اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
Michael

MSM For Healthy Hair, Nails and Skin

Recommended Posts

There is a product called MSM, 30 caps for 12 pounds, that will give your hair, nails and skin a better look and health

It's a natural compund called Methylsulfonylmethane that comes from the ocean, it's very safe but it has 1 side effect
It gives you MORE ENERGY Smile hehe and it will detox your liver so it might cause headache but hey it will DETOX your liver, how cool is that

It's also anti-inflammatory so it might help anyone with joint pain, and it's called a miracle supplement because it's used to help the body performs better and especially with cartilage building
Take 1 cap daily and you might increase it every week, but let's say don't take over 4 caps daily. Although it's safe and many people in the US take treble that dose

There are alot of natural supplements that will give your hair, nails and skin a great look like EFAs
Good luck all

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
طيب وحد يكره الطاقه يامايكل Smile

وخصوصا لو بــ 12 جنيه بس

بس اه لو بلغت عنك لشركة فايزر انك بتعمل دعايه لمنتج بيدي طاقه بـ 12 جنيه فقط

كانوا زمانهم رفعوا عليك قضيه وبيعوك اللي وراك واللي قدامك

لانك ممكن توقف حالهم بالطريقه دي

:D

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ده طلع مكمل غذائي يا مايكل

علي حد علمي تناول المكملات الغذائيه لازم يبقي تحت اشراف طبيب

خصوصا للجنس اللطيف

لان فيه بعض الانواع بتقوي الجزء العضلي علي حساب اجزاء اخري

لذلك دايما لاعبي كمال الاجسام بيستخدموا مكملات عذائية علشان العضلات تنمو بشكل اكبر

لمن اراد الاستزاده في هذا الموضوع عن المكملات الغذائيه

يمكنه الرجوع الي الروابط التاليه

المكمِّلات الغذائية.. مضار وفوائد

أنواع المكملات الغذائية وطريقة تناولها

===========

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

السلام عليكم

ارجوكم الادوية مش بنبون الناس تتسلى بيه
الادويه عبارة عن تركيز قوى جدا لمادة معينة ليست موجودة بهذا التركيز فى الطبيعة التى خلقها الله ولا حتى بنسبة من الالف فى اضعف الظروف
لذا فان اى دواء مهما كان امن او كما يقال ذلك
فان له تاثير ضار على شىء اخر فى الجسم
كما ان تاثير الدواء يختلف من جسم الى اخر
وهذه المكملات الغذائية تحديدا يجب ان تكون تحت اشراف طبى
ولا داعى لاستخدامها اذا كان الانسان يأكل كل ما احله الله
وهذا المنتج اظنه طالما يسبب الصداع فانه اما بيرفع الضغط او يخفضه
او بيوسع الشرايين
يعنى فى كل الحالات
بلالالالالالالالالالالالالالالالالاش افضل
الا تحت الاشراف الطبى
والذى يعنى هنا عمل تحاليل كاملة للجسم وليس تحت اشراف طبيب الوحدة الصحية

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
لا بيعمل صداع علشان بينشف الكبد من السموم زي مقولت فوق ، و دي ميزة كبيرة جداااااااااا

ثانيا انا مش هقولكم علي حاجة كدا من غيرمكون اعرفها 100% ، د كبريت طبيعي من البحر و أمن جدا

ثالثا الدكاترة مش بتعرف الكلام ده اغلب الوقت ، شركات الادوية بتصف علي كليات الطب في العالم كله و مناهج الطب كلها تقول نعالج الضغط بادوية الضغط و القلب بادوية القلب و هكذا و مع العالم انها خطر جدا

يعني مثلا في امريكا مات 2و نص مليون شخص من الادوية ابيخدوها و بنفس الجرعة الدكتور قال عليها ، في ما يقال عشر حالات بيقولوا انهم ماتوا من الفيتامينات. الكلام ده في ال 25 سنة الاخيرة

يعني مثلا ادوية الاكتئاب الدكاترة بيكتبوها زي البنبزن بتغير كمياء المخ و تنزل مخزون الجسم من الكالسيوم و الماغنسيوم و البوتاسيوم و كمان فيتامينات بي و كو انزيم. و في الشباب بتزود الافكار الانتحارية بدل متعالجهم. يعني غير امنة بالمرة ، اخصائيين التغذية في امريكا بيعالجوا الاكتئاب ب فيتامين بي 3 بس بجرعات عالية جدا و مفيش اي اعراض جانبية غر طفح جلدي و لما بيتاخد معاه فيتامين بسي و اي بيروح "مفيش اعراض جانبية خالص"

انا كان قصدي اساعد مش اكتر عموما "آسف" ، و طبعا الدكاترة من مصلحتها ان محدش ياخد مكاملات غذائية علشان الناس تفضل تعبانة و تروحلهم يكتبوا ادوية و من هنا جاء المصطلح
the miralce drug
a pill for every sickness

