اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
alshymaa

اجابة غير منطقية .. ارجو المساعده

Recommended Posts

في مادة 125 ... حل اخر امتحان ورد هذا السؤال بحله كما يلي:

11) What were Netanyahu’s announced policies right after the election?
Netanyahu's announced policies right after the election were made clear by his choice of cabinet members and his reply to the Arab summit.

لا اعلم هل انا من فهمت خطأ ام ان السؤال مكتوب خطأ ... ما فهمته ان السؤال : ماذا كانت سياسات نتن*** المعلنه مباشرة بعد الانتخابات؟
فلابد ان تكون الاجابة كانت سياسته كذا وكذا ... وطبعا هذا غير مذكور بالقطعه تماما
ارجوا ان يفهمني احدكم السؤال

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
السؤال بيقول :

مــاذا أعلن نتن*** لسياسته بعد الانتخاب؟
وضح نتن*** سياسته باختياره لأعضاء المجلس الوزاري و برده علي ما جاء بالقمة العربية.

بس كدا ، هو السؤال مش وضح أي حاجة تاني.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا شايف ان السؤال منطقي والاجابة منطقية زي ماانتي كتبتيها

بس لو انا بجاوب السؤال ده كنت هشيل جملة made clear by

واكمل بقية الجملة عادي

Netanyahu's announced policies right after the election were his
choice of cabinet members and his reply to the Arab summit

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
شيماء السؤال واضح تماما كما قلتي .اما الاجابة فلو قراتي القطعة هتفهمي اكتر
ان انتصار نتنياهو في الانتخابات علي شمعون بيريز اتت بعملية السلام للتوقف التام .ليس هذا واضحا من موقف الليكود قبل الانتخابات بل وكذلك من دعم اليهود الاسرائليين لنتن*** الذي اعلن سياسته باختياره لاعضاء الوزارة ورده علي القمة العربية

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
هههههه

المنتدي يتفاعل مع اسم رئيس الوزراء الاسرائيلي الاسبق بشكل معبر فعلا عن حقيقة الرجل

اسم يليق به فعلا ... نتن***

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

نعم صحيح لاحظت ذلك ...نتن وعلي كتفه ثلاثة دبابير Smile

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بالنسبة للسؤالك عن سبب مقتل علي ؟هل وجدتي الاجابة؟

Alli was killed by kharijites , because they were angered by considering Alli as a mere candidate for caliphate on equal grounds with muawiyah and Alli for submitting to it

حسنا هناك بعض الاسئلة التي لم اجد لها اجوبة او بمعني اصح اشك في اجابتها ...متي سنتقابل ؟
انظري في التطبيق الرابع السؤال الثالث .ماذا تجدين في السؤال ؟اظن به خطا ما اليس كذلك ؟
يعني بدل من whoاعتقد انه how ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

من الاسئلة التي لم استطع الاجابة عنها :

. who backed Netanyahu in his decisions

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
what were effects of the immigration of the sovit Jews

if two invention are achieved simultaneously ,only one inventor would be recognized .Do you think this is fair ?why ?why not?

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بما اني الحمد لله خلصت الامتحانات وفضيت .. أحلل الموقف

لا اعلم كيف وجدتم جميعاً ان السؤال واجابته منطقيه .. السؤال لوحده منطقي ... والاجابة لوحدها منطقيه لكن كل واحد منهم ملوش علاقه بالاخر فالسؤال اجابته

Netanyahu's announced policy right after the election as his agenda is, in short, the opposite of the Arab policy and could only succeed if the Arabs abandon all of their rights in the Palestinian territories.

والاجابة لازم يكون سؤالها:

[size=12]What cleared Netanyahu’s announced policies right after the election? ان صح تركيب السؤال.

دي وجهة نظري.

العديد من زملائي اليوم مصرين على ان العراق احتلت الكويت 6 اسابيع! ايه رايك يا داليا؟
[/size]

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

ابقي طمنيني على امتحانك لما ترجعي يا داليا. Smile

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الحمد لله عدي بسلام رغم انه ماكان قليل ابدا بالنسبة للوقت المحدد له فقط 2 ساعة حرام انا شايفة كدة ؟؟؟ بس عايزة استفسر هل الوقت كان كافي بالنسبة لك؟؟؟؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
لا يا داليا مكنش كافي كان نفسي اجاوب الـ12 سؤال كلهم لكن مكنش في وقت
انا كنت في السؤال السادس وهم بيقولوا لنا ان معتش غير 40 دقيقه .. بقيت بكتب بسرعه شديده وطبعا الحروف بقت بتطير معايا

بس عموما الامتحان كان كويس والاسئلة مش غريبه .. الحمد لله ربنا ييسرها علينا بالنتيجة.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
يارب بنتمني ...والان ماذا سنفعل ؟؟؟هل فكرتي كيف نستغل الوقت ؟؟؟واللا نصبر للنتايج الاول
لاني بصراحة عايزة شوية تنظيم ونتحرك بعدها...ايه رايك؟؟؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

أنا آسفة على المداخلة بس أعتقد مفيش علاقة بين نستفيد من وقت الفراغ فى حاجة مفيدة وبين النمتيجة يعنى فى حالة أسوأ الظروف لا قدر الله والنتيجة كانت وحشه بعد الشر طبعا برده هيفضل فى وقت فراغ لازم نستفيد منه ونتعلم من اخطائنا علشان مش تتكرر

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.