اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
marina

حلقة دراسية ترم اول E دور يناير 2012

Recommended Posts

طب معلش ممكن سؤال؟؟؟ انا بصيت على محاضرات العربى الى فى صفحتى لاقيت عليها اسم دكتور سعد ...يبقى دى محاضرات السنه دى صح ؟ اذاكر منها والا اذاكر من الكتاب لانى حاسه انه نفس المنهج لكن طريقة الشرح مختلفه عشان بس ماتلغبطش فى الحل وقت الامتحان ؟؟ ممكن حد يفدنى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

طيب و المحاضرات اللى على صفحتى هي نفس المحاضرات اللى ممكن اجيبها من الجامعه؟ و التطبيقات دى ايه ظروفها مهمه ولا ايه؟ معلش يا جماعه الاسئله كتير اعذرونا Sad

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
marina plz u said before that the Dr give us unit 1,2 in the grammar,and saad said she did not and that she explained only clause and phrase.i want to know who is right

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
he is right because he is goto the university but iam just aske the friend s who are going to the university they said that so iam wrote it only

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

اولا اهلا loloo عضو جديد فى المنتدى

بالتاكيد تذاكر منها لانها محاضرات الدكنور اللى بيشرح المادة اما الكناب فمختضر جدا وكمان مش كتاب الدكتور اللى بيشرح المادة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

اهلا بيك يا Saysaban عضو جديد فى المنتدى

المحاضرات والتطبيفات اللى قى صفحتك هى هى اللى بتباع فى مكتبة المركز

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
هاي يا جماعة ازيكم

ازيك مارينا

معلش ممكن اسال انتي في سنة كم

وعلى فكرة يا جماعة الجدول اخيراااااااااااااااااااااا نزل

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا الحمدلله وانتى عاملة ابة انا فى ترم تالت سنة 2

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
لو سمحتم معلهش هتعب حضراتكم معايا بسهو فى حاجه
أنا دلوقتى فى الغردقه وامتحانى هيكون هناك بس لغاية دلوقتى أنا معملتش الكارنيه على العلم أنا فى أول ترم هل ينفع أخلى حد يستخرجهولى ولو نفع إيه الورق اللى يأخده معاه وبيقعد كام يوم ولو معرفتش أستخرجه هل ينفع أدخل الامتحان من غيره برجاء الافاده والرد وأشكركم على تعبكم

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ممكن تدخل الامتحان ببطاقتك الرقم القومي

وممكن حد يستخرجهولك انا عن نفسي برة مصر ولما بسجل ببعت قريبي وبيستلملي الكتب وكل حاجة

ومش بتتطول هي مسافة ما يدفع الفلوس يروح المكتبة يستلم علطول وتقريبا اكارنيه في يومها او بعدها بيوم مش عارفة والله

بس عالعموم ما تترددش في اي سؤال احنا هنا هدفنا اننا نفيد ونستفيد

ولو عاوز اي حاجة تحت امرررك

واحنا سعيدين بمرورك

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
لابد تروح تستخرجة علشان هنا فى مصر مش بتدخل الا بية وانت اى حد يقدر بستلمة لك

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
شكراااااااا يا ماااااااااااارريييييييييييناااااااااااا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

دا الورقة الاولى من قطعة tv channal

اشوف بافى الورق فين عندى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اي حد ممكن يستخرجة

و بياخدة في نفس اليوم

بس المهم ياخد معاه الورقة الي فيها تفاصيل السداد

الي استلمتي بيها الكتب

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
لا ورقتين بس انا مش لافية غير ورقة واحدة بس لكن عن عندى تطبيق لدكنورة شاهتياز فى القطعة كاملة مع حاجات تانى رفعت المستند كلة انتم بقى حتاخد وا الفطعة tv channal او حتى الباقى من القطعة ومش موجود ة فى الورقة الامنحان الوحيدة اللى مش لقيت تكملتها

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ميرسى بجد خالص على تعبكم معايا وأنا متشكر خالص على الافاده

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

Thanks a million Marina, u're such a nice person and very helpful too. I just wanna ask u one more thing, when do u start studying? Do u study
on daily basis or u start few days before the final exams as I do xD
Thanks again for ur help, I really appreciate it flower

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

in fact i start study just afew days before the exames but that because i have 3 kids and two of them twins and that is not good if you want to improve your langauge so i will change my way strat from the next term god willing i hope so that and your welcome any time

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
شكرا يا مارينا على ردودك ومساعدتك لينا بس ممكن استفسار تفدينى فيه ؟؟؟
بالنسبه لقطع القراءه والفهم ( lion and slave , Tv channel , sleep ,Valentine's Day )اذاكر دول بس ؟؟؟ مذاكرش حاجه من التطبيقات ؟؟؟ يعنى الامتحان هيجى فى دول والا هتجيب الدكتوره حاجه تانيه ؟؟؟؟ والا متحان بيجى اسئله كده بس قطعه وعليها اسئله بس كده ؟؟ ولو ذاكرتهم ابقى كده خلصت الماده ؟؟ واذاكرهم بانى احفظ القطعه بالاسئله ده هيكون احسن ؟؟ والا هى ممكن تجيبلى قطعه ماعرفهاش( ودول بس تدريب على النهمج)من بره وانا افهم واجاوب على الاسئله ؟؟وشكرا ليكى كتير وعلى مساعدتك لينا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اولا هم خدوا فطعة اللعات مش العبد والاسد وحتلافيها مرفوعة عندك دول بس اللى تذكرهم بحفط الكلمات وانك تدرب نفسك تحل القطعة لوحدك مش تحفط الحلول لانك ممكن تنسها والدكنورة نطام امتحانتها بتجيب قطعتين وعليهم اسئلة واحدة unseen يعنى ماحدوخاش قيل كدة والتاتية درستوها وهى مغرمة قوى بقطعة sleep بس طبعا تذاكر كل اللى القطع اللى هى شرحتها

