اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
sweet_love

القطعة رقم 5 فى كتاب القراءة و الفهم هل هى مشروحه فى المحاضرات

Recommended Posts

القطعة رقم 5 فى كتاب القراءة و الفهم هل هى مشروحه فى المحاضرات و إن كانت كذلك فى أى محاضرة الرجا الإهتمام  وسرعة الرد

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
رقم 5 يعني اسمها ايه؟؟
اخبريني ان كانت موجوده عندي ابعتها لك .. معنتش فاكره

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اللى عنده إمتحان فى المادة دى فى 4 قطع فى الإمتحانات محتاجة مناقشة أتمنى ألاقى حد يناقشنى فيها بالذات مدام داليا و أستاذ حازم دول اللى عرفه عندهم نفس المادة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ياريت كل اللى عنده إمتحان فى المادة دى القراءة والفهم يتناقش معانا فى أى حاجة سواء القطع اللى مش محلولة فى الإمتحانات اللى فاتت أو التدريبات الصعبة شوية

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

ممكن حد يناقشنى فى أسئلة القطعة رقم 5 فى الكتاب و ذلك للأهمية يارب حد يرد على أى سؤال

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

فى كمان إمتحان سنة 2008 عن the arab universty فى السؤال رقم 3 إجابته إيه

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اهدي قليلا يا شيماء
اطمني .. على ما اذكر ان the scientists dilemma هتلاقيها في التطبيقات بحلولها لو مش عندك ابعتها لك

الـ[size=16]pollution ملوش حلول ولا شرح انا ممكن اساعدك فيه باذن الله[/size]
انا لسه جايه من امتحان العربي الان هرتاح شويه وبليل ان شاء الله هكتب لك حلول الاسئله اللي واقفه معاك

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
شكرا يا شيماء ربنا يوفقك والمهم عملتى إيه فى الإمتحان إن شاء الله خير أنا مش عوزه أتعبك معايا أنا كنت عوزه حد يكون مذاكر المادة دى علشان مش يبقى عبء عليك

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
[center]لا تقلقي يا شيماء
بالنسبة للقراءة والفهم ... هي المادة الوحيده التي ستلاقي معها بعض صعوبه هذا العام ... حتى لو حفظتي القطع كلها صم باجابات اسئلتها .. لان دكنور الماده بيسعى الى انك تعبري عن رايك وتكتبي ما تفهميه .... لذا اعملي اللي عليك وذاكري قدر المستطاع

بالنسبة للسؤال الثالث بـ pollution

Chemical pollution affect human beings in several ways, it affects human breast milk passes on more dioxin to our babies than is legally allowed for cow's milk. In addition, pesticides are threatening the food chain and fish, which we eat, is contaminated by dioxin contamination.

دي اجابة متواضعه اذا كان لك تعديل عليها عدليها ولكن هذه هي النقاط الاساسيه المذكوره بالقطعه عن الملوثات الكيمائيه وتاثيرها على الانسان

[/center]

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
شكرا جزيلا على الإجابة معلش تعتبك معايا بس إنتى عرفتى منين إنه عاوز نعبر عن رأينا واللى فهمنا لأنه أنا إعتمدت فى المذاكرة على اللى حدده بس الخمس قطع والباقى حاولت قدر المستطاع أقرى القطع و أحفظ الكلمات بس ركزت جدا على الخمس قطع دول

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انتِ شفتي اسئلة امتحان الترم اللي فات ... امتحانا ... كان معظم اسئلته تحتاج الى التعبير عن الراي. غير اني ناقشته كتير الترم الماضي وكان مصر على حكاية التعبير عن الراي .. واحيان كتيره كان بيرى ان اجابتي ليست كامله خاصة في النقد لانه من السهل انتقادها

لا تقلقي انتِ عليكِ تزودي حصيلتك اللغوية وتعودي نفسك على كتابة جمل بسيطه صحيحه ... وده اللي كلنا بنعمله من ترم اول لترم تامن ... متضيعيش وقتك في حل القطع اللي في الامتحانات من بره وركزي على الخمسه المطلوبين .. ولو عاوزه تناقشي معايا حاجه انا باذن الله موجوده قدر المستطاع

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
تصورى بقى الإمتحان كان بره الخمس قطع اللى حددها وكمان القطعة الخارجية كانت مقرره فى أحد الإمتحانات بس الحمد لله حاولت أحل قدر المستطاع وربنا يستر إن شاء الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ايوة صح ..بس القطعة من التطبيقات ياشيماء وكنت مررت عليها من زمن ...اما اسئلتها ماكنتش مباشرة خالص ولا واحدة منهم ...عشان القطعة التانية كانت تافهة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.