اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
Gina

اختبار الالتحاق بكلية الاداب E

Recommended Posts

طب ما النتيجه لسه مش ظهرت SadSadSadSad
و شكرا علي الرد يا فادي rose

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
السلام عليكم ارجوووكم تساعدوني انا امتحاني يوم السبت اللي جاي لو سمحتي يا استاذة مارينا تنصحيني اذاكر ايه بالظبط قبل التحريري يعني افعال زي ايه وكلمات زي ايه واعتبريني اضعف واحد في الانجليزي فانتي تنصحيني بايه وبالنسبة للشفوي لوتعرفي كل الاسئلة اللي بيسألوها قوليها ارجووووووووووووكي انا خااااااااااااااااااااااااايف اوي وخاصة اني ثانوي عام وهي الوحيدة الكلية اللي كويسة جيالي يارب ما تنسيني وبالتوفيق للناس اللي نجحت

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ازيك يا استاذ احمد وسلام لك ما تقليش ومتخفيش بص احفظ كلمات وراجع على الازمنة

والامتحان بيجى تكتب 5 جمل عن اى موضوع انا يوم ما امتحنت جالى اكتب عن شخصية

والللى امتحنون السبت اللى فات جة موضوعهم عن هل البرامج التليفزيونية بتقدم واقع عن حياة الناس والسوال التانى بيجيوا قطعة تترجمها لعربى

ويومها جابولى قطعة عن فوائد النت

صدقنى الامتحان بيبقى سهل اما المقابلة الشفوية سهلة جدا بيسالوا فيها انت خدت كلية قبل كدة متجوز اشتغلت ولالا لية داخل تعليم مفتوح اهمية الموبايل والنت والكمبيوتر خدت كورسات

معاك اطفال انت ثانوية حديثة ولية داخل انجليزى بالذات اهم حاجة الامتحان التحريرى الللى بيعدى منة بينجح فى الشفوى حتى لو مجاوبيش معاهم

وربنا معاك ومتخفيش وباذن اللة حتنجح والخوف دا شى طبيعى انا قبل الامتحان كنت حاموت فى الخوف لكن الامتحان جة سهل والحمدللة ربنا ينجحك

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

ربنا يكون معاكوا كلكوا ان شاء الله وكلكوا تنجحوا...
بس ياريت تحفظوا اى كلمات ممكن تكون متعلقه باى احداث جاريه الايام دى لان ممكن يجيبوها فى امتحان التحريرى ... انا ساعة ما امتحنت كنت بعد الثوره على طول وكان الامتحان فيه جملتين عربى نترجمهم لانجليزى واحده عن ثورة يناير والتانيه عن ثورة 23 يوليو وطبعا اللى مكانش عارف كلمة ثوره بالانجليزى معرفش يترجم صح ، وكان فيه جملتين من انجليزى لعربى واحده عن جايزة نوبل والتانيه عن نجيب محفوظ اعتقد ، ونكتب خمس جمل فى موضوع من موضوعين وكانوا سهلين جداااااااااا..انا بصراحه كنت هموت من الرعب قبل الامتحان ولغاية ما دخلت كمان وقعدت وقبل ما اخد الورقه وانا حاسه انى بمتحن امتحان الماجستير مش الثانويه العامه كمان..الخوف ده طبيعى جدددددددددا ومش هترتاح الا لما تشوف الامتحان بنفسك وتحل كويس وبثقه ان شاء الله. حاجه مهمه كمان فى امتحان التحريرى ياريت تخللى بالك من خطك كويس اووووووووووى علشان ده عليه عامل كبييييييييييير جددددددددددا

