اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
lole adel

محاضرات المركز

Recommended Posts

ياجماعه حد مجرب محاضرات المركز ؟؟ لان لحد دلوقتي مافيش محاضرات ومش عارفه ازاكر من الكتب رخمه اوي وتقيله ؟

في حد مجربها ؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
المشكله المحاضرات بتتكلم في حاجه غير الكتاب نعمل ايه بقى نزاكر من فين ؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بصي هي كويسه بس بردو المشكله انها بتشرح كلام الفيديوهات اللي بتكون ساعات خارج الكتاب
مش عارفه هل هي صحيحه ولا نستنا شويه لما نعرف ايه اتشرح هناك
انا عامتا المواد اللي مش بلاقي مزاكرتها داخل الكتاب لما بشوف االفيديو بركنها علي جنب
وبكمل اي ماده تانيه
يعني زي مثلا ماده 160 اللغه الاعلاميه للاسف مش متطابقه فيديوهات مع الكتاب
بس ركنتها مؤقتا لحد ما اعرف ااي اخبار عن المقرر او اللي اتشرح
بالتوفيق ان شاء الله

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اه فعلا يا شاهتده
وكمان ماده الاخبار والاذاعه مافيش تطابق

بس ماده مناهج البحث الدكتور قال ان الدراسه من المحاضرات والتطبيقات فقط صح ؟؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
مناهج البحث بردو الفيديوهات مش فيها كتير من الكتاب وشكلها فعلا هتتزاكر من المحاضرات المكتوبه
انا اتفرجت فيها لحد الفيديو التامن وللاسف زهقت اوووووووي عشان مش متظبطه وحاجه من الشرق وحاجه من الغرب

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،،

والله يا بنات عن تجربة شخصية، يمكن انا ما قدرتش افهم من الفيديوهات وغيري قدر مش مشكلة، بس انا صممت ابدإ بدراسة مادة 170 لان شكلها دسمة وفعلا بس الكتاب غير المحاضرات المطبوعة، فبعت للمكركز وده كان رده

"يقوم بتدريس هذه الماده مناهج البحث الاعلامى كود 170 كلا من الدكتور بركات عبد العزيز و الدكتور محرز غالى مع مراعاه ما يلى:

1. المنهج الخاص بدكتور بركات من خارج الكتاب المقرر عليكم لذلك فإن المصدر الاساسى فى المذاكرة يشمل (اربعة محاضرات و تطبيق بالاضافه الى المحاضرات التليفزيونية التى قام بتسجيلها الدكتور بركات بنفسه ) ويوجد نسخ من هذه المحاضرات على الصفحة الخاصة بكل طالب كذلك فانه يتم بيعهم فى منفذ التوزيع الخاص بالمركز.

2. المنهج الخاص بدكتور محرز غالى يشمل( الفصل الاول والخامس و السادس من الكتاب المقرر) عليكم ويمكنكم الحصول على المحاضرات الخاصه بالدكتور محرز من على الصفحه الخاصه بكم او من منفذ التوزيع مع مراعاه ان هذه المحاضرات قام بإعدادها الدكتور هشام عطيه و ان القائمغ بالتدريس هو الدكتور محرز غالى وكذلك يوجد محاضرتين تليفزيونيتين للدكتور هشام عطيه""

اما باقي المواد:

كالتالي:

الماده 180

لا يوجد ملغى فى المادة

الماده 160

المقرر فيها المحاضرات والتطبيقات فقط (من غير محاضرات فيديو)

الماده 190

مقرر عليكي في الجزئين المحاضرات والكتاب وبرغم أن الدكتور حسن لا يخرج عن الكتاب إلا أنه يغير في المحاضرات صياغة الموضوعات فقط برجاء مذاكرة المادة كاملة وقراءة وكالات الأنباء فقط

نفس الرد في موضوع
ادخلوا هنا

ولو عندكم اي استفسار تاني، ابعتوا للبريد على الصفحة الشخصية وبيردوا على طول flower
ويا رب يوفق الجميع flowerflowerflower

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
بركات عبد العزيز

بصي انا زهقت جدا من شرحه في الفيديوهات وبجد اكتر شئ يزهقني في اي دكتور اما يتوهني وهو بيشرح
وانا قرفت بصراحه
وشكرا علي المعلومات القيمه
سلامي

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا شكلي هزاكر من محاضرات المركز واسئله امتحان وبس

وشكرا جدا للمعلومات دي

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
هههههههههههه احسن حاجه عملتها ان انا مبفتحش المحاضرات وبذاكر من الكتب كل المواد ماعدا لغه اعلاميه وماده 190 ذاكرتهم من المحاضرت لان في جزئيه مش موجوده في الكتاب

بس الترجمه الي بذاكرها من المحاضرات عشان لما شفت الامتحانات لقيت انها من المحاضرات

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
يعني الامتحنات جت من محاضرات المركز بتاعت ماده الترجمه ؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
انا نازله قريب اجيب الامتحانات السابقه وحلولها ودا بيسهلي كتير لان بيكون فيها اخبار السنه اللي قبلنا علي طول وهشوف الاخبار ايه وهسأل اللي بيحضرو بردو اذذا في جديد
واكيد هبلغكم ان عرفت شئ

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.