اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
maryam EL kashef

اجتياز المقابله الشخصيه لقسم الترجمه

Recommended Posts

خلى عندك ايمان وثقة بربنا وممكن تنجح لان مفيش حاجة بعيد عن ربنا ما تياس قول يارب

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
النتيجة باذن الله بكره هي بتكون قبل المقابلة بيوم فالمقابلات يوم الثلاثاء بكرة النتيجة ان شاءالله

وبالتوفيييييييييق

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
يعني النتيجة يوم الإتنين بكرا إن شاء الله طيب ممكن حد يكتبلي الرابط اللي هتظهر عليه وممكن لو ظهرت حد يكتبلي النتيجة 39432

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
هى بتظهر على الرابط دا وممكن كمان تظهر النهاردة انتظر لحد الساعة 5 لو ما بنتيش يبقى تظهر بكرة و عامة بالنجاح

http://www.oucu.edu.eg/

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
[size=24]انا خايف اوى لانى منجحش مع انى بتمنى انى انجح بس انا عارف انة لازم ميتساوش مع بعض الى زاكر والى مزكرش انا كنت كويس فى الانجلس بس لانى بقالى فترة كبيرة جدا مقرتش كلمة انجليزةى فانسيتو ادعيلو يمكن يكون نصيبى ادخل ويمكن يكون لا[/size]

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
متخفيش هم بيرعوا ان فى كتير سابين الانجليزى بقالهم فترة انت جالك اية فى الامتحان البلجراف والترجمة كانت عن اية

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
وعلى فكرة انته ممكن تقدم مرة تانية وتدخل الامتحان الجاي بس تكون مذاكر كويس وهتكون عندك خبرة لانك دخلت الامتحان فهتكون عارف الطريقة بتاعت الامتحان ازاي

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الموقع ده الموقع الرسمي بتاع الجامعه مش عارف اشوفها عندي لأني شغال من موبايل ياريت اي حد لما تظهر النتيجة يشوفهالي ورقم ورقم استمارتي 39432

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا امتحنت انبارح ولسة النتيجة مظهرتش اجبها منين انا استمارتى 39374 ساعدونى وكل ما اعمل بحث عليها يجيلى لم يبسجل ولا هيا بتيجى من مكان تاتى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
النتيجة لسة مظهرتش حتظهر باذن اللة بكرة ومتقليش ربنا معاك

ودا الرابط اللى حتجيبة من النتيجة

http://www.oucu.edu.eg/

اما الرابط اللى انت جربتة دا بتجيب منة نتيجة الامتحان الشفوى

بس كان فى رابط اتكتب فى نماذج عن شخصيات مشهورة انت ما ذكرتش منة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
زعلا ن كتير يامشرفة قعدتو تقولة الامتحان سهل وسهل وانا كنت فرحان دخلت جوة الامتحان العيال كلها حلت فى خمس عشر دقايق تقولى متخرجين من لغات الا انا وبعضا من امثالى اتحسرنا وزعلنا على نفسينا اوى لانى كنت مش عارف حاجة فى الامتحان كان صعب بجد مشكلتى انى كنت مفكرة سهل انا زعلان كتير من المنتدى عشان مسعدنيش ومحدش قلى اعمل اية مع انى دايما كنت بفكركو كل ساعة انى عندى امتحان اعمل اية وشكرا للمشرفة العامة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بس كدة اتعلمت انة كل واحد بيفكر فى نفسة ومحدش بيساعد حد خالص وزعلان كتيييييييييييييييير من المنتدى مش هسمع كلام حد بعد كدة لما يقولى الامتحان سهل اتخدعت جامد ومكنش عندى وقت افكر وطلبت منكو تساعدونى وانتى اتخليتو عنى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
عايزين إن شاء الله بعد النجاح في التحريري اي واحد دخل الشفوي يقولنا الأسئلة اللي جاتله وازاي تنجح في الشفوي

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
متزعلش ياعم الإمتحان كان سهل وبرغم غلطت في كلمات كتير وربنا يستر وننجح كلنا متخافش إن شاء الله هننجح هننجح

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
وبصراحة المنتدي الوحيد اللي استفدت منه وعرفت كل حاجة عن المقابلات وخاصة الأستاذه مارينا والاستاذ جوري وأحبابنا في المنتدي . ربنا يكرمكم.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
صدقنى ماتقلقيش تعرف انا قعدت لاخر دقيقة فى الامتحان قعدت الساعة كاملة والكل بريضة كان بيخرج وكنت بتعجب واقول هو فى اية بيخرجوا لية بس ربنا دبرها

وحتى فى امتحانات الترم العيال كانوا عايزين يخرجوا قبل نصف الوقت مع ان الامتحانات كانت صعبة وطويلة

