اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
Marsil

حلقة دراسية ترم اول E دور يناير 2012

Recommended Posts

حسبنا الله فى دكتورة الجرامر
الواحد متلخبط فى الترجمة بسبب الجرامر وتركيبه الجمله
مش كان الواحد ذاكر الكتاب احسن من العك اللى اخدناه

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

study
يا جماعه التطبيق السابع حلو جدا ومليان جمل صغيره بس مهمه اوى انا لسه هبدأ اذاكره بس كمان شويه

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
يا جماعه للى كان بيسأل على محاضرات الدكتورة
انا كنت بذاكر محاضرات النت ولاقيت انها نفس المواضيع اللى قلتها قبل كده واللى كنت مصوراها من بنت زميلتي
بس مشروحه افضل من الكتاب والكومنتات اللى خلف القطعه مشروحه عربي وبالتفصيل اكتر
محاضرات النت هي محاضرات الدكتورة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
محاضرات فيديو ولا مكتوبة
وضحي اكتر يا بونبوناية بليز

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

ياريت الامتحان يجى فى نفس مستوى امتحان السنة اللى فاتت بس انا حاسة ان السنه دى مختلفة
انا حاسة انى ناسية كل حاجة
يا بونبون يا امال يا naja الحقوووووووووووووووووووونى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ياجماعه انا اما فتحت التطبيقات لقيتها هى هى المحاضرات , صح ولا لأ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بصي فى قطع متكررة وفى مواضيع واحده بس محتواها مختلفه شويه بس بتتكلم فى نفس المضمون
وفى قطع مش موجوده فى المحاضرات
لو انتى ذاكرتى المحاضرات كويس ...ذاكرى من التطبيقات الجمل من عربي لانجلش الاول وبعدين كملى الباقى لو اتبقى معاكي وقت

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
يا جماعة هما كام جملة ترجمة من عربي لانجليزي بتيجي في الامتحان بالظبط

وكانت الدكتورة اديت 4 جمل في اخر محاضرة تفتكروا ممكن يجي منها واحدة بس ولا اكتر

انا بقول لو جابت منهم هتبقا واحدة بس
ده في حالة لو جابت اصلاً

وياريت فعلا يجي في نفس مستوي السنة اللي فاتت
كانوا القطعتين من قطع الكتاب

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
يا جماعه عاوزين نهدا
انا نازل عليا بالضحك زي ما يكون شاربه هُبهُب ومش عارفه انا اذاكر ايه ولا ايه من اللى فاضل
اللى فاضل ده مش بيخلص

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا هقوم اعمل واحد ارفه باللبن بيقولو يا جماعه بتقوى الذاكرة وافصل شوية

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا وبكل فخر

لم افتح كتاب هههههههههههههههه

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ايه هما الأربع جمل اللي قالت عليهم الدكتورة في المحاضرة ضررررررررروووووووريييييييي

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ايه هما الأربع جمل اللي قالت عليهم الدكتورة في المحاضرة ضررررررررروووووووريييييييي

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
تمنح جائزة نوبل للسلام للأشخاص الذين يبذلون جهدا فائقا في دعم السلام وحل المشكلات القائمة بسبب الحرب والصراعات

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
يجب علينا أن نسعي لزيادة الإنتاج ، والاستفادة القصوى من مواردنا الطبيعية بالطرق العلمية ، كما يجب علينا أن نزيد صادراتنا ، وان نحد من الاستيراد حتي نتجنب الأزمات الاقتصادية وننعم بالاستقرار.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الديموقراطية هي حق الشعب فى اختيار حكومته. وفى نفس اشكال اليموقراطية يقوم الناس فى جميع المجتمعات المحلية ، من اصغر قرية الى الامة كلها ، بمناقشه كل قانون مُقترح والتصويت عليه.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
هما 3 بس مش اربعه انا كنت حضرت المحاضرة دى لو حد معاه حاجه زياده يحطها ياريت

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

بونبونة حبيبتي شكراااااااااااااا على ردك flower

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الاربع جمل اللي قالت عليهم الدكتورة بالترجمة بتاعهم

من عربي لانجليزي :

تُمنح جائزة نوبل للسلام للاشخاص الذين يبذلون جهدا فائقا فى دعم السلام وحل المشكلات القائمة بسبب الحرب والصراعات

Awarded the Nobel Peace Prize to people who are making a supreme effort to support peace and solve the existing problems of war and conflict

احدثت وسائل الاعلام ثورة فى عالم الاتصالات واصبح الفرد فى اى بلد من العالم قادرا على متابعة الاحداث الراهنة التى تحدث فى اى بقعة اخرى من الكرة الارضية

Caused a media revolution in the telecommunications world and became an individual in any country of the world are able to follow up on current events that occur in any other part of the globe

الديمقراطية هى حق الشعب فى اختيار حكومته وفى انقى اشكال الديمقراطية يقوم الناس فى جميع المجتمعات المحلية من اصغر قرية الى الامة كلها بمناقشة كل قانون مقترح والتصويت عليه

Democracy is the people's right to choose their government and in the purest forms of democracy the people in all communities of the smallest village to the whole nation to discuss all the proposed law and voting on .

