اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
الجوري11

حلقة دراسية ...ترم أول اداب انجليزى دور يناير 2011

Recommended Posts

الاخ او الاخت جوري صاحب الموضوع

عايز اتاكد منك بس هو انت هتمتحن في يناير الجاي ولا امتي

لان عنوان الموضوع دور يوليو 2011 .. فمش فاهم دور يوليو ازاي

لو هتمتحن في يناير قولي اغير العنوان الي دور يناير علشان الناس متتلخطبش

ياريت ترد عليا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ان شاءالله همتحن في يناير الغلطة مش مقصودة حاولت اعدلها بس ماعرفتش
شكرا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
هاى اولا انا جمعت من المراجعة النهائية اللى كانوا ترم اول بيعملها القطع المهمة فى 3 مواد الدكتورة شاهيناز اما الجرايمر الانجليزى فكلة مقرر وبالتاتى بالنسبة للعربى انا سالت عيال القاهرة قالت لهم دكتورة العربى ان لحد الحال بس اللى مقرر والباقى ملغى بس مش عارفة دا للقاهرة ولا ينطبق عللى كمان اللى خارج القاهرة انا سالت بتوع ترم تانى حاليا ردت على ستار وقالت ان فعلا جابت من اللى قالت علية وهم خارج القاهرة عامة انا حاقترح عليك ازاى نبدا ولو ما ينسبيكيش ممكن نعدلة وتقترحى انت كمان عامة احنا معنا فى الثقافية اربع unites فى comperhensien 4 قطع اساسين وانا بريضة حضيف قطع اللى بتديهم لترم تالت لانى خايفة تجيب منهم بس القطع بتاع ترم تالت ممكن دول نذاكرهم فى الاخر خالص اما الترجمة فانا فمعانا 4 قطع اساسين وان شاء اللة لو عطت فى المحاضرة اللى جاية حاجة حاقولك عليها مع الجملتين العربى اللى عطتهم انا حاحول اسال اية 15 جمل اللى عطتهم لترم اول السنة اللى فاتت علشان نذاكرهم

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
النهاردة حنبدا ان شاء اللة قطعة اولى ترجمة من الكتاب مع قطعة اول sleep كمبيرهينش وكماناول قطعة ثقافية

المذاكرة حتبقى ان احنا حنفظ كلمات الدرس وحنحل اسئلتة الثقافية من التطبيقات اما الترجمة حنفظ الكلمات ونحاول نترجمها من نفسنا ونقارنها بترجمة الكتاب والقراءة والفهم نحفظ ككلمات ونفهم القطعة ونحاول نتدرب نطلع اجابتها الصح ونتقابل بليل نراجع واذا اى حاجة صعبة علينا كل واحد يحاول يفهم التانى اللى واقف فية لو البرنامج دا كتير عليك النهاردة يا ريت تقولى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اما بالنسبة لقطعة الفلنتين انا حاولت ارفعها لو ممكن تبعتى لى اميل لكى ممكن ابعت لكى القطعة وياريت يكون اميل مش بتستعملى لانك حتكتبى على الملا فى المنتدى يادوب استخدمة بس علشان ابعتك القطعة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ارجو الرد على علشان لو دا مش كتير نبدا على طول ولو عندك اقتراح جديد للمذاكلرة غير دا ياريتك تقولى علية ونبدا فية باى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ماشي عجبني الجدول بتاعك وهبدا باذن الله معاكي بس خلينا لو نتقابل الصبح يكون احسن

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ماشي عجبني الجدول بتاعك وهبدا باذن الله معاكي بس خلينا لو نتقابل الصبح يكون احسن

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الجوري كتب:
ان شاءالله همتحن في يناير الغلطة مش مقصودة حاولت اعدلها بس ماعرفتش
شكرا

انا عارف انها غير مقصودة Smile

طيب انا هعدله.. عاوز انبه كل الناس ان ان الدور بيتسمي علي الشهر اللي هتمتحن فيه مش اللي بدأت فيه دراسه

لان لاحظت ان ناس كتير مش واخده بالها من الحكاية دي

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الوقت اللي تحبيه بكون موجودة لحد الساعة 12
المهم وهو ده الايميللو تقدري تبعتي قطعة الفالنتين وميرسي ليكي خالص ياقمر
geegee-gege@(( ممنوع وضع البريد الالكتروني )).com

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اوك حابعت حالا بس معليش لانى انا معنديش سكانر فحتلاقها صفحة وردد عادية لانى كتبت القطعة بايدى معليش حاولى تترجميها زى ما انا بعمل انا باستخدم جوجل فى الترجمة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
البريد مش صحيح ابعتة تانى هو كابتل ولا صمول