انا عاوزه اقول المراقبين اللى علينا كانوا هما الدكاتره نفسهم وبيصححوا الورقه اول باول قدام الطلبه يعنى بس بتعرف النتيجه تانى يوم مش وانت واقف فاول ما خلصت الامتحان وسلمت الورقه طلبت من المراقب ده انه يصححلى ورقتى واعرف النتيجه وانا واقفه واول ما فتح الورقه قاللى مبروك انتى قبلتى وهتكونى معانا بكره فى الامتحان الشفوى صدقووووونى من غير ما يقرا حاجه خااااااااااااالص (بس مش معنى كده اننا نكتب اى حاجه)قاللى كده علشان الخط كان واضح والورقه منسقه وكان معايا واحده صحبتى كانت حله كويس جدددددددا برضه بس خطها نص نص للاسف مش نجحت علشان الخط وهتمتحن معاكوا يوم السبت تانى، ومع ذلك برضه كنت مرعوبه من امتحان الشفوى بس طلع اتفه مما كنت اتخيل هى يا دوبك قالتلى عرفى نفسك و ليه عاوزه تدرسى الانجليزى وقالتلى مبروك قبلتى معانا وخلاص على كده... الموضوع اتفه من التفاهه صدقونييييييييي بس برضه لازم نركز ومش نتسرع فى الاجابات بتاعتنا...

وياريت لو حد عارف نفسه بيغلط كتير وممكن يشطب وهو بيكتب، يكتب فى الاول بالرصاص وفى الاخر يحبر ولو مفيش وقت للتحبير مش مهم يسلم الورقه بالرصاص انا عملت كده وفى الاخر كان فاضل حوالى ربع ساعه فسالتها ممكن اسلم بالرصاص قالتلى ممكن اى حاجه بس انا لما لقيت وقت معايا حبرت احتياطى لحسن تكون بتضحك عليا.

معلش لو كنت رغيت كتير وطولت عليكوا بس علشان انا كنت زيكم و حاسه بحيرتكم وقلقكم
ان شاء الله تنجحوا كلكوا وتكونوا معانا. Smile بإذن الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
مرينااااااااااااااااااا النتيجه مطلعتش لسه وبكرة الامتحان
ممكن ياجلوا الامتحان ولا ايييييييييييييييييييييه

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
لا مش حيجلوة الامتحان فى ميعادة نتيجتك حتطلع النهاردة بليل يعنى ممكن على الساعة 7 او حتى 11 بليل ومممكن على 5 بليل ما تقلقيش انا يومها ظهرت 8 بليل

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

مبروك يا فادى نجحت ياللة شد حيلك فى المقابلة الشخصية ومبروك لكل اللى نجحوا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
طب طمنييييييييييييييني لو طللللللعت

انتي اخبارك ايه وعامله ايه

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
النتييييييييييييييييييجه طلعت ياماريناااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
الحمد لله نجحتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الحمدللة مبروك ياعم فادى انت عامل اية شعورك اية بالنجاح

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
والله يامارينااا ف الاول شايف ناس كتتير سااقططه فخفت وقلقتتتتتتتتت مووووووووت

بس الحمد لله والانبا كاراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااس هوة اللي نجحني

بكرة بس ربنا يسسسسسسسسسسسسسسسسسسستر

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ما تخفيش بكرة من اسهل الامتحانات وربنا يكملها الحمدللة يا بنى انت بعت رسالة لك على الفيسبوك وهنا قلت فيها انك نجحت شفت رقمك انت بقى ما شفتش رسالتى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
لا لسه شايفهاااااااااااااااااااا وبعتلك رساله هنااااااااااااااااااااااااااك
وشك حلوووووووووووو يامارينااااااااااااااااا

المهم بكرة سهل يعني اسئله عاديه وممكن يسال اكتر من سوال ولا سوال ولو مجوبتش خلاص

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
وفيه ننناس بتسقط ف الشفووووووووووووووووي ولا نادر جداااا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
لا اللى بينجح فى التحريرى بيبقى خالص ناحج كمان فى الشفوى الشفوى تحصيل حاصل

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
معلش متياسيييش حاولي مرة تاني
روحي وهناك قدمي تاني وهيدووووكي معاد تااااني

انتي كنتي مجاوبه كووووويس ؟؟ ولا عملتي ايه ف الاسئله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الواحد بيتوتر جامد لما يسمع حاجات زي كدا ربنا يستر