يجب علينا ان نسعى لزيادة الانتاج والاستفادة القصوى من مواردنا الطبيعية بالطرق العلمية,كما يجب علينا ان نزيد صادراتنا ونحد من الاستيراد حتى نتجنب الازمات الاقتصادية وننعم بالاستقرار

We must strive to increase production and make the most of our natural resources, scientific methods, and we must increase our exports and limit imports in order to avoid economic crises and enjoy stability

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
علي فكرة يا جماعة الكتاب افضل من محاضرات النت

لانك بتقري القطعة بالانجليزي وتترجميها مع نفسك
وبعدين تتأكدي من الترجمة اللي ورا في الكتاب

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
سؤال ::

هو احنا المفروض نذاكر من الكتاب القطع اللي هي شرحتها بس ؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ذاكرى اللى هى شرحتوا كويس بس سواء القطع او الجمل اللى انتو قولتو عليها دى واللى ف اخر تتطبق

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

mediafire.com ?ysitvt633t1p6wt

يا جماعه دى كلمات عن
prefix root suffix

EX: Un - Expect - ed
وهتساعد كتير فى الترجمه
وكلها من منهجنا مفيهاش كلمات من بره
وربنا يوفقنا يارب

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
assem كتب:
حد يقولي اذاكر ايه

ذاكر من الكتاب القطع
1- العلم والتكنولوجيا
2- ياسر عرفات
3- مارجريت تاتشر
4- مؤتمر القمة العربية
5- مفتشون من العب للعراق
6- قوات حزب الله
7- الاسلحة النووية
8- الديموقراطية

والجمل اللي انا لسة منزلهم

تُمنح جائزة نوبل للسلام للاشخاص الذين يبذلون جهدا فائقا فى دعم السلام وحل المشكلات القائمة بسبب الحرب والصراعات

Awarded the Nobel Peace Prize to people who are making a supreme effort to support peace and solve the existing problems of war and conflict

احدثت وسائل الاعلام ثورة فى عالم الاتصالات واصبح الفرد فى اى بلد من العالم قادرا على متابعة الاحداث الراهنة التى تحدث فى اى بقعة اخرى من الكرة الارضية

Caused a media revolution in the telecommunications world and became an individual in any country of the world are able to follow up on current events that occur in any other part of the globe

الديمقراطية هى حق الشعب فى اختيار حكومته وفى انقى اشكال الديمقراطية يقوم الناس فى جميع المجتمعات المحلية من اصغر قرية الى الامة كلها بمناقشة كل قانون مقترح والتصويت عليه

Democracy is the people's right to choose their government and in the purest forms of democracy the people in all communities of the smallest village to the whole nation to discuss all the proposed law and voting on .

يجب علينا ان نسعى لزيادة الانتاج والاستفادة القصوى من مواردنا الطبيعية بالطرق العلمية,كما يجب علينا ان نزيد صادراتنا ونحد من الاستيراد حتى نتجنب الازمات الاقتصادية وننعم بالاستقرار

We must strive to increase production and make the most of our natural resources, scientific methods, and we must increase our exports and limit imports in order to avoid economic crises and enjoy stability

واقرا التطبيقات كويس

وربنا معاك ومعانا ان شاء الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

نظراً...لمجهوداتكم فى المنتدى قررنا نحن منحكم جائزة نوبل للمنتديات...ترجمة بسرعة يا جماعة flower

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
تتسم المواقع التاريخيه فى مصر بالروعه التي تجذب اليها السياح اليها من كل انحاء العالم.
انا مترجماها مختلفه عن التطبيق ممكن حد يقولى ترجمتي صح ولا لأ لاني مش عجباني ترجمة التطبيق
the historical sites of Egypt are wounderful which it attracks the tourists from all over the world

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
For your efforts in the chatting room, we decided to award you Nobel Prize

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
على ايه , المهم بس الامتحان يبقى كويس و ميضعش تعبنا على الفاضى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.