اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
maryam EL kashef

اجتياز المقابله الشخصيه لقسم الترجمه

Recommended Posts

ميرسى مارينا انا قدمت ونفسى انجح عشان بحب اللغه اوى بس انا متوتره موووووووت وبفكر اريح دماغى وماروحش من كتر الخوف

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
متخافيش يا هاجر انا كمان كنت مرعوبة وحاسة انى مش حاقدر اعدى لكن صدقنى الامتحان التحريرى كان اسهل ما يمكن ودا الاهم الرك على التحريرى اللى بينجح فية بيعدى اما مقابلة الدكاترة سهلة جدا وهم كمان صدقنى بيعدكم حتى لو مجاوبتيش المهم بس هو التحريرى

انت احفظى كام كلمة انجليزى تساعدك فى كتابى 5 جمل مع الترجمة بس انصحك لو مفهمتيش قطعة الترجمة متالفيش من عندك حاجات زيادة اكتبى اللى فهمتة

وصدقنى الامتحان سهل جدا وغلط لو مقدمتيش اتكلى على ربنا وان شاء اللة كل خير وبالنجاح انت والكل يارب وصدقنى الخوف والتوتر دا عادى وكمان الطلبة فى الامتحان التحريرى بيساعدوا بعض

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ارجو منك يا هاجر لو امتحنتى تطمنى على نتجتك

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ايون يا جماعه فعلا الامتحانين كانوا في غايه السهوله انا امتحنت ونجحت الحمد لله ---المنتدي ده فعلا وشه حلو عليا ميرسي جداااا لكل الاعضاء اللي ردوا ع اسئلتي وطمنوني في وقت ماكنت متوتره جداااااااااااا والدراسه بدءت ابتداءا من الجمعه اللي هو النهارده وربنا يوفقني ويوفقكم جميعا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
مبروك النجاح يا اميرة وكل سنة دراسية جديدة والجميع بسلام

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
وياريت يا هاجر تبقى تطمنى على نتجتك و اية اللى جايلك فى الامتحان

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ياريت تطمننى يا هاجر على نتجتك وخدوتوا اية فى الامتحان وبالنجاح ان شاء الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الله يبارك فيكي يا مارينا ميرسي جداااااااا لذوقك واقول لهاجر ماتخافيش انا كنت زيك كده وكنت متوتره جداااا بس مافيش حاجه تستدعي التوتر ده كله الامتحانين لو طالب اعدادي هايحلوهم وبسهوله ربنا معاكي

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
مارينا مش فاهمه تقصدى انا الانترفيو بتاعى الخميس وهيبقى شفوى مش عارفه هيبقى ازاى ياريت حد يقولى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
وعايزه اعرف المواد هتبقى سهله ولا ايه اخدها من قاصيرها واقدم اعلام مع انى بحبك الترجمه جدااااا وهموت عشان اخدها وانا اصلا باخد كورسات من زمان بس نفسى اخف من موضوع التوتر اعالجه ازاى تعبت من نفسى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الموضوع سهل جدا مادام انتي بتحبي الترجمة ودرستي قبل كده مش هتحتاجي غير شوية تركيز
وهتلاقي انو مافيش داعي ابدا لتوترك ده ابدا وانتي لما تشوفي المواد والمحاضرات وتبداي تذاكري هيروح التوتر ده كله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
متقليش مواد الترم الاول من اسهل ما يمكن يكفى ان الدكتورة شاهيناز بتديكوا3 مواد وهى بصراحة دكتورة عسل قوى وحتى دكتورة ريم شرحها ممتاز جدا بس لاسف امتحاناتها صعبة شوية لو اول امتحان لكى يوم الخميش دا حيبقى التحريرى من اسهل مايمكن واللى بيعدى من التحريرى بيعدى من الشفوى وللعلم الشفوى اسهل من التحريرى انت بس احفظى كام كلمة انجليزى وفى الترجمة اكتب اللى فهمتة ومتالفيش من عندك لسبب بسيط التاليف حتفهم انك مش فاهمة حاجة خالص لكن اللى فهمتة وكتابة حتفهم انك فاهمة بس ممكن كلمات بسيطة مش عارفة تحطيها فى سياقها وربنا معاك وتقدرى ترجع للصفحة اللى قبل كدة فى مجموعة امتحنت الايام اللى فاتت وكتابة اية اللى خدوة فى الامتحان وبالتوفيق والنجاح

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا نجحت بركوووووووووووووووووولى بس يارب افلح بقى وميبقاش المواد صعبه مارينا شكرااا ليكى عشانت انتى طمنتينى اوى وياريت معلش اواحتجت حاجه من استفسار متتديقيش ومرسى ياقمر ليكى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الله يبارك فيك امييين انا بس اوقات دماغى بتقف وبحس انى عاصفه غباء هبت عليا وساعات ببقى طبيعيه زى بقيت البشر كدا عادى ياعنى وخايفه اوى من العاصفه دى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
مبروك يا هاجر الف مبروك وانا تحت امرك فى اى حاجة تعوزها ومفيش مضايقة ولا حاجة هو حتى يطول انك يا قمر تسالية

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ايه العسل ده ربنا يخليكى يا قمر طب انا ممكن اسيبلك اميلى فى رساله فى رسايلك

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
هاى بالتاكيد يا هاجر ممكن تسبيلى اميلك وانا حابعتلك اميلى ومبروك مرة تانية

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
موعد المقابلات الشخصية للمتقدمين لكلية الاداب قسم اللغة الانجليزية التعليم المفتو ح اريد الرد سريعا اكون شاكر جدا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
التقديم فى شهر 8 باذن اللة مش دلوقتى خالص

