اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
*maryam

محاضرات وتطبيقات ترم رابع ترجمة انجلش

Recommended Posts

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ازيكم يا اهل المنار اتمنى ان تكونوا جميعا بخير وزمايلي اللي رايحين ترم رابع بإذن الله انا جبتلكم لينكات محاضرات وتطبيقات ترم رابع وفيديوهات الفوناتكس عشان اللي عايز يبدأ بدري في المذاكرة من رقع زميلنا عصام كريم اللي رايح ترم خامس ان شاء الله

لينك محاضرات وتطبيقات الخمس مواد  المفروض تسجلو في الموقع ده عشان تقدروا تحملوا الملفات والتسجيل سهل جدا ومش بياخد وقت 

حمله من هنـــــــــــــــــــــا

4 فيديوهات الفوناتكس لدكتورة المادة ده مش محتاج تسجيل

المحاضرة الاولي

المحاضرة الثانية

المحاضرة الثالثة

المحاضرة الرابعة

اذا قابلني فيديوهات المواد التانية اكيد هنزلهلكم 

معلومات عن الترم 

بالنسبة لآسهل مادتين في ترم رابع الكلام ده طبعا من زمايلنا اللي رايحين ترم خامس قالوا ان القراءة 

والتعبير والمعاجم اسهل مادتين و المعاجم طبعا تكملة لعلم الترجمة وسهل المادتين دول نجيب فيهم تقدير

وقالوا ان الفوناتكس صعبة ومحتاجة مذاكرة جامد وان المفروض نبدأ في مذاكرتها من دلوقتي أما عن 

الترجمة فهي اصعب من الترمات اللي فاتت عشان الدكتورة بتجيب من الاهرام ويكلي وطبعا مفيش كلمات 

هتيجي فى الامتحان زي الترمين اللي فاتو وعايزة تدريب كتير اما المقال والكمبرهينشن دي مادة واحدة 

وبيقولوا معقولة والله اعلم  وبجد ربنا معانا الترم اللي جاي ده وعايزين نشد حيلنا وربنا يوفقنا يارب ويوفق الطلبة كلهم يااااااااارب

flower flower  flower 

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ياعينى يامريم على مجوداتك وابداعاتك دايما كدة مثال.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الله يكرمك يارب اتمنى ان اكون دائما عند حسن ظن الجميع

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

تم رفع جميع الملفات في الموضوع داخل ملف واحد علي موقع mediafire 

ملحوظة : يمكنك التحميل المباشر دون الحاجه للتسجيل في موقع mediafire 

donload 

وبالغ الشكر للأستاذة مريم 

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ربنا يجازيكوا خير على مساعدتنا , انتوا ماتعرفوش انتو بتساعدونا اد ايه لان ظروفنا كتيير مابتسمحش ان احنا نحضر .good good good good good good good good good good good good good good good good good good good good good good good good good good good good good good good good good flower flower flower flower flower flower flower flower flower flower flower flower

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
وده شئ يسعدنا يا استاذ احمد ربنا يوفقك و دعواتك

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
السلام عليكم لا بتحمل يا استاذ احمد حضرتك هتدخل على اللينك وهتدوس skip ad فوق عاليمين وبعد كدا هيدخل على صفحة التحميل هتدوس داونلود وهيحمل على طول

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا لاحظت ان المقال و الكمهرينهينشن سهلة جدا برضه و هي كاللي سبق من قطعة و نطلع الحل من القطعة + موضوع تعبير يتكتب من دماغنا يعني سهلة جدا برضه ان شاء الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
شكرا يا مريم على تعبك وربنا يجازيكى كل الخير ؛ الترم خلص خلاص بس لو تقدرى تكملى رفع باقى المواد او اللينكات الخاصة بالفيديو لكل مادة يبقى كتر ألف خيرك 
انا عاوز اخد 3 مواد بينى من رابع لانى كنت مأجله
ممكن ؟؟؟؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.