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
عملتي اييه في المراجعة قطعة الكمبرهيشن لسه ماخلصتهاش هكملها دلوقتي اما بالنسبة للترجمة والثقافية فمفيش اي مشكلة
وبالنسبة للايميل مش مشكلة تكتبيه كابيتل ولا سمول مش بتفرق

هو ده الايميل COM.هوتميل @ GEEGEE-GEGE

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا بعت لى passage امبارح على بريدك الالكترونى ووصلك انا لسة الثقافية معصلجة مش ممكن تكون عن النت بعد الظهر انا الصبح بيبقى فى عند حاجات مبقدريش لدخل على النت الصبح

قولولى العربى حتذاكرية اذاكر اية مقترحاتك عشانة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

فييين القطعة من امبارح وانا عالايميل مستنية القطعة بس ماوصلتنيش لو مافيش ازعاج ياريتك تبعتيها تاني
وبالنسبة للعربي انا عاوزة اشوف التطبيقات بتاعتو احلها وامتحانات سابقة كمان علشان تقريبا الاسئلة بتكون متشابهة جدا
والثقافية اييه اللي صعب فيها الكلمات ولا الاسئلة ممكن علشان البداية هي صعبة بس بعد لما تترجميها بتلاقيها سهلة يارب يسرها عليكي

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا بعتها يارب تكون وصلت وهو انتى ليم اميلك صعب كدة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بالنسبة للعربى انتى فاهمة حاجة منة اصلا انا مش عارفة اطبق اللى هى بتقولة وكمان هى جاية السنة اللى فاتت 5 جملة فى السوال الاخير وبتقولهم اعرب اللى تحتة خط

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
لو موضوع الأميل صعب عليكي ارفع الملف علي ال 4 شيرد فهي طريقة اسرع واعم او قومي بعمل نسخ ولصق للموضوع وضعيه مباشرا علي هذه الصفحة حتي لا يضيع وقتكم انتوا الأثنين

اليوم كله اخذتوه لتحميل موضوع القراءة والفهم انتم اولي بهذا الوقت الضائع

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
وممكن اي ملف تريدون رفعه ارساله علي ايميلي وساقوم برفعه إن شاء الله

hamdytawfeek200 >>>>> علي الياهو

وموقع الميديا فير مش محتاج تسجيل لرفع الملفات ... والعملية في منتهي السهولة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا حاولت يا ستار اعمل قص ولص ومنزليش وكمان ربط شير انا معرفيش الطريقة ازاى وكان ممكن عن طريقة انى ابعت لها رسالة خاصة لكن لاسف قفل الخدمة دا من المنتدى مش عارفة لية

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
كل ما عليكي اذهبي الي موقع ميديا فير افتحي الموقع في ايقونة تحميل من الأفضل تكوني واضعة

الملف علي سطح المكتب اضغطي تحميل ملف بعد ان يتم التحميل سيظهر لك رابط التحميل قومي بنسخه ووضعه هنا علي الصفحة ومن يضغط عليه يحمل الملف ونفس الطريقة علي ال4 شيرد واذا كانت فيه مشكلة للتعامل مع هذه المواقع استخدمي اميل مدير الموقع وهو هبيرفعه علي الموقع

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
وبالنسبة لخلصت اييه فالجدول اللي انتي عاملاه عجبني وخلصت القطع الاولى من كل مادة لغاية امبارح يعني الدرس الاول من الثقافية والقطعة الاولى من الترجمة و الكمبرهيشن قطعة النوم

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
صدقيني قواعد النحو سهلة جدا وشوفي التطبيقات والتدريبات التلفزيونية تقريبا شاملة المنهج
اللي انا مش عارفة اذاكرو الجرامر حاسة انو صعب جدا فازاي بتذاكري المادة ديا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

اما بالنسبة بقى لقطعة الفالنتين فشكلها مش عاوزاني لغاية دلوقتي ما وصلتش شكلنا بقى وحش خالص في المكان ده لو كنا بنبعتها بالحمام الزاجل كانت وصلت من زمان
والرسايل الخاصة موجودة مش مغلقة لكن للي اكملو 120 مساهمة في المنتدى
يعني لما نخلص الجامعة ان شاءالله نبقى نعرف نرسل رسائل خاصة thinking

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
لا مفيش مقال دا الدكتور الللى فبلها بيجيب الحاجات دا لو عايزة تشوفى الامتحانات بتاعتها احضرى اخر محاضرة 9 المراجعة بتاعتها فيها نماذج امتحانات لها او ادخلى على الرابط دا فى امتحانات الترم اللى فات كلة يوليو 2010