والدتي كانت بتاخد دوا للقلب و كانت مريضة بسببه ، اول مدكتور وقفه بعد 14 سنة رجعت احسن من الاول. الواحد مش لازم يسلم حياته للدكتور

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
one more thing "dream" look at the food now, the vitamins and minerals we suppose to get from the food aren't there anymore

I can explain why but I guess it wouldn't mean anything because I'm not a doctor. Anyway, I wish that one day we will all understand that drs are agents from the pharmaceutical companies
at least half of them, and the other half doens't know anything about integrative medicine

I have been to over 250 drs inthe last 14 years, none of them were able to cure my depression, anxiety and arthiritis. none of them were able to lower my blood pressure & heart rate
I did all this solo and I have succeeded

drs just made me more sick with their medications, I still take medications of course and I still go to drs but I also read alot about and learn what medications should I take or should not

for example, THE DRS put me on NSAIDs that ruined my cartilages and caused inflammation in my liver

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

السلام عليكم

الف سلامة عليك يا مايكل
بس مش كل الناس تقدر تعالج نفسها كما فعلت انت
وعلشان كده لازم نرجع للاطباءوفى الاخر
من لم يمت بالسيف مات بغيره

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الله يسلمك شكرا ، انا بس بقول بلاش الاعتماد علي الدكاترة بالشكل ده علشان اغلبهم دلوقتي بايعين ادوية و مش يهمهم الاعراض الجانبية بتاعت الدوا

يعني انا الاسبوع الفات قابلت شاب متزوج عنده ضغط زيي و الدكتور كاتبله 3 ادوية ماشي عليهم بقاله كام سنة و يعيني الراجل متبهدل بسببهم. كلمته و اقتنع بكلامي و بطل 2 ادوية منهم و خد حاجة تانية طبيعية و ضغطه زي مهو بدوا واحد بس ، وكلمني امبارح يشكرني

طبعا انا لو مش عارف انا بقوله ايه مش هقوله علشان مش هكون مسئول عن موت وحد مثلا ، بس انا متأكد 100% من كلامي علشان ده تجربة شخصية فقلت

الناس البتاخد علاج علطول هتفهمني ، خصوصا لما يبقوا تعبانين من الاعراض الجانبية بيدورا علي امل تاني

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

السلام عليكم

مايكل اسألك سؤال سخيف
هو انت ايه اللى سليم عندك ؟؟؟؟؟؟؟
طبعا الف سلامة عليك
بس ليه مش بتفكر تدرس طب طالما من الواضح انك تستمتع بهذا المجال
وواضح انك هتكون مبدع فيه

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
Smile سؤال هاهاهاها
انا عندي ضغط عالي و التهاب في المفاصل
كنت بتمرن ساعتين يوميا قبل التهاب المفاصل بس دلوقتي مش بقدر ، بس بتمرن برده خفيف خفيف كدا Smile

انا بشتغل في تكنولوجيا المعلومات و بكتب مقالات فنية و بحب شغلي جدااااااا ، و الطب مجال رائع بس هدرسه ازاي و انا عندي 27 سنة و اشتغل فيه امتي؟ هكون داخل علي الاربعينات بقي

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
حمدي سيبك من المقالات المكتوبة بالعربي و دور في المقالات المكتوبة بالانجليزي و مش اي مقالات دور في مراكز الابحاث بتاعت الجامعات في امريكا و انجلترا علشان هما دول الفيهم الفايدة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
فعلا انا معاك والله يامايكل الدكاترة عملاء تسويق لشركات الصيدلة دوول الي بيفهموا والي مبيفهموش هما الي بيعالجونا

انا بردوا الحمد لله بعالج نفسي وهاقولك بقي علي علاج جامد والله هاتجربه وهاتدعيلي بالنسبة ليا انا ده لاي حاجة بتتعبني برووح واخد شنطة هدوومي بطلع اقعد اسبوع لوحدي من غير اي مظاهر تكنولوجيا في اكتر حته بحبها وبالنسبة لي انا اسكندرية دورلك علي حتة تكوون بتحبها وجرب ومين عارف يمكن تحل موضوع الضغط ولو شوية

وربنا معاك يارب ويديك الصحة والف سلامة عليك

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الله يخليك شكرا بس انا مش بعالج نفسي ، بس بحاول اساعد في العلاج يعني مع الدكاترة لما اقتنع بكلامهم مش اكتر. ايوا لما تروح تغير جو هيحسن نفسيتك شوية لكن مش هيعالج حاجة عموما

