اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
الملاك البرىء

اداب ارشيف الكترونى

Recommended Posts

يبدو كدا الاخت العزيزه لانى انا قدمت فى الاول فى الارشيف الألكترونى وبعدها تراجعت وقدمت فى النشر الألكترونى بعد معلومه عامه كدا من صديق وبردو مش لاقى هنا اى معلومات او زملاء ممكن استفاد منهم بأى معلومه عن القسم دا ..

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
MOKA_Ali كتب:
يبدو كدا الاخت العزيزه لانى انا قدمت فى الاول فى الارشيف الألكترونى وبعدها تراجعت وقدمت فى النشر الألكترونى بعد معلومه عامه كدا من صديق وبردو مش لاقى هنا اى معلومات او زملاء ممكن استفاد منهم بأى معلومه عن القسم دا ..
طب ما تعرفنى المعلومه دى بس انا وجهة نظرى انه قسم حلو

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

والله هى كانت نصيحه اكتر من انها معلومه وكانت وجه نظر منه بناء على طبيعة مكان الشغل بتاعنا واكيد ممكن تفرق معاكى شخصيا وممكن يكون انتى اللى صح 100% .. لكن انا بعد شويه بحث وتنقيب فى صفحة الجامعه قدرت اعرف اول 10 مواد ندرسها ومن اسمائها ارتحت كتير وتوكلت على الله ولو ان اخر ماده اسمها غريب ومش مرتاح ليها لكن أعلنت التحدى بقى يادماغي 

السجل الدراسي / نتائج الإمتحانات السابقة

كود المادةاسم المادةالسنة الدراسيةالتقدير
111مقدمه فى صناعة النشر  
112مصادر المعلومات  
113القراءة على النشر  
114الرقابة و حقوق الملكية الفكرية  
115الحاسب الآلى و تكنولوجيا النشر  
121الطباعة  
122الانترنت و استخداماتها فى النشر  
123تاريخ الكتب و النشر  
124المواد السمعية و البصرية  
125الاحصاء الببليوجرافى  

النسبة التراكمية لمواد النجاح   = 0.0 %    

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
أهلآ بيكم فى منتدى المنار ... طلبة قسم الأرشيف الالكترونى قليل لما بنشوف حد منهم متابع معانا 

وده بيعكس انطباع سئ بان مفيش اهتمام من ادارة المنتدى بهذاالقسم ,, فان شاء الله بمتابعتكم معانا 

المستمره ودعوة اصدقائكم للتجمع على المنتدى هيكون حافز لينا اننا ننشئ ليكم قسم خاص بالارشيف

وبالتوفيق والنجاح / ادارة المنتدى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ATOMIX كتب:
أهلآ بيكم فى منتدى المنار ... طلبة قسم الأرشيف الالكترونى قليل لما بنشوف حد منهم متابع معانا 

وده بيعكس انطباع سئ بان مفيش اهتمام من ادارة المنتدى بهذاالقسم ,, فان شاء الله بمتابعتكم معانا 

المستمره ودعوة اصدقائكم للتجمع على المنتدى هيكون حافز لينا اننا ننشئ ليكم قسم خاص بالارشيف

طيب ما نبدء من دلوقت ونعمل قسم الارشيف والنشر الألكترونى لانه أكيد فى اللى بيدخل وبيدور ومش بيلاقى القسم او القسمين دوول بمعتى اصح .. على ما نعرف بس مين اللى معانا فى القسمين دوول وندعوهم

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الملاك البرىء كتب:
ربنا يستر انا ارشيف الكترونى وكان   نفسى اتعرف على حد قبل ما نبدء دراسه بس شكل هكون الطالبه الوحيده

بأذن الله عز وجل هيكون كله تمام لا تقلقى .. بس ممكن سؤال صغير هو حضرتك من محافظه ايه ؟ لان فكره انتظامك فى حضور المحاضرات كل يوم جمعه فى البدايه أكيد أكيد هتعرفك على صديقات كتير يقدرو يساعدوكى فى اى شئ حتى لو بعد كدا مش حضرتى بنفسك .....!!! ومع دعوتهم هنا فى المنتدى يبقى التواصل هيكون فعال 100%
                              ok ok ok ok ok

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
MOKA_Ali كتب:
ATOMIX كتب:

طيب ما نبدء من دلوقت ونعمل قسم الارشيف والنشر الألكترونى لانه أكيد فى اللى بيدخل وبيدور ومش بيلاقى القسم او القسمين دوول بمعتى اصح .. على ما نعرف بس مين اللى معانا فى القسمين دوول وندعوهم
صح عندك حق لازم يدخلوا الاقسام دى لان اكيد الناس بدور مشبتلاقى  الاقسام بيجلها احباط