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
سلام ممكن طبعا

مبروك التخرج اتخرجت من كلية اية

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
لاسف مفيش جمل محددة هو بيبقى امتحان تحريرى سهل بيجيب قطعة انجليزى تترجمها للعربى وتكتبى فى موضوع معين 5 كلمات بالانجليزى ولو نجحتى فية بيدخل على الامتحان الشفوى ودا بتسال اسئلة سهلة زى لية دا خلة انجليزى بتشتغلى ولالا درست كمبيوتر وحاجات سهلة واهم حاجة الامتحان التحريرى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
سورى خمس جمل ممكن الموضوع الترجمة عن الكمبيوتر او النت او التليفزيون سهلة جدا بتبقى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
قطعة للقراءة و قطعة للترجمة و بعض المفردات للترجمة...الموضوع كان سياسي يتعلق بفترة حكم عبد الناصر و السادات.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا برة مصر هما اتصلوا بينا بالتليفون وسءلوني جملة اترجمها وبس

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الامتحان التحريرى عبارة عن قطعة ترجمة من انجليزى الى عربى بالاضافة لبراجرف لا يقل عن خمس سطور

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
[quote="mohamed abdelrady"]موعد المقابلات الشخصية للمتقدمين لكلية الاداب قسم اللغة الانجليزية التعليم المفتو ح اريد الرد سريعا اكون شاك حرااااااااااااااااام انا امتحانى بكرة ومش عارف اعمل اية وضعبفغ جدا فى الانجلش

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ميعاد الامتحان الساعة 10 صباحا مش عارفة انت عايز اية بالضبط ممكن توضح طلبك

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بجد حد يساعدنى انا امتحانى النهاردة الساعة عشرة لةو حد عارف مقدمة اكتبها لا ى برجراف ياريت يقولى عليها رجاااااااااااااااااااء انا محتاج ليكو اوى ساعدونى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
هاى حسام بص يا حسام دا بيختلف على حسب البلجراف ممكن يبقى البلجراف عبارة عن سوال وبيطلب رايك سواء اة او لا ولو قلت اة لابد تذكر الاسباب اللى توافق ولو قلتلا بريضةوتذكر الاسباب انت ممكن تبدى بسوال البلجراف كمقدمة وبعدين تفكر فى سرد بعض الاسباب

ويستحسن تختار الكلمات البسيطة وانت بتكتب ويبقى كل ازمنة الافعالة فى المضارع البسيط ولو فى حاجة فى الماضى اكتبها فى الماضى البسيط وممكن فى الاخير تنهى البلجراف بكلمة

finally it's prof my opinion

وتنهى البلجراف بريضة بالجزء اللى كتبة فى البداية

وللعلم هم مش طالبين اكتر من 5 جمل وصدقنى الامتحان سهل وانهى البلجراف بنقطة وابداة بحرف كابتل وبالتوفيق

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
marina كتب:
ميعاد الامتحان الساعة 10 صباحا مش عارفة انت عايز اية بالضبط ممكن توضح طلبك
انا عاوز مقدمة اكتبها لاى برجراف تنفع فى اىى حاجة المهم انج واركز على اية قبل ما ادخل الامتحان بجد انا نفسلاى انجح اوى لانى بحب الانجلش بس بقالى فترة كبيرة تاركة رجاااااااااااااااااااااء ساعدونى انا محتاج ليكو بجد

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
صدقنى دا بيعتمد على نوع الموضوع وانت ممكن تخلى سوال البلجراف هو المقدمة وممكن بريضة تنهى بية

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اللى امتحنوا النهاردة التحريرى عملوا اية يطمننوا عملت اية يا حسام انت وهيلين فى الامتحان

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الامتحان كان سهل جدا بس للى مزاكر بس انا الحمد لله غشيت الترجمة من واحد جنبى وكل الى معاى خلص فى عشر دقايق الا انا قعدت اخر واحد لحد ما الدكتور جت شدت الورقة منى وقولت ليها الصراحة قالت لية انتة اتاخرت لية كدة قلت ليها عشان انا بقالى فترة كبيرة مرجعتش انجلزى ومكنتش اعرف انة فى امتحان وكنت هبوس على ايديها عشان تشوف ورقتى وتنجحنى وقالت لية انا هراعى الظروف وقلت ليها حولى عشان انا بقالى سنين مبزكرش انجلزى وجى من الشغل على الامتحان وربنا يوفق

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
[size=18]انا كنت حاسس انى وانا فى الجنة مش فى مصر العيال حلت الامتحان وكانها مولودة فى مدرسة لغات دخلت حسرت نفسى وطلعت بس بردة عندى امل السنة الجاى هقدم وهفضبل وراها لحد ما ادخلها لانى انا انا النهاردة حلى فى الامتحان كان ضعيف على ادة وكنت مطبق فى الشغل يعنى حظى وحش جدا وبنصح كل الى بيقدم يزاكر ميسسبش كلمة الا لما يكون حافظها ويحفظ قاموسين تلاتة قبل ما يدخل وانا بطمنكو

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
يمكن يكونوا خلصوا بسرعة على اساس انهم ماكتبوش حاجة مش شرط اللي بيسلم ورقته الاول يكون مجاوب على كل الاسئلة ممكن يكون مش عارف ولا حاجة

انت ممكن تذاكر مع اللي بيذاكروا التيرم الاول وتقدم ان شاءالله التيرم الجاي وبالتوفيق

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.