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

طبعا انا بخده Smile ، باخد 6 اقراص يوميا و هما فيهم التالي

Calories 10

Total Fat 0.2 grams <1%

Total Carbohydrates 0.5 grams <1%

Protein (minimum 60%) 1.7 grams *

Vitamin A (as beta carotene) 8000 I.U 160%

Vitamin B1 (thiamine) 0.08 mg 5%

Vitamin B2 (riboflavin) 0.12 mg 7%

Vitamin B3 (niacin) 0.09 mg 3%

Vitamin B6 (pyridoxine) 0.06 mg 3%

Vitamin B12 (cyanocobalamin) 1.5 mcg 25%

Iron 1.8 mg 10%

Phosphorous 24 mg 2%

Magnesium 12 mg 3%

Copper 0.03 mg 2%

Manganese 0.03 mg 2%

Chromium 6 mcg 5%

Selenium 1.5 mcg 2%

Sodium 30 mg 1%

Potassium 39 mg 1%

Certified Organic Spirulina (Arthrospira platensis) (microalgae) 3 grams *

Typical Analysis:

Phytopigments
Phycocyanin 420-540 mg
Chlorophyll 36-48 mg
Total Carotenoids 11-14 mg
Xanthophyllis 4.8-6.9 mg

Fatty Acids
Palmitic Acid 30-60 mg
Gamma-Linolenic Acid (GLA 15-30 mg
Linoleic Acid 15-27 mg
Oleic Acid 3-6 mg
Searic Acid 3-6 mg
Myristic Acid 1.5-3 mg.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
I also take chlorella
Those are called "Super Food", along with Whey Protein Hamdy

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
I will try to check this out for you, I really don't know because I get it from the US

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
علي فكرة يامايكل

انا لست ضد فكرة استخدام المكملات الغذائية بل علي العكس

انا اري ستحقق نتائج باهرة في المستقبل القريب وانا شخصيا استخدمها

ولكن طبعا ليس بنفس الحجم الفظيع الذي تستخدمه انت

انا استخدمها بشكل محدود وعلي فترات متباعده

لكن انا كان قصدي في البداية اوضح نقطتين

الاولي ان هناك بعض انواع المكملات يجب التعامل معها بحذر خصوصا تلك التي تحتوي علي

الواي بروتين لان كما قرات انها تنمي الجزء العضلي فلذلك هناك محاذير في الافراط في

استخدامها خصوصا للاناث

النقطة الثانية انه كما يتضح من اسمها هيا تكميلية لذلك لاتغني

عن العلاج العادي بالنسبة لمن يتعاطونها للعلاج من مرض معين

بل هي شيء مكمل واضافي يعمل علي تحسين الجهاز المناعي بشكل عام

هذا ماردت توضيحه فقط

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

الويي بروتين يا حمدي مكمل غذائي رائع جدا ، انا شخصيا استخدمه لتدعيم المفاصل بالكولاجين علشان الحامض الاميني L-Proline and L-Lysine
و طبعا ها افضل من الادوية الخطيرة للالتهاب المفاصل. لا يوجد اي اعراض جانبية من الويي بروتين و لكن هل عندما تأكل 4 كيلو لحمة بقري كل يوم لن تجد اي اعراض جانبية؟ بالطبع سوف ترتفع نسبة اليورك اسد في الدم و تنخفض نسبة الكالسيوم في العظام و اشياء اخري خطيرة.
مثلا للرجال خطر جدا المأكولات التي تحتوي علي الكالسيوم حيث انها تؤدي الي سرطان البروستاتا او تضخم الغدة و هذه مشكلة كبيرة اوي في مصر و في بعض الدول كامريكا و استراليا. لرجل يجب ان يخفض استهلاك المأكولات التي تحتوي علي الكالسيوم ، التمرين و فيتامين د و ا كفاية جدا مع نسبة كالسيوم معقولة للمحافظة علي العظام.

المقصود ان كل شيء له اعراض جانبية حتي مياه الشرب يمكن ان تؤدي الي تسمم يا حمدي. انا اشرب الويي بروتين مرة واحدة يوميا مع معلقة كبيرة من نيدو و موز في الخلاط.
Again, I'm not overdosing with supplements man. I take what my body needs to avoid medications at all costs. NSAIDs , the medications that all drs prescribe are the wrost. It cause liver and kidney inflammation, and literally destroy the JOINTS (the one thing it's supposed to cure)

الويي بروتين بتستخدمه البنات في الريجيم الصارم لانه بيدي 120 سعر لكل 24 جرام برةتين ، تخيل يعمل ايه في الريجيم و بعدين هو مش هيعمل عضلات غير لو في تمرين. ده احسن ريجيم علي فكرة يا حمدي Smile

و مع كل الحاجات البخدها دي انا مش باخد غير دوا واحد بس و بطلت 4 ادوية تانية Smile

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.