اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
3beer

نتائج المقابلات الشخصية "آداب ترجمة انجليزي" ظهرت

Recommended Posts

Hussein1974 كتب:
أهلا بيك ياعمرو وبأسماء وبكل دارسي الترم الأول.هو فعلا يا أسماء زي ما عمرو قال أنا أقصد تدرسي الكتاب كله لأن المقرر غالبا بيكون جزء منه أو حاجات من برة الكتاب. فخلي دراستك للجزء المقرر لاجتياز الامتحان وبس وادرسي الكتاب كله مع نفسك.طبعا مع الاستزادة بأي مصادر تانية.

أهلاً بحضرتك : ) thanks 

يا رب بس زي ما ذكرت من شوية في ردي على عمرو انه يكون الوقت كافي لمذاكرة الخمس مقررات في خلاص الشهرين دول

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
bold_look كتب:
بالنسبالى علشان انا كنت ثانوية عامة لغات فالمقررات سهلة بالنسبالى لاكن مشكلتى العربى والأعراب والكلام دة لاكن بأذن الله أول سنة بتكون سهلة نوعا ما لكل الطلبة...
أه فعلا الدكتورة اللى واكلة محشى دى...صوتها بيروح ويجى وأوفر جدا فى تعبيرتها بس استفدت منها وحسيت انها صاحبتىSmile 
أه فى ناس مش بتحضر والموضوع بيعدى لاكن عاوزين نرتبط بالجامعة منبقاش فشل من أولها كفاية السنين اللى راحت باى.

ماهو أوك المقررات سهلة وفله وشمعه منورة والحمد لله لاقيت معظم اللي اتكلموا فيه ف الاسطوانة مفهوم .. انا بتكلم بس عشان هما 5 .. ربنا يسهل ان شاء الله يا رب 
الواحد اصلاً مشتاق للمذاكرة خصوصاً لو مجال بيحبه .. ف ربنا يعين ان شاء الله. 

محشي هههههههههههههه .. طيب والله الدكتورة فريش كده وحبوبة وزي مابتقول تحس انها صاحبتك.. الحمد لله ان بتاعت الجرامر مش قافشة..

بس بصراحة دكتور هاني البشير ده البرتش اكسنت بتاعه وهو بيتكلم ولا كأنه ناتف سبيكر .. حاجة واو يعني ومحمسة : )

أنا عن نفسي هاحضر ان شاء الله لاني مشتاقة للموضوع ده جداً بعد 8 سنين عناء نفسي من غير اي حاجة مفيدة.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
مش شهرين ولا حاجة يا أسماء انتي أدامك أكتوبر ونوفمبر وديسمبر ويناير ده غير الأيام الفاضلة من سبتمبر.يعني لو ذاكرتي كل يوم ساعتين هتنجزي إنجاز كويس بإذن الله.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
8 سنيين؟ ينهار أزرق ده انا الثانوية واخدها فى 1999 ...حاجة تقرف

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
وكمان انا متنبئلك بمستقبل باهر ع السايت دة..عقبال ما أشوفك مشرفة قسم وأوسمة وحركات

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
Hussein1974 كتب:
مش شهرين ولا حاجة يا أسماء انتي أدامك أكتوبر ونوفمبر وديسمبر ويناير ده غير الأيام الفاضلة من سبتمبر.يعني لو ذاكرتي كل يوم ساعتين هتنجزي إنجاز كويس بإذن الله.
جميل يعني هي الامتحانات بتكون في آخر يناير؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
bold_look كتب:
وكمان انا متنبئلك بمستقبل باهر ع السايت دة..عقبال ما أشوفك مشرفة قسم وأوسمة وحركات
 هههههههههههههههه

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
يا جماعه لو حد فاكر امتحن فى ايه يقول وخاصه البرجراف بتاع ماليزيا ده علشان نلحق نحفظ كلمات خاصه بالموضوع.pllllllllllz

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
Asmaa Nur كتب:
الامتحان كان عبارة عن 3 أسئلة..
الأول قطعة تترجمها من الانجليزي للعربي. كانت عن ماليزيا 
بس للاسف مش هقدر اذكر النص بالتحديد لان كانت الاجابة نكتبها ف نفس ورقة الاسئلة. يعني الورقة مش معايا 
عموماً البرجراف بتاع ماليزيا ده كانت بيتكلم عن موقع البلد على الخريطة واقتصادها عامل ازاي وبيعتمد على ايه

السؤال التاني كان عبارة عن سطرين بس عربي وانت تترجمهم للانجليزي .. كان عن "ملك حفني ناصف" انها رائدة من رواد حركات تحرير المرأة في بدايات القرن العشرين. وكتبت عدة كتب عن تربية البنات ومشاكل الاسرة.

السؤال التالت طلب مننا نكتب فقرة عن تحب تغير ايه في الحي اللي انت عايش فيه.

و يا رب بالتوفيق ..

ده كان الامتحان .. وقطعة ماليزيا كانت اسهل واحلى حاجة فيه والله .. كلها 3 اربع سطور
ولو حضرتك عندك حصيلة كلمات معقولة صدقني هيكون سهل عليك . لانهم مش بيحطوا كلمات صعبه.
يعني لو الكلمة في العربي مرادفها 10 كلمات في الانجليزي تديك المعنى، هو بيجيبلك الاسهل فيهم.
الامتحان ماطلعش صعب زي ما كنا فاكرينه خالص .. لذلك ماتقلقش.

فيه جملة شهيرة كل سنة بيقولولها الوزراء بعد امتحانات الثانوية العامة وبيكونوا كدابين فيها : D
ألا وهي (الامتحان كان في مستوى الطالب المتوسط) بس هنا بئى الامتحان في مستوى الطالب المتوسط فعلاً مش كدابين : )

يعني لو حضرتك شايف نفسك مستواك متوسط تأكد انه هيكون سهل عليك ان شاء الله
كمان فيه حاجة احب اذكرها 
انه مش شرط الامتحان يجي نفسه 
ممكن يجي قطع تانية .. ف بلاش تربط نفسك بفكرة معينة عشان ماتتفاجئش
توكل على الله وربنا يوفقك يا رب : )

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

أهلاً وسهلاً بيكِ يا هدى وربنا يوفقك يا رب ويحقق لك اللي بتتمنيه اذا كان فيه الخير ليكِ : ) flower

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.