اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
mezo mohmed

استفسار عن التقديم ........ممكن مساعدة

Recommended Posts

السلام عليكم
ازيكم ياشباب .........
انا عضو جديد معاكو فى المنتدى وكنت عايزة انمى اللغة الانجليزية عاندى عشان شغلى
ففكرت انى اقدم فى الجامعة المفتوحة
وكنت عايز اعرف شوية معلومات...... واتمنى انى القى الاجابة معاكو ان شاء الله
اولا اجراءات التقديم
وامتحان المقابلة
المصروفات
وكمان المواد اخبارها ايه ههههههههههه سهلة ولا
وكنت عايز اعرف دلوقتى لو انا معاية معهد سنتين ادخل من سنه اولى ولا من سنة تانية
وبسسسسسسس
وهاستنى الردود
اه انا بسال على كلية الاداب جامعة القاهرة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اولا مش مهم معاك اية اهم حاجة دبلوم او ثانوية عامة ويكون مر على اخد الثانوية العامة او الدبلوم 5 سنوات

اما التقديم ازاى بتروح معاك صورة ليك وصورة من البطاقة ومعاكى 50 جنية بالاضافة لصورة اصلية من الموهل سواء الثانوية العامة او الدبلوم

وتقدم بعد كدة بيدك ورقة صغيرة فيها بيحدد ليك ميعاد امتحان تحريرى وميعاد امتحان شفوى وبعد ما تنجح فيهم بتم قيولك وبتروح تسجل فى الترم الاول ومواد الترم الاول 5 مواد ومسموح ان تاخدهم كلهم الخمس مواد او اى عدد اقل وبتدفع ثمن الكتب والسى دى والكارنية والامتحان

وعامة بالتوفيق اما المواد فممفيش حاجة سهلة تماما ولا صعبة تماما دا بيرجع ليك ولمذاكرتك وكمان مدى قدرة الدكتور على توصيل او اختيار موضوع الكتاب وبالتوفيق وارجو ان اكون ردت على استفسارك وبالنجاح

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ومعليش نسيت وانت بتسجل المواد لازم يكون معاك 6 صور شخصية ليك يعنى بعد مع بتنجح فى الامتحان التحريرى والشفوى وتطع النتيجة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ممكن تقدم بالمعهد بس لازم يكون مر 5 سنين عليك فلو ما مريش 5 سنين يستحسن تقدم بالثانوية اما تقديم المعهد بيفيديك وهو ان ممكن تكون فى مواد زى اللغة العربية تتشال من عليك وبما انة سنتن ولابد تكون جايب علشان المواد دا تتشال من عليك ورقة رصد درجات من المعهد
عن كل ترم وسنة علشان يحسبوها ويشلوها ومتناش تكون واخد معاك 6 صور شخصية لما تسجل المواد وانت بتدخل على اول ترم عامة ودا طبعا لما تنجح فى اجتياز الامتحان التحريرى والشفوى وعامة الامتحانين بيبقى سهلين جدا وبالنجاح

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
شكرا ليكى جدا الاجابة كافية ..............وربنا يوفقك ........................

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.