اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
a.h.issmail

مالذي حدث الجمعة الماضية

Recommended Posts

ياريت الي راح الجامعة يوم الجمعة 2/10/2009 وحضر المهذلة الي حصلت يقول علي الي حصل وايه اخر القرارات الي حصلت

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انت سيبتها ياحج وباظت وربنا "مبقاش ليها حاكم "

خد عندك الجدول نزل يوم الخميس الساعة 10

الناس راحت قالك الدراسة اتلغت لاجل غير مسمي

كنت عايز اعرف من حد راح الجامعة ايه الي حصل وان كانوا قالوا علي اي حاجة

انا عندي كام ظرف صغننين كدة مش مخليني عارف انزل الجامعة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

ربنا يستر، دي حاجة مش مطمئنة خالصSadSad...المشكلة إني مش في مصر علشان حتى أروح وأفهم في إيه

لو حد راح وفهم يبقى يقوللنا يا ريت

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الخبر ده من جريدة الدستور:

تأجيل محاضرات التعليم المفتوح لأجل غير مسمي بعد إعلان جامعة القاهرة رسمياً عن بدئها أمس

مدير المركز : رفضنا المخاطرة بصحة الطلاب بعد توافدهم بأعداد كبيرة علي الجامعة أمس

كتب ـ عبدالرحمن عبادي:

قرر مركز التعليم المفتوح بجامعة القاهرة وفروعه بالمحافظات تأجيل بدء الدراسة المباشرة بقاعات الجامعات في أيام الجمع دون تحديد موعد محدد لبدئها فيما بعد.

وقال الدكتور عوض عباس ـ مدير المركز ـ في تصريحات لـ«الدستور» أمس الجمعة إن قرار إلغاء المحاضرات لن يشمل المحاضرات التليفزيونية والمحاضرات التي يتم بثها عبر شبكة الإنترنت، مشيراً إلي أن إلغاء المحاضرات المباشرة جاء حرصاً علي الطلاب بعد أن فوجئ المركز بتوافد الطلاب بأعداد كبيرة علي الجامعة أمس في مشهد غير مسبوق منذ إنشاء التعليم المفتوح، وهو ما جعلنا نرفض المخاطرة بصحة «الطلاب».

وحول الموعد الجديد لبدء المحاضرات المباشرة، قال عباس إنه لن يستطيع تحديد موعد محدد لعودة المحاضرات المباشرة قبل الانتهاء من إعداد جميع قاعات الدراسة بالكليات لاستقبال الطلاب بنظام جديد يقضي باستقبال طلاب التعليم بقاعات كل كلية تابع لها البرنامج الدراسي.

وكان طلاب التعليم المفتوح قد فوجئوا أمس بإلغاء المحاضرات رغم الإعلان رسمياً عن بدء الدراسة والمحاضرات من أمس الجمعة 2 أكتوبر بعد أن أكد بيان صادر عن جامعة القاهرة ـ المركز الرئيسي لمعظم برامج التعليم المفتوح بمصر ـ انتهاء المركز من ترتيبات بدء الدراسة واتخاذ إجراءات مشددة لمواجهة تكدس الطلاب في وقت حضور المحاضرات المباشرة التي تتم في أيام الجمع، والإشارة إلي تقسيم الدارسين في مجموعات صغيرة داخل المدرجات.

أ

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا ان شاء المولي هانزل الجمعة الجاية اشوف الدنيا فيها ايه

وابلغكوا علي طوول

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

ربنا يخليك لينا يا أحمد، دايماً تعبينك معاناSmile

بس أنا في رأيي إن المشكلة كلها إنهم ما كانوش عاملين حسابهم على الهجوم اللي حيبقى من طلبة الثانوية العامة اللي اتقبلوا السنة دي، ومع إنفلونزا الخنازير والأعداد الضخمة وطبعاً المدرجات اللي مش ممكن تساعي الطلاب الجداد والقدامى

ربنا يسهل، هما بس لو يحملوا المحاضرات التليفزيونية على صفحات الدارسين والدكاترة يلتزموا بالمقرر اللي موجود فيها، أعتقد إن الدنيا ممكن تمشي تمام.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
خلاص يبقي يلغوا الدفعات الجديدة او يئجلوها

انما الناس القديمة الي جدولها مظبوط ومعندهمش ضغط يسيبوهم زي ماهما

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
طيب يعنى الناس القديمة تتعلم و الجديدة لا حرام عليك هو على رأى داليا ينزلوا المحاضرات على النت و التلفزيون ويلتزموا بيها وسنة وتعدى صحيح هتكون سنة دراسية غريبة على الكل بس تعدى أحسن ما تتأجل و الناس كلها تتأخر

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا مقلتش والله ان الناس القديمة بس هيا الي تتعلم

انا كل قصدي انهم يعملوا زي التعليم العادي في التعليم العادي بيخلوا الدراسة الجديدة بتبتدي متاخر
والدراسة القديمة بتبتدي في الميعاد عادي

ده والله كل الي قصدته

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

لشو مكبرين الموضوع؟؟؟؟

عادي نحنا هيتنا مو بمصر ولا بنحضر اي محاضرات بالجامعه
كل الاعتماد على المحاضرات التلفزيونية اللي بنزلها من صفحتنا الدراسي من الموقع الرئيسي للجامعه
والحمد لله من المتفوقين ..
مابدها كل هلقصة تتأجل ؟؟

لو كنتوا مكانا شو حتسوو؟؟؟

خدو الامور ببساطة
ادرسوا بلبيت المحاضرات والتطبيقات والمحاضرات التلفزيونية

Smile

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.