طيب يا استاذة مارينا ايه رأيك في اداب قسم اثار مصرية تعليم مفتوح واللي يتخرج ايه الحاجات المتاحة ليه انو يشتغل فيها

لان لاقدر الله لو نزلت في المتحان هروح الكلية دي ولو مش عجبتني بصراحة في الترم التاني هحول لزراعة مفتوح

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
fadi كتب:
معلش متياسيييش حاولي مرة تاني
روحي وهناك قدمي تاني وهيدووووكي معاد تااااني

انتي كنتي مجاوبه كووووويس ؟؟ ولا عملتي ايه ف الاسئله

انا كنت حاله كويس والله

بس النصيب قدر الله وماشاء فعل الحمدلله

انا هحاول تاني وربنا يقدم ال فيه الخير باذن الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
السلام عليكم مبرووووووك لكل اللى نجحو وعقبال اللى لسه وعندى سؤال هو يوم تقديم الورق هو يوم الامتحان التحريرى؟؟؟؟؟؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
لا يوم تقديم الورق غير يوم الامتحان انت بتقدم وساعتها بيدوك ورقة فيها ميعاد الامتحان الشفوى والتحريرى وغالبا بتمتحن التحريرى يوم السبت بعد تقديمك والشفوى يوم الثلاثاء

وللعلم فى ايام خاصة بالتقديم لاداب انجليزى وهى الاتنين والسبت والاربعاء

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

مبروك ليكوا كلكم يا جماعه وان شاء الله الشفوى يكون كويس كالعاده

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
العفو اوعى تنسى تاخد الاوراق وهى شهادة الثانوية او الموهل وصورة شخصية و50 جنية والبطاقة

وصورة من البطاقة وبالتوفيق

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اص انا عندى شهاده مكتوب فيها شهاده اتمام الدراسه بالثانويه العامه ومفيهاش درجات او صورتى ولا لازم اخد استماره الثانويه

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
خدها وخد استمارة الثانوية لسبب بسيط هو مش حياخدها منك دلوقت هو بس بيتاكد انك حصلة على موهل متوسط يعنى ثانوية او دبلوم طبعا لازم اصل وفى التقديم بعد ما تمتحن وتنجح لابد يبقى معك استمارة الثانوية وتكون اصلية مش صورة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

مارينااااااااااااااااااااا خلصت المقابله الحمد لله
قالت اكلموا ع التخرج وسنته وليه هتدرسوااااااااااا
انا جاوبت مع اللي معايا كووووويس وهي قالك كوي اووووي

هاااااااااااا هيبقي فيه نجاااااااااااااااااااااح ان شاء الله
دكتورة بنبونايه بجد Wink

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اوك يامارينا هو مركز التعليم المفتوح داخل الجامعه ولا بره وممكن اى حد يدخل بعربيته

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
مواعيد المقابلة تبدا الساعة عشرة بس عامة مش بتدخلوا قبل الساعة 11 المقابلة عامة مبتستمر اكتر من 5 دقايق وبتدخلوا 4 اشخاص مع بعض عند دكتورة غالبا على الساعة 3 بتكون كل المقابلات خلصت

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
مركز التعليم المقتوح مش جو جامعة القاهرة خالص دا حتة ودا حتة ومش بيسمحوا بدخول عربتك بس ممكن تركنها برة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
[quote="marina"]مركز التعليم المقتوح مش جو جامعة القاهرة خالص دا حتة ودا حتة ومش بيسمحوا بدخول عربتك بس ممكن تركنها برة[quote]

مرمر فين المكان اللي بنسجل فيه بالظبط هو بيكون في المركز ولا الجامعة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
لو سمحتي يا استاذة مارينا اديني العنوان بالظبط بتاع مكان المقابلة ولو حبيت اركب عربية اقوله يوديني فين مع العلم اني احتمال كبير اكون في المنشية وهسافر الجمعة الصبح وعايز اعرف المكان بالظبط لان الميعاد الساعة 10 وخايف اتأخر علي ما اوصل فانا عايز اعرف من الاول وشكرا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
احنا يا جوجو بنسجل فى المركز مالناش دعوة بالجامعة خالص انت حتلاقى كلية التجارة حتعدى الناحية