صدقنى مش كل اللى يحل بسرعة وخلاص حتى لو كنت خلصت بدرى لابد تقعد لاخر الوقت

بس صدقنى الاستاذ حمدى كتب لك نماذج عن شخصية وللعلم انت ممكن تكون متهى لك انك لخبطت لكن هم بيقدروا كل دا ومفيش حد يقدر يكتب 100 فى 100 علشان كدة استبشر خير باذن اللة

ومعليش يا استاذ حسام ربنا قادر ينجحك

وشكرا ليك استاذ احمد حمدى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
محدش يخاف يا شباب من الامتحان هما كل اللى عايزينوا

ان الواحد يكتب جملة سليمه بس ويترجم كويس

فمحدش يقلق وناجحين ان شاء الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الله يخليكي يا أستاذه مارينا وربنا يستر إن شاء الله بس عايز منك حاجه معلش عايزك بكرا إن شاء الله تكوني متابعه في المنتدي عشان تجبيلنا النتايج وتقدميلنا نصايح الإمتحان الشفوي وشكرا ليكي علي ردودك السابقة أحمد أحمدي . ع فكره انا اسمي اسامه واحمد احمدي اسم مستعار

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
تصدقوا أول مره اخد بالي النهارده ان انا في افضل عشر اعضاء وكمان ايه الرابع معلش اليومين دول شغال ع موبايل لحد ما اخلص المقابله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
تحت امرك يا استاذ احمد حمدى بس ممكن رقم استمارتك او اسمك بالكامل علشان اعرف اجبها لك وبالنجاح لك والجميع يارب

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بالنسبة لامتحان الشفوى فاسئلة عن اية رايك فى العليم المفتوح ولية دخلتة ولية اختارت قسم انجليزى متجوز عندك اطفال بتشتغل واخد كلية قبل كدة ولالا هل الكمبيوتر والنت مهمين بتحب لما تخلص تشتغل مترجم او شايف لو مشتغلتيش فى مجال اللغة الانجليزية تشتغل فى اية

وفى زميلة هنا بالمنتدى امتحنت الامتحان الشفوى يوم 27-9 د وهى ذكرت الاسئلة اللى اتسالتها فى الشفوى وكانت كالاتى

وبالنسبة للشفوي فمش كله امتحان واحد انا سألت ناس دخلت امتحنت قالوا ان الدكتورة سألتهم عن احلامهم بيحلموا بأيه وسألتهم عاوزين تشتغلوا ايه وليش اخترتوا اداب انجليزي وهيك اشياء

انا لما دخلت لاقيت طاولة كبيرة قاعدين دكتورتين كل واحدة بطرف ودخلنا احنا 6 طلاب مع بعض رحنا لدكتورة قعدنا وسالتنا اول شي عن سنة التخرج واذا كنا بنشتغل ولا لا وبعدين سالتنا السؤال دا

if you found Aladdn's lamp and you rub it and the genie came out and you have only one wish what would you ask

وكانت اجابتها على السوال كالاتى

i don't really believe in magic and genies and if i want some thing i must do my best to reach it .
but if i must use this wish i'll ask him to make my country a better one

والسؤال الثاني ايه اكثر صفة بتكرهوها في الناس

وبس

ارجو اكون فداك استاذ احمد احمدى وبالتوفيق ان شاءاللة للجميع

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
دا انتي مش افادتيني وبس انا مش عارف اقولك إيه واشكرك ازاي لولا فضل ربنا ثم انتي معرفش كنت هعمل عموما شكرا جدا جدا جدا جدا ........................ بالنسبه للأخ جوري انا اسف

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
العفو على اية وتحت امرك فى اى حاجة وللعلم هى مش اخ هى اخت

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا رقم استمارتى 39374 لو منجحتش محدش يقولى ولو نجحت خبو عليا شوية عشان ممكن يحصلى حاجة ولو نجحت انا عاوز منكو خدمة عاوزكة تكتبو خمسين سوال بلانجلش متوقعين فى المقابلة التانية بترجمتهم عشان ازاكر منهم رجاء ساعدونى انهاردة ممكن تحتاجو لية بكرة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اتوقعها النهاردة باذن اللة الساعة 5 مساءا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
احمد احمدي كتب:
اسامة احمد مصطفي رشوان ورقم الإستمارة 39432 ......وانا اسف مرة تانية يا أختي

مبروووووووووووووووووك ليك يا استاذ اسامه (لو مكونتش لسه عرفت)انت نجحت وان شاء الله هتنجح برضه فى الشفوى بكره flower

