اذهب الي المحتوي
أحلى نادي لأحلى أعضاء
البحث في
  • المزيد من الخيارات...
عرض النتائج التي تحتوي على:
إيجاد النتائج في:

مجموعة عامة  ·  24130 اعضاء

حفظ
نادي جامعة القاهرة للتعليم المفتوح
shahnda

تعليق غريب

Recommended Posts

ازيكم جميعا
انا اول مقدمت في اعلام مش كان منظره زي ما مقال احد الاساتذه المسئولين في تعليق
من اللي اتكلمو الكام يوم ال فاتو
قال ان اللي دخل اعلام مصدق لقاها فرصه عشان من كليات القمه
بجد اضايقت من التعليق ده
طيب وليه منقولش ان اللي دخلها شايف مجالها واسع وانها كليه جميله اي حد يتمني يدخلها وحتى ايه المشكله لو هى فرصه؟؟
اناا دايما مقتنعه بمقوله اذا تحدث السفيه خير الرد الصمت
وهو كد عاوز يحبطنا،،،
ياما ناس كتيره قدمت في اعلام ومش سمعنا عن اسمها في طبق اليوم
وفي النهايه هي دراسه زي اي كليه اللي بيجتهد بينجح
واللي بيتعب هيشتغل
ولا ايه رايكم يا جماعه
انا بفضقض معاكم مش اكتر

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
واللى بيدخل طب او صيدلة برده بيبقى منظرة ؟
لا طبعا فى حاجة اسمها انا حبة اتعلم المجال دا مشان اشتغل فيه
مشان اشوف حياتى فيه
مشان ابنى الحلم اللى طول عمرى بحلم بيه
متسمعيش كلام حد مش فاهم معنى كلامه
وتأكدى ان اللى بيخبط فى شئ بيبقى عنده نقص فيه
وانا مقتنعة بدا جدااا

تقبلى مرورى

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

اسمحيلي دول ناس مريضه بجد وفاضيه اوووي ال زي دول ولا يترد عليهم اصلا والنهايه بتحكم لو منظره او داخلينها دراسه بجد عشان دي طموح الواحد بيبقي نفسه يحققها متشغليش بالك يا شاهنده flowerflower

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،،

التجاهل التام لما يقال من اساتذة واهل خبرة وعلم محسوبين على كلية مهمة كـ "الإعلام" بالرغم من اجراءات التقديم (المقابلة الشفوية) وبالنسبة لي كمغتربة غير مصرية ، لم يكن الموضوع "فرصة" بل وجدت موادها تناسب اتجاهاتي وعملي الحالي، يعني مكملة لما املك من مهارات وخبرة، واذا كان الاساتذةالافاضل لا يقول باختبارات القبول او الاختبارات