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
MOKA_Ali كتب:
الملاك البرىء كتب:
ربنا يستر انا ارشيف الكترونى وكان   نفسى اتعرف على حد قبل ما نبدء دراسه بس شكل هكون الطالبه الوحيده
بأذن الله عز وجل هيكون كله تمام لا تقلقى .. بس ممكن سؤال صغير هو حضرتك من محافظه ايه ؟ لان فكره انتظامك فى حضور المحاضرات كل يوم جمعه فى البدايه أكيد أكيد هتعرفك على صديقات كتير يقدرو يساعدوكى فى اى شئ حتى لو بعد كدا مش حضرتى بنفسك .....!!! ومع دعوتهم هنا فى المنتدى يبقى التواصل هيكون فعال 100%
                              ok ok ok ok ok
انا قليوبيه وهحضر بس المحضرات الجمعه  اكيد

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
المقررات التى تم تسجيلها بالدور الحالي

كود المادةإسم المادةطلب توصيلتاريخ توصيل الكتابتاريخ إستلام الكتابتاريخ توصيل الشريطتاريخ إستلام الشريط
111اللغة الانجليزيةلا يوجدلا يوجد5/9/2013لا يوجد5/9/2013
112مقدمة فى علم الارشيفلا يوجدلا يوجد5/9/2013لا يوجد5/9/2013
113طرق البحث فى علم الارشيفلا يوجدلا يوجد5/9/2013لا يوجد5/9/2013
114الإدارة العامةلا يوجدلا يوجد5/9/2013لا يوجد5/9/2013
115تاريخ مصر الحديث و المعاصرلا يوجدلا يوجد5/9/2013لا يوجد5/9/2013

دىالمواد بتاعتى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
MOKA_Ali كتب:
ATOMIX كتب:

إن شاء الله فى اقرب فرصه هيكون موجود فى المنتدى قسم للأرشيف والنشر

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
رائع 

شكرا الأدمن و المدير العام للمنتدى الجميل  ATOMIX  على سرعه التواصل والمتابعه .. تحياتى ليك ولشخصك العزيز

.

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الملاك البرىء كتب:

كود المادةإسم المادةطلب توصيلتاريخ توصيل الكتابتاريخ إستلام الكتابتاريخ توصيل الشريطتاريخ إستلام الشريط

دىالمواد بتاعتى
بالتوفيق الصديقه العزيزه وان شاء الله كل خير .. وعلى فكره المحاضرات هتكون يوم الجمعه فعلا وكنت شوفت مره بوست بيقول انه ممكن يكون السبت او أيام تانيه كمان وعموما حتى لو يوم واحد بأذن الله يكون مناسب لتنفيذ المخطط اللى اقترحته ليكىscared  دلوقتى المشكله عندى انا رغم انى بينى وبين مبنى الجامعه يدوب 5 دقائق مشيا على الاقدام ( On foot ) لكن مع الاسف مش هقدر احضر غير جمعتين من الـ 4 او 5 جمعات فى الشهر لظروف شغلى very angry .. يبقى انتى افضل منى فى كل الحالات أعقدى العزم واعلنى التحدى وبأّذن الله عزوجل هيكون كله تمام

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
MOKA_Ali كتب:
الملاك البرىء كتب:

دىالمواد بتاعتى
بالتوفيق الصديقه العزيزه وان شاء الله كل خير .. وعلى فكره المحاضرات هتكون يوم الجمعه فعلا وكنت شوفت مره بوست بيقول انه ممكن يكون السبت او أيام تانيه كمان وعموما حتى لو يوم واحد بأذن الله يكون مناسب لتنفيذ المخطط اللى اقترحته ليكىscared  دلوقتى المشكله عندى انا رغم انى بينى وبين مبنى الجامعه يدوب 5 دقائق مشيا على الاقدام ( On foot ) لكن مع الاسف مش هقدر احضر غير جمعتين من الـ 4 او 5 جمعات فى الشهر لظروف شغلى very angry .. يبقى انتى افضل منى فى كل الحالات أعقدى العزم واعلنى التحدى وبأّذن الله عزوجل هيكون كله تمام
انا كمان ظروف شغلى صعبه جدا وبالعكس اناعندى  طفل محتاج رعايه ومعنديش اجازات فشغلى حتى يوم  الجمعه

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ATOMIX كتب:
MOKA_Ali كتب:
ATOMIX كتب:

إن شاء الله فى اقرب فرصه هيكون موجود فى المنتدى قسم للأرشيف والنشر
باذن الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بشرى ساره لكم ،،

تم إفتتاح قسمين للنشر والأرشيف الألكترونى فى كلية الأداب ستجدونهما على الروابط بالأسفل

كما نرجو الا تتركوا محتويات هذه الأقسام خاويه ،،

فكلما شاركتم فيها زاد الأقبال من الطلبه على مشاركتكم والتعاون معكم ،،

وبالتوفيق والنجاح

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
جزاك الله خير..