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
حسام المصرى كتب:
انا رقم استمارتى 39374 لو منجحتش محدش يقولى ولو نجحت خبو عليا شوية عشان ممكن يحصلى حاجة ولو نجحت انا عاوز منكو خدمة عاوزكة تكتبو خمسين سوال بلانجلش متوقعين فى المقابلة التانية بترجمتهم عشان ازاكر منهم رجاء ساعدونى انهاردة ممكن تحتاجو لية بكرة

مبرووووووووك ليك يا استاذ حسام واهلا بيكوا كلكوا معانا فى الكليهflower

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
سجدة شكر لله قليلة والله مش عارف اقولك ايه بجد شكرا ليكي ياجينا وشك حلو عليا انتي ومارينا وكل من في المنتدي والف مبروك ياعم حسام كنت خايف بص بكرا عايز اقابلك هناك اكتبلي رقمك وابقا اتصل بيك نتقابل هناك حتي عشان نطمن بعض

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بصوا ياجماعة عايزكو تفهموني مثلا لو سألوني سؤال في الشفوي ومعرفتهوش ممكن يدققوا أوي في الحاجات دي ولا ممكن يمشوها عادي وممكن ينجحونا ولا فيها سقوط

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انت حاول تخلي نفسك اخر واحد تجاوب علشان ممكن تقتبس شوية من زملاءك او حتى لو مش فهمت السؤال تفهم من خلال اجاباتهم

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
صدقنى الامتحان الشفوى تحصيل حاصل انا معاى واحد الدكتورة عادت لة السوال 3 مرات ومعرفيش يجاوبة ولا يفهمة ونجح لكن ذاكر واعمل اللى عليك وبالتوفيق ان شاء اللة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
صح يا مارينا الدكاترة بتتكلم بالراحه وبتحاول توضح كلامها وبيعيدوا السؤال

اكتر من مرة

وما شاء الله عدد المتقدمين كتير فمش هيبقى فى وقت للاسئله الكتير

وبيسئلوا كل واحد سؤال او اتنين بس

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بجد انا مكنتش مصدق انى هنجح بس الحمد لله الحمد لله انى نجحت ومبروك ليك ياحمد حمدى وربنا معامنا بكرة بس انا عاوز خدمة منكو وانتو تكتبو كام سوال عن امتحان الشفوى بكرة مع ترجمتهم حتى نتعلم منهم شوية رجاء بجد ساعدونى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
طب هو ايه اللى ممكن نذاكره عشان المقابله يامارينا؟؟؟؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بصى هم بيسالوا اسئلة عامة مثلا انت متخرجة من اية سنة كام متجوزة ولالا اشتغلت ولالا معاك اطفال لية داخلة التعليم المفتوح ولية اداب انجليزى هل شايفة ان الانجليزى واللغة مهمين جدا والانترانت والموبيل مهم فى الايام دا وانت خريخة ثانوية ولا كلية وهكذا

كانت فى واحدة زميلة فى المنتدى سالوها لو معاك مصباح علاء الدين وفركتة وطلع الجنى وسالك عن امنية تتمنى اية

هى جاوبت انها ما بتعتقديش فى السحر لكن ل عايزة حاجة لابد تحاول توصلها ولكن لو حتشتخدم الامنية دا حتسالة ان بلدها تبقى احسن بلد وسالتها سوال تانى وهو اية اكتر صفة بتكرها فى الناس

انا ححاول ادور على سوالها لانها كانت كتبة بالانجليزى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اوك وعامة اهو سوالها واجابتها علشان بريضة لو حد تانى عايزة

وبالنسبة للشفوي فمش كله امتحان واحد انا سألت ناس دخلت امتحنت قالوا ان الدكتورة سألتهم عن احلامهم بيحلموا بأيه وسألتهم عاوزين تشتغلوا ايه وليش اخترتوا اداب انجليزي وهيك اشياء

انا لما دخلت لاقيت طاولة كبيرة قاعدين دكتورتين كل واحدة بطرف ودخلنا احنا 6 طلاب مع بعض رحنا لدكتورة قعدنا وسالتنا اول شي عن سنة التخرج واذا كنا بنشتغل ولا لا وبعدين سالتنا السؤال دا

if you found Aladdn's lamp and you rub it and the genie came out and you have only one wish what would you ask

وكانت اجابتها على السوال كالاتى

i don't really believe in magic and genies and if i want some thing i must do my best to reach it .
but if i must use this wish i'll ask him to make my country a better one

والسؤال الثاني ايه اكثر صفة بتكرهوها في الناس

وعامة متقلقيش اللى بينحج فى التحريرى بيبقى الشفوى تحصيل حاصل لكن متقلقيش واعمل اللى عليك وبالتوفيق ليكى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ملابس معناها Clothes انت عايز بالضبط اية السوال قولى بالعربى واقوالك لك بالانجليزى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.