/t2901-topic

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
سورى ماكنيش عندى نت طول اليوم حناخد الدرس التانى من كل حاجة وزيادة جملتين الترجمة من العربية الى الانجليزية

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الجوري كتب:
اما بالنسبة بقى لقطعة الفالنتين فشكلها مش عاوزاني لغاية دلوقتي ما وصلتش شكلنا بقى وحش خالص في المكان ده لو كنا بنبعتها بالحمام الزاجل كانت وصلت من زمان
والرسايل الخاصة موجودة مش مغلقة لكن للي اكملو 120 مساهمة في المنتدى
يعني لما نخلص الجامعة ان شاءالله نبقى نعرف نرسل رسائل خاصة

الغرض من تقييد خدمة الرسائل الخاصة بعدد مساهمات معين هو محاولة لتشجيع التعاون الجماعي في النواحي الدراسية علي صفحات المنتدي بحيث ان الكل يستفيد بعيد عن التربيطات الجانبية ..عاوزين بدل استفادة واحد تبقي استفادة لالف او الفين او عشر الاف .. هو ده الغرض من المنتدي

ايه اللي مممكن يكتب في الرسائل الخاصة ولا يكتب علي صفحات المنتدي ؟

ورغم ذلك انا هفتح خدمة الرسائل الخاصة للجميع من الان وحتي انتهاء فنترة الامتحانات للتسهيل علي الناس

بالاضافة انه ممكن تتواصلوا من خلال شات المنتدي من ايقونته في اسفل الصفحة الرئيسية

بالتوفيق والنجاح

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اولا شكرا على خدمة متح الرسايل واحنا عامة مفيش غيرنا فى ترم اول اما البافى وقليل جدا اللى بيدخل ترم اول وكمان مش متعاونين ريقى نشف من انى اسئلهم ولا حد فيهم بيرد عكس ترم تانى اللى لما بسالهم بيجاوبنى وخاصة ستار بصراحة مبتبخليش على حد بالرد لو كانت تعرف بتساعد على طول فى حين انا لما بغرف حاجة بقولها وارد نفسى الباقى كدة عامة انا مش عارفة احط القطعة على المنتدى وجربت كل حاجة مش عارفة وجبت الاميل الخاص بالجورى كل المحاولات فشلت فلجاءنا للرسايل الخاصة وعلشان ارسال القطع مش اكتر وشكرا دا لتوضيح فقط استخدام الرسايل الخاصة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
سورى شكرا على خدمة فتح الرسايل الخاصة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا عملت كل المحاولات اللى انتم قولتوا عليها ومنفعتيش يمكن علشان انا ماليش فى الكمبيوتر وانا واول مرة اشترك فى منتدى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
تاجورى انا بعت ليك القطعة فى رسالة خاصة لما فتحوا الخدمة ارجو انها توصلك او فى مشاكل فى وصولها قولولى بس انا اتكتب عندى انا وصلت بنجاح باى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اما بالنسبة لسوال عن قواعد الانجليزى فانا بحضر شرحها فى المحاضرات التليفزيونية واحاول احل معها التطبيقات وانا عامة مخلية قواعد النحو العربى والانجليزى بعد يوم 14 نكون على الاقل خلصنا شوية من مادة الترجمة والكمبيهنشن والثقافية

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
وانا العربى معرفيش فى حاجة ويل\اريت تساعدنى فى وياريت لو تقدر ترفعى محاضرات تطبيقات ومراحعة الدكتور لانهم شالوها من صفحتى وعاملة اطالبهم بيها قولوا مفيش وحود ليها وشالوا من صحفتى كمان محاضرات المواد التانية ولولا انى حملتها قبل مايخذفوا كان زمانى مش عارفة اعمل اية

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
يلا يا حلوة حملتها لك اساسا شفت مساهمتك امبارح بالليل وطول الليل برفع لك الملفات ديا شدي حيلك بقى وحمليهم حالا علشان تقولي لي بيتحملو ولا لا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ميرسى ليك خالص قولوا وصلت فين للمذاكرة واخبار الترجمة معاكى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بيحمل اول محاضرة تانى محاضرة جيت احملها قالى انتظر شوية لانى اقصى تحميل لى مرة واحدة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
القطعة وصلت واخيرا بجد ميرسي ليكي جدا وبالنسبة للمذاكرة عملت جدول للمراجعة النهائية وهو اني ابدا مادة واحدة بس علشان ما شتتش نفسي وهو افضل بالنسبة لي
وبدات بالثقافية خلصت اول 3 دروس هذاككر منها كل المقرر لان الدكتورة مش هتجيب لنا زي اللي بالقاهرة مش عارفة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.