وبالتوفيق والنجاح يارب..

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ATOMIX كتب:
بشرى ساره لكم ،،

تم إفتتاح قسمين للنشر والأرشيف الألكترونى فى كلية الأداب ستجدونهما على الروابط بالأسفل

وبالتوفيق والنجاح

سلمت يداك
                                           وجزاك الله كل خير

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
flower 
ATOMIX كتب:
بشرى ساره لكم ،،

وبالتوفيق والنجاح

flower flower flower flower flower flower thanks thanks thanks thanks
شكرا جزيلا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
السلام عليكم ان قسم ارشيف الكتروني في احد معي ارشيف لكي اخذه منه محاضرات علي الايميل

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
معاك انا ارشيف الكتروني تعرف قسم ارشيف يعمل في اي مجال في الدوله في جميع الوزارات يوجد بها ارشيف حتي الشركات الخاصه وان شاء الله ثوف تدرسون ارشيف مركزيه واللا مركازيه/المركزيه التي تعمل اوترتكز في شركه اومؤسسه لايوجد بها افرع/اما اللامركزيه فتعمل في الشركات والمؤسسات والوزارات التي يوجد بها افرع وكل فرع مختص بارشيف خاص بكل فرع /وبكدا ان شاء الله قسم ارشيف يحظوا بتعدد الوظائف ان شاء الله في قطاع العام والخاص علي مستوي الجمهوريه ومحدش يكون قلق من هذا القسم لان الدراسه ثوف تعرفك اهميه القسم والحمد لله. اخوكم شريف عبد المنعم رضوان ارشيف الكتروني جامعه القاهره فرع جامعه جنوب الوادي.بقنا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
هو مفيش احد بيخش المنتدي والاايه. ........ انا طالب اداب ارشيف اللكتروني في أحد ارشيف الكتروني هنا......

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اهلا بك أستاذ شريف

نورت منتدانا

هو طلبة ارشيف الكتروني عددهم قليل شوية انما موجودين

ان شاء الله يدخلوا ويردوا عليك

بالتوفيق 

flower 

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
النهاردة فى اتنين انضموا لأداب ارشيف اليكترونى
مبروك علينا وعليكم
فى حد يا جماعة حضر يوم الجمعة  25 / 10 / 2103

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
الملاك البرىء كتب:
flower 
bism allah        

حد فى المنتدى هنا يا جماعه فى اداب قسم ارشيف الكترونى ولا انا الوحيده فمصر الى دخلت القسم ده

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اهلا وسهلا بيكم يا جماعة انا عضو جديد هنا وان شاء الله داخل اداب قسم ارشييف الكتروني ومحتاج تعاونكم معايا لاني شغال في شركة وماسك الارشيف وعايز اتقدم في شغلي فا حبب اني اعرف مدي صعوبة القسم دة من عدمه وشكرا ليكم جميعا
ودة رقمي يشرفني التواصل يا جماعة  معايا اشكركم جميعا .................

===================

ممنوع وضع ارقام التليفونات علي صفحات المنتدي

الادارة 

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
السلام عليكم ياشباب انا ادآب ارشيف وللاسف انا موجود بالكويت ودامج الترمين في ترم /وحتي الان محملوش لي المحاضرات المرئيه بس منزلين لي من المحاضره الخامسه في مقدمه علم الارشيف وباقي المواد لم تحمل حتي الان. ......وان لم استوعب المواد بدون شرح وهذا مسببلي عقده

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
عفوا انا اسف لعدم ذكر اسمي انا اسمي شريف عبد المنعم رضوان...وياشباب لو تكرمتم الارسال علي اميلي (ممنوع وضع الايميلات علي صفحات المنتدى ) .

الاشراف

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
sherif radwan كتب:
السلام عليكم ياشباب انا ادآب ارشيف وللاسف انا موجود بالكويت ودامج الترمين في ترم /وحتي الان محملوش لي المحاضرات المرئيه بس منزلين لي من المحاضره الخامسه في مقدمه علم الارشيف وباقي المواد لم تحمل حتي الان. ......وان لم استوعب المواد بدون شرح وهذا مسببلي عقده

انا ارشيف ياجماعهترماول وكنت بحضر استاذ شريف اساعدك عرفنى
وانامعاكواويارب بالنجاح والتوفيق ونعدى الترم على خير

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
وليد محمود كتب:
انا يا جماعة قدمت ارشيف الكترونى ترم اول وحاسس انى تايه ممكن حد يساعدنى 

لا ده احساس طبيعي في اول ترم كده عادي خالص

لكن الترم الي بعده هتبقي زي الفل ان شاء الله 

وهتلاقي ناس تساعدك

موفق باذن الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.