اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
sun_shine

discourse analysis 423

Recommended Posts

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

االلي معاه المادة ويعرف عن شكل الاختبار هتيجي ازاي ياريت يعرفنا ...وكمان ياريت لو حد عنده استعداد يناقش المادة دي معايا ...وبالتوفيق

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

الزميلة sun_shine
الامتحان لن يخرج عن اسلوب وطريقة الترمات الماضيه.
ممكن اناقش الماده معاكي

بالنجاح والتوفيق مقدما

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

جزاك الله خيرا علي الرد ...معناته نلتزم بأخر امتحان للمادة





اذن فلنبدأ مراجعة المادة ..بالترتيب الاسئلة الموجودة في اخر اختبار





بالنسبة للسؤال :

Read the following passage and identify examples of ALL types of cohesive ties:



هل علينا اننا نكتب جميع الروابط ..الموجودة والغير متواجدة بالقطعة المعطاه ؟ ..في الحالة دي علينا اننا نحفظ الروابط بالترتيب كالاتي :





a) REFERENCE:

pronouns


demonstratives:

pronouns:

comparatives:

deictic markers:


SUBSTITUTION:

ELLIPSIS:

CONJUNCTIONS

LEXICAL TIES:

repetition:

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك
الزميلة sun_shine
اسلوب الامتحان وطريقة الاسئلة لن تخرج عن الترمات الماضيه كما اكد لي احد زملائي ممن يذاكرون مادة 322، ايضا الوحدات المقرره هي:
Unit 2-COHESION
Unit 4-THR COOPERATIVE PRINCIPLE & IMPLICATURE
Unit 5-SPEECH ACTS
Unit 6-SPEECH EVENTS
Unit 7-POLITENESS
All definitions and terms from units 1, 2, 4, 5 and 6

يجب ان تكون اجابتك مرتبه ومنظمه كما هو مذكور في آخر امتحان محلول للدكتوره ريم عاطر، بمعنى ان تكون كالآتي
Cohesion types
1- Reference
(the word (line number
pronouns

demonstratives

relative pronouns

comparatives

deictic markers



وهكذا الي ان تنتهي من جميع الروابط، يجب ان تكتبي اغلب الكلمات الموجوده في القطعه، ليس المطلوب كلها
المطلوب ان تفهمي جيدا ما هي الcohesion وانواعها الرئيسيه وانوعها الفرعيه

بالنجاح والتوفيق مقدما

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك
شكرا لك يا msmsz .....

بالفعل ضروري جدا نعرف الروابط كويس خالص ..من ضمن الروابط انا مش فهمت باالظبط معناه ايه ودورت في معظم الدكشينريس ومش لاقيت :

deictic markers
illocutionary acts

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك
ياريت نحاول نحل معا اخر اختبار نازل بالموقع ..بتاريخ 2011 ( خارج مصر ) :


















برنامج: الترجمة (قسم اللغة الإنجليزية وآدابها)
امتحان دور يناير (خارج مصر)

التاريخ: / / 2011
اسم المقرر: مقدمة فى تحليل النصوص
كود المقرر : 423 الزمن: (2) ساعتان


1- Point out Five different cohesive ties in the following passage:
(5 marks)


Indicate the line number of each item you identify.

Language is usually defined as an established system of symbols used for human communication. This system is easy to see in different branches of linguistics: phonetics, morphology, syntax and semantics. As you probably remember from previous courses, phonology studies the sounds and how they are produced. Morphology analyses word parts and how words inflect for tense, number, etc. and how certain words can be derived from other ones by adding certain prefixes and/or suffixes. As for syntax, or grammar, it comprises the study of how words combine to form phrases and how phrases combine to form longer sentences. Semantics studies word meaning and sentence meaning. However, the search for system at discourse level, i.e. beyond the sentence, is still evolving.

2-A- Each of the utterances below may carry out several illocutionary acts. For each utterance specify TWO possible illocutionary acts, and then name the speech act category:
(3 marks)


a. Did you read that sign?

b. It's four o'clock.

C. My daughter is sick.


B- Do the following: (2marks)



* Give 2 possible locutions to ask someone to open the window for you.

* Give 2 possible perlocutions for the utterance "I lost my cell phone".

3- ln each of the following mini-dialogues, identify the possible implicature of what B says, and specify the conversational maxim flouted:
(4 marks)


1. A. Would you like some coffee?

B. I am fasting.

2. A. Are you sleeping?

B. yes.

3. A: Sara moved to a new neighborhood.

B: There were many schools near her old house.

4. A: Is your new teacher nice?

B: Teachers are teachers!





