اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح

Recommended Posts

يا جماعة لو سمحتم انا ترم اول كلية تجارة وسجلت في 3 مواد بس وخليت مادتين ممكن اسجلهم مع الخمس مواد للترم التاني وامتحن في سبع مواد ولا ماينفعش ياريت تفيدوني وشكرا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ينفع  تسجل سبع مواد الترم القادم في حال عدم تعارض المادتين المؤجلين مع احدى مواد الترم الجديد 

مع اطيب التمنيات 

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
العفو ،،، وربنا يوفقك ان شاء الله .

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
السيد صلاح كتب:
يا جماعة لو سمحتم انا ترم اول كلية تجارة وسجلت في 3 مواد بس وخليت مادتين ممكن اسجلهم مع الخمس مواد للترم التاني وامتحن في سبع مواد ولا ماينفعش ياريت تفيدوني وشكرا
بالنسبه لكليه التجارة لكل طالب الحق فى دخول 5 مواد كل تيرم 
وفى حاله الرسوب والتأجيل او فيما معناه انك دفعت رسوم مواد سواء رسبت فيها او اجلتها بعزر او بدون عزر( فى هذه الحاله يمكنك اختيار حتى  8 مواد فى التيرم يكون منهما 5 مواد جديده + ثلاث مواد رسوب او تأجيل )
بالنسبه لك طالما انك تيرم اول واخترت ثلاث مواد فعند التسجيل للتيرم الجديد لن تتمكن من اختيار اكثر من خمس مواد جديده فقط ولتدارك الموقف يمكن حجز مادتين ودفع الرسوم وأن لم تستطيع مذاكرتهم تقوم بتأجليهم بدفع مصروفات التأجيل وتأخذ المادتين معك مع مواد التيرم الجديد ( 5 مواد )

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
شكرا اخي الكريم بس انا مقيم برة مصر ازاى اسجل المادتين دول وادفع مصاريفهم وبعدين اعملهم تأجيل ياريت تفدني حضرتك وشكرا ليك

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

اولا : الطبيعى  وحق كل دارس عند التسجديل انه يسجل  5 مواد لماذا تم تسجيل ثلاث مواد فقط ....... ؟؟
ثانيا : من قام بالتسجيل لك يراجع المركز الرئيسى بالقاهره ليسائل عن كيفية اضافة مادتين وهذا حقك وحق كل دراس فى تسجيل المواد المتاحه له
ثالثا : فكره التسجيل والتاجيل هو اتاحه الفرصه لاختيار المواد فى اى وقت ترغب فية  فمثلا انت اخترت خمس مواد دخلت الامتحان فى مادتين او ثلاثه  واجلت الباقى والترم الذى يليه اخترت خمسه مواد جديده ومعك مادتين مثلا او ثلاثه قمت بتأجيلهم وعند دخول الامتحان اجلت ثلاث مواد مثلا او اربعه . التيرم الذى يليه لك خمس مواد جديده ولك تأجيل مواد او رسوب ثلاث مواد مثلا او اربعه ... متاح لك فى ذلك الوقت أن تختار 8 مواد . كمان فيه تيرم بينى بيكون بين التيرم والتيرم الذى يليه لو انت متأخر فى مواد اجلتها ممكن تنجز معاك فى الوقت المهم أن نظام الكليه  ان لك 8 تيرمات وكل تيرم 5 مواد 

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا سجلت بنفسي وبعدين سافرت وماعرفش اي حد في القاهرة ممكن يساعدني لو في طريقة معينة وتسديد من على النت انا ممكن اعملها حالا لكن للاسف التسجيل من صفحتى الشخصية بيقولي لا تستطيع التنفيذ مش عارف اعمل اية

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
طالما فيه تسجيل وفاتوره لن نسطتيع من على صفحتك الشخصيه اضافة مواد جديده لابد للرجوع الى المركز الرئيسى بالقاهره لبحث كيفيه اضافة مواد وكمان  طالما انك مسافر خارج القاهره لك الحق انك تختار نظام تيرمين فى تيرم يعنى بتختار 10 مواد تيرمين وتمتحنهم فى التيرم الثانى لهم يعنى كل سنه تمتحن 10 مواد فى التيرم 

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الاخ الفاضل / السيد صلاح 

يرجى الاتصال بمكتب الوكيل بالبلد المقيم بها 

وسوف يفيدك بامكانية تسجيل المادتين لديهم او بمصر من عدمه

مع تمنياتي لك بالتوفيق ان شاء الله .

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
عفوا

وشكر خاص  للاستاذ / جلال علي الافادة 

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.