اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
sun_shine

الي كل دارس..الرجاء الانتباه!!

Recommended Posts

السلام عليكم

الرجاء من كل دارس ان يكون يقظا في هذه الايام..بمراجعة صفحته الدراسية لرؤية ماتم تحديثه من تطبيقات وغير ذلك ..
بالمصادفة وجدت ملفات تم تنزيلها بتاريخ جديد في مادتي مصطلحات علمية ولغة العربية (قراءة وتعبير2 )..والتوفيق للجميع ..الله من وراء القصد .

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ملاحظه جيده يا "صن شاين" بس الملتميديا التلفزيونيه ده كانوا منزلين منها2 بس في الاول وبعت للجامعه ان لازم فيها تكمله عشان شرح الدكتور جوا الملتميديا بياكدا وجود بقيه المهم استنين فتره و منزلوش ف اضطريت اكملهم لوحدي حيث انه كان بيشرح ورق التطبيقات ,,, بس فعلا لازم نتابع اول باول ... عموما ربنا يوفقنا جميعا ان شاء الله ويعدي الامتحانات على خير

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
السلام عليكم جميعا _زملائي وزميلاتي الاعزاء انتبهوو!!!

1_اول مرة اخد بالي ان هناك فرق بين المحاضرات المكتوبة والمحاضرات المكتوبة للطباعة !!!

فقد وجدت في مادة ترجمة تتبعية ومنظورة كود 314 ..محاضرة زيادة بالمحاضرات المكتوبة للطباعة عن (المكتوبة_ملحوظة بها فقط 5 محاضرات) _المحاضرة رقم 6 وانا عمري ما انزل عندي غير المكتوبة .

2_ مادة تدريبات في الاستماع والتعبير الشفوي بالانجليزية كود 312 بها محاضرات محدثة بتاريخ 10 يوليو وكمان تدريبات وتطبيقات مكتوبة للطباعة في نفس المادة بتاريخ حديث 11 يوليو

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
كمااااااااااان تدريبات وتطبيقات مكتوبة للطباعة بمادة ترجمة تتبعية ومنظورة كود 314 تحديث بتاريخ 12 يوليو

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

فكرتيني باللي حصل معايا ... مرة حملت المحاضرات والتطبيقات الخاصة باحد المواد منذ بداية نزولها لانها كانت نازلة كاملة العدد من اول التيرم

وقعدت اذاكر علي اساس انه ده المنهج ... لحد قبل الامتحانات باسبوع معرفش ايه اللي طلعها في دماغي ان اعيد تحميلهم تاني يمكن فيه جديد

فوجئت ان كل المحاضرات اتغيرت ... ولايوجد اي تنبية في الموقع او من خلال الرسائل انهم غيروا المحاضرات

الاخوة بتوع الجامعة كل واحد شغال مع نفسه كانهم شغالين في فرن عيش مش جامعة..

والبلد كلها كده مش الجامعة بس ... تلاقيهم يرصفوا الشارع التهارده

و مفيش اسبوع تلاقي بتوع الصرف الصحي بيحفروا ويخلصوا ويسيبوا الشارع بايظ لحد مايفتكروه ويرصفوه

مفيش اسبوع تلاقي بتوع التليفونات بيحفروا في اللشارع ... ماتقوليش مستنين انه يترصف .. وهكذا

عشوائية وعافية وتفتيح وفهلوة ... دا اهم مميزات للحياة في مصر

معلش طولت عليكم اصل انا طالع عيني من البلد دي ....

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

يوجد في اخر تدريب بالتدريبات والتطبيقات المكتوبة للطباعة بمادة ترجمة تتبعية ومنظورة (314
شرح شكل الامتحان لهذا الترم + الدرجات + نموذج للاختبار .
وبالتوفيق للجميع

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
أختي صن شاين : ألف ألف شكر ليكي ع التنبيهات دي خصوصا أني أول مرة أعرف أن ممكن يبقى في اختلاف من أي نوع بين المحاضرات المكتوبة و المعدة للطباعة ، و أحب أضيف أن مادة نصوص أدبية باللغة الإنجليزية هينزلها محاضرات و تطبيقات يوم الأربع الجاي إن شاء الله .

