة و وزنة وانه مصنوع من مادة ايه وشكله ايه من خلال القطعة

السؤال الثالث: مين فكر في بناء التمثال الي هو ادوارد رينيه

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
طب مترفعوا امتحان الكمبهنشن ترم اول قطع شاهى (شاهيناز ) بتبقى حلوة قوى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بجد الحمد لله الامتحان كان سهل جدا والاسئلة ف القطعةunseen كانت مباشرة وكمان اختارت افضل قطعه في القطع المقررة علينا بجد الدكتورة دي محترمة جدا وامتحانها كمان بسيط مش معقد الحمدلله عقبال باقي المواد يارب كلكم تكونوا حليتم كويس

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
يا جدعان هو اية المقرر فى الجرامر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وشكرااااااااااااا thanks

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
clause and phrase فى المحاضرات الاخيره اللى نزلتها الدكتوره , بس رأيي لازم تذاكر كل الازمنه الاول عشان تعرف تحت ال clause and phrase

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اهم ازمنه present and past simple,present and past perfect,present and past continuous ,future and passive and active

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
امتحان سهههههههههههههههههلللللللللللللللل الحمدلله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
naja123 كتب:
اهم ازمنه present and past simple,present and past perfect,present and past continuous ,future and passive and active

Thanx naja123 thanksthanks

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الحمد لله الامتحان كان سهل بس انا خايفة من الجرامر بس لو سمحت لو حد عنده اى ملخص للجرامر لو سمحت ينزله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
مبروك للجميع
وعقبالي
كان نفسي امتحاني كان يكون سهل
بس قدر الله وما شاء فعل

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
يا جماااااااااااااااااااااعه منهج الترجمه ايييييييييييييه ومفروض نركز على ايه فيها ارجو الرد لاننا تايهين فيها

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اعتقد الترجمه مافيهاش منهج محدد بس حفظ كلمات وتدريب على الترجمه راجع المحاضرات والتطبيقات على صفحتك

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
somaa كتب:
مبروك للجميع
وعقبالي
كان نفسي امتحاني كان يكون سهل
بس قدر الله وما شاء فعل

ليه بس بتقولى كده ياسومه طمنينى طيب عملتى ايه ف امتحانك
ومعلش عواضى ف اللى جاى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.