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

wow ma sha' ALLAH u've 3 kids Smile that's awesome, touch wood ^^ may ALLAH protect them and give u happiness, Amen flower

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
سؤال
امتة هينزل مكان الامتحان لان في الجدول مكتوب لم يحدد بعد ؟؟؟؟
كاتبين بس ميعاده الساعة 10 صباحا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ياجما عة حد يشرح الجرمرضروري او حد يكتب شرح الدكتورة ضرورى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
محاضرات اليوم 23/12/2011
المحاضرة الأولي :
قراءة وفهم : دكتورة شاهيناز شرحت قطعت TV channel واديتنا امتحان فيه قطعتين هما :
thanksgiving day - slave and lion
الدكتورة قالت انها هتنزل ال6 قطع اللي درسناهم على الموقع اول الشهر محلولين وهييجي منهم قطعة في الامتحان والقطعة الاخري من بره وبالنسبة لسؤال main idea قالت تكتبولي فيه سطر او سطرين تلخيص للقطعة
المحاضرة الثانية :
مادة ثقافية : الدكتورة اماني بدأت شرح الشخصيات واخدنا شخصيتان هما :
Shakespeare - T.S Eliot وخلصناهم طبعا هي مش ماشية بترتيب هي اختارت الشخصيتان دول وبكده ناقص شخصيتان فقط
كل اللي اتشرح في المادة الثقافية من اول الترم:
من unit 1 الي unit 8 الجزء الأول كله وبعدين الشخصيتان Shakespeare - T.S Eliot فقط دي الوحدات التي تم شرحها من اول الترم

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انا بواجه مشكله يا جماعه، الرقم السرى بتاعى مش معايا عشان ادخل على صفحتى،لو ممكن حد ينزل لينك لمحاضرات لكل ماده عشان اقدر انزلهم Sad

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
استاذ محمد سعد شكرااااااااااااااااااااااااااا على تعبك معنا

والله بدعيلك كثير

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
لو سمحتم عندي طلب مهم جدا

لما نزلت التحديثات بتاعت المنهج على الصفحة بتاعتنا

النت عندي كان فيه مشكلة

والان لما دخلت انزل التحديثات

شالوا تاريخ التحديث

وبالتالي انا ما اعرف شو الجديد وشو القديم

ممكن تقولوا لي اخر التحديثات الي تمت

اكون شاكرة جدااااااااااااا لكم

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
dodi: بالنسبة للنحو فالنهاردة نزلت 2 محاضرة تلفزيونية والجرمر آخر تحديث كان 19\12 للمحاضرة التانيه وكمان النحو كل المحاضرات بقت بتاعت الدكتور سعد يعني جديدة هو ده اللي عندي في صفحتي اتمنى اني قدرت افيدك .
وبالتوفيق.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا عايزة افهم الجرامر نزل محضرتين بس على الصفحة محاضرة رقم واحد ومحاضرة رقم 7 طيب فين باقى المحاضرات والامتحانات اللى موجودة فى الجرامر هتيجى زيها ولا دى بتاعت دكتور مختلف

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الجرامر دة نذكرة ازاى يعنى مفيش غير محضرتين اذاكر من الكتاب والتطبيقات اذاكر منين بالضبط

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ياجماعة بعد اذنكو الجرامر دة هذاكرو ازاى من الكتاب ولامن المحضرتين اللى موجودين وهل ازاكر اللى قالو علية بس يعنى الدكتورة دخلت فى clause علطول من غير شرح الوحدة الولى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الدكتور لما رحت المرة اللى رحتها قالتلى ملكيش دعوة بالكتاب انا سالتها شخصيا وخليكى فى المحاضرات بتاعتى بس والامتحان هيبئة على نظام التويفيل ,,,, ده كلام واحده حضرت وكاتبه الكلام ده عالفيس وتقصد المحاضرتين اللى نزلو

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
التدريبات والتطبيقات التلفزيونيه بتاعت د . ريم وهى تدريبات وحلها مش شرح

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ايه ده مفيش اى رد لطلبى
محدش عايز يساعدنى ولا ايه :S

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اماكن الامتحانات تنزل على اول الشهر ان شاء الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
متشكرة ليكو جدا بس هى محاضرتين بس واحدة مكتوب عليها رقم 1 والتانية مكتوب عليها رقم 7 طيب فين باقى المحاضرات فى الجرامر

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بعد اذنكو ياجماعة انا عايزة الرابط الفيس حد يبعتهولى لان مقدرش ابعت رسايل انا طلبت الطلب دة اكتر من مرة ومفيش حد بعتلى حاجة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
امل بعد اذنك ممكن تبعتيلى الرابط الفيس وعايزة اسالك سؤال مقرر الجرامر المحاضرتين بس يعنى مذكرش حاجة من الكتاب طيب اذاكر المحاضرتين دول وهما دول اللى اخدناهم فى الجرامر واذاكر من التطبيقات التلفزيونية معلش هتعبك معايا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.