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
أخي حمدي : معاك في كل اللي قلته ، بس زي ما أنت شايف ، الشعب بتاعنا سلبي و في حالة انهيار أخلاقي و يستحق اللي هو فيه .

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
معلش يا جماعة .... انا اسفة على الازعاج.... عايزة اسالكم سؤال

انا حاسة كدة و الله و اعلم ......... انا ممكن موفقش فى الترجمة و علم الترجمة

فكنت عايزاكم ترشحولى مادة من الترم الخامس ممكن اذاكرها من غير حضور

لانى مش هقدر اخد الترجمة 4 الا لما اعدى من 3

برجاء الرد و اقتراح مادة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا لله و انا اليه راجعون....احنا في مصيبة

و بتضايق اوي لما اكون بره مصر و الطالبات الاجنبيات المشتركات في الجامعة لما ينتقدوا الجامعة و يقولوا مفيش نظام و معاهم حق

ده انا مرة كنت بامتحن و لسه حانبدا الامتحان (خارج مصر) اوم ايه.....خير الله ماجعله خير.. واحد جيه و قال كل اللي غير مصري مش حيمتحن النهارده....طيب يا سيدي امتي؟.....غير معلوم لسه .....طيب و المذاكره اللي ذاكرناها النهارده؟ و الامتحان؟

no comment!!!!

معلش انا كمان طولت عليكم

اصلي مبؤءه شوية

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
Om Habiba كتب:
انا لله و انا اليه راجعون....احنا في مصيبة

و بتضايق اوي لما اكون بره مصر و الطالبات الاجنبيات المشتركات في الجامعة لما ينتقدوا الجامعة و يقولوا مفيش نظام و معاهم حق

ده انا مرة كنت بامتحن و لسه حانبدا الامتحان (خارج مصر) اوم ايه.....خير الله ماجعله خير.. واحد جيه و قال كل اللي غير مصري مش حيمتحن النهارده....طيب يا سيدي امتي؟.....غير معلوم لسه .....طيب و المذاكره اللي ذاكرناها النهارده؟ و الامتحان؟

no comment!!!!

معلش انا كمان طولت عليكم

اصلي مبؤءه شوية

اهلا اهلا الظاهر اننا بنمتحن في لجنة واحدة !!!!! ومنعررفش بعض دة نفس اللي حصل عندنا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
om_maram كتب:
معلش يا جماعة .... انا اسفة على الازعاج.... عايزة اسالكم سؤال

انا حاسة كدة و الله و اعلم ......... انا ممكن موفقش فى الترجمة و علم الترجمة

فكنت عايزاكم ترشحولى مادة من الترم الخامس ممكن اذاكرها من غير حضور

لانى مش هقدر اخد الترجمة 4 الا لما اعدى من 3

برجاء الرد و اقتراح مادة

اهلا ام مرام ..انتي ليه قلقانة من ترجمة 4 ؟؟ وكمان علم الترجمة دي مادة حفظ وصم !!
# ارشحلك مادة تدريبات في الاستماع والتعبير الشفوي 312 E

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

باين فعلا في مندوبين هنا من الجامعة ولا ايه ؟ وسمعوا اللي بنقولوا وراح نزلوا المحاضرة السادسة بالمحاضرات المكتوبة (314)النهاردة!!

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
نزلت بتاريخ اليوم محاضرة رقم 7 لمادة ترجمة تتبعية ومنظورة 314

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
أنا لسة مكتشف حالا يا جماعة نزول المحاضرة السابعة بتاريخ النهاردة لمادة نصوص أدبية بالإنجليزية كود ٣١٣

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.