4-Below are pairs of sentences. For the B utterances, do the following:
(2 marks)


• Decide which is more polite (Bl or B2),

• Specify the politeness maxim that accounts for politeness in each case, and

Write a more polite alternative than Bl and B2.

1-A How do you like my new dress?

Bl It's too tight on you.

B2 Wasn't there a larger size? -

2-After a dinner party:

A. Your rice tastes wonderful.

Bl Everyone likes my cooking.

B2 It's a simple recipe.

5- A friend of yours has just built a new house. Write a conversation including a compliment speech event complimenting your friend on this event. Indicate the beginning & end of the compliment speech event and analyze it fully.
(4 marks)


مع تمنياتنا لكم بالنجاح والتوفيق- مركز جامعة القاهرة للتعليم المفتوح

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك
Answer No. 1

1- refrence

a) pronouns : they

b) demonstrative : this

c) comparitive : ----

d) deictic : ----

2- subtitution : ----

3- ellipsis :------

4- conjunctions: and, however

5- lexical : this system





Answer 2 :

a- illocutionary froce : asking speech act : directive

blaming - expressive



b- informing - representative

blaming - expressive



c- apologizing - expressive

informing - representative



-1 Answer B :

- it is hot in here

- could you please open the window?



B-2

- why dont you call the police ? ( suggesting )

- because you are stupid (blaming )



طبعا الايجابات مش اكيد تكون صح ياريت حد يصحح الخطأ

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك
1- Point out Five different cohesive ties in the following passage:

(5 marks)


Indicate the line number of each item you identify.

Language is usually defined as an established system of symbols used for human communication. This system is easy to see in different branches of linguistics: phonetics, morphology, syntax and semantics. As you probably remember from previous courses, phonology studies the sounds and how they are produced. Morphology analyses word parts and how words inflect for tense, number, etc. and how certain words can be derived from other ones by adding certain prefixes and/or suffixes. As for syntax, or grammar, it comprises the study of how words combine to form phrases and how phrases combine to form longer sentences. Semantics studies word meaning and sentence meaning. However, the search for system at discourse level, i.e. beyond the sentence, is still evolving.

2-A- Each of the utterances below may carry out several illocutionary acts. For each utterance specify TWO possible illocutionary acts, and then name the speech act category:



· PRONOUN they line.1

· COMPARATIVE longer line 8

· DEMONSTRATIVE this line 2

· RELATIVE how line 4 PRONOUNS

· DEICTIC MARKERS you line 3
ones = from other words line . 6ELLIPSIS / SUBSTITUTION
ADDITIVE and / or line 5

· ADVERSATIVE however line . 9· CAUSAL to line 2 for line 5

· TEMPORAL previous
· REPETITION phrases line 8 / word

· SYNONYMS syntax / grammar line 7

· ANTONYMS prefixes / suffixes

· SUPERORDINATE linguistics / phonetics /morphology / syntax and semantics

· COLLOCATION word meaning / sentences meaning










ودي محاولتي لحل اول سؤال

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

الزميلة [b]sun_shine
طريقة حلك للسؤال الاول صحيحه، ولكن يجب ان تكتبي اسم ال[/b]Cohesion types في البداية ثم تكتبي انواعها الفرعيه الموجوده في القطعة، بمعني
Cohesion types
1- reference:
a- pronoun.....the word.....line number
b- demonstrative pronouns.....the word.....line number
c- comparatives......the word.....line number
etc..
2- substitution:
a- nominal.....the word.....line number
b- verbal:.....the word.....line number
etc
3- ellipsis (deletion)
a- nominal.....the word.....line number
b- verbal:.....the word.....line number
etc

منتظر اجاباتك لبقية الاسئلة Smile

بالنجاح والتوفيق مقدما

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك
msmsz كتب:
الزميلة [b]sun_shine
طريقة حلك للسؤال الاول صحيحه، ولكن يجب ان تكتبي اسم ال[/b]Cohesion types في البداية ثم تكتبي انواعها الفرعيه الموجوده في القطعة، بمعني
Cohesion types
1- reference:
a- pronoun.....the word.....line number
b- demonstrative pronouns.....the word.....line number
c- comparatives......the word.....line number
etc..
2- substitution:
a- nominal.....the word.....line number
b- verbal:.....the word.....line number
etc
3- ellipsis (deletion)
a- nominal.....the word.....line number
b- verbal:.....the word.....line number
etc
منتظر اجاباتك لبقية الاسئلة

بالنجاح والتوفيق مقدما










أنتهيت من الاختبار اليوم وتقريبا في نفس توقيت ردك ...جزيت خيرا علي النصيحة انا فعلا عملت كدة

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

×
×
  • اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.