التانية حتلاقى محل مومن حتمشى شوية صغيرين حتلاقى

المدينة الرياضية حتدخل من الباب دا وتمشى شوية حتلاقى سلالم ومكان لة باب دا المدرج وهناك حيسالوك رايح فين وحيدلوك

او ممكن توصل لمركز التعليم المفتوح وتدخل الاستقبال من ناحية تانية فى باب حتخرج منة وتمشى شوية حتلاقى المكان اللى بقولك علية اللى هو المدرج وبيبقى فى اتنين علية بيسالوا رايح فين وبيدلوك على الدور اللى فية المقابلات الشخصية لو ركبت عربية قولة ودينى مركز التعليم المفتوح اللى قريب من الجامعة قولة مركز التعليم المفتوح

لان مركز التعليم المفتوح قدام جامعة القاهرة الناحية التانية

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا امتحنت الشفوي البارح كان سهل والدكتورة كانت سكر بالنسبة للنتيجة ه هتطلع امتى؟؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
النهاردة او بكرة وغالبا بكرة الساعة 5 ظهرا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
متشكرة اوى يامارينا ع ردك
dodi @ ممكن تكتبيلى الترجمه والبراجراف عشان اشوف مستواهم واسئله المقابله كانت عباره عن ايه؟؟ ولكى جزيل الشكر

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ازيك مارينااااااااااااا عامله ايه \
ابقي طمنيننننا اما النتيجه تطللللللللللللللللللللللللع

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
amal ahmed كتب:
متشكرة اوى يامارينا ع ردك
dodi @ ممكن تكتبيلى الترجمه والبراجراف عشان اشوف مستواهم واسئله المقابله كانت عباره عن ايه؟؟ ولكى جزيل الشكر

write at less five lines about
in general do movies and television programs provide realistic picture of life?
دا البراجراف

اما الترجمة فأنا ما اذكرة النص بالضبط بس رح احاول اجمعهولك بشكل عام

Working while studying has advantages. Student gets valuable experience, especially if the job in the area of ​​study. The extra money they win helps them in the activities of the university and tuition fees
تقريبا هي دي مش متذكرة اوي لاننا بنجاوب بنفس ورقة الاسئلة

وبالنسبة للشفوي فمش كله امتحان واحد انا سألت ناس دخلت امتحنت قالوا ان الدكتورة سألتهم عن احلامهم بيحلموا بأيه وسألتهم عاوزين تشتغلوا ايه وليش اخترتوا اداب انجليزي وهيك اشياء

انا لما دخلت لاقيت طاولة كبيرة قاعدين دكتورتين كل واحدة بطرف ودخلنا احنا 6 طلاب مع بعض رحنا لدكتورة قعدنا وسالتنا اول شي عن سنة التخرج واذا كنا بنشتغل ولا لا وبعدين سالتنا السؤال دا

if you found Aladdn's lamp and you rub it and the genie came out and you have only one wish what would you ask

والسؤال الثاني ايه اكثر صفة بتكرهوها في الناس

وبس

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الحمدللة انت عامل اية نتيجتك تظهر بكرة على الساعة 5 ومتقلقيش ناجح يا عم

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اهم شي كوني واثقة في نفسك ومش لازم تتوتري وخلي صوتك واضح و مسموع و حاولي تجاوبي اجوبة مش عادية يعني جاوبي اجابة الدكتورة مش متوقعاها

يعني لما سألتني سؤال الجني قلتلها

i don't really believe in magic and genies and if i want some thing i must do my best to reach it .
but if i must use this wish i'll ask him to make my country a better one

هي اتبسطت بالاجابة جدا وقالتلي انتي اقنعتيني وكسفتيني بالنص والله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
يا جماعة الرابط دا مهم للى حيمتحن امتحان تحريرى او امتحان شفوى دا فى ناس من اللى اتقدموا لامتحان الشفوى فى ابريل 2011 وشهر 9-2010

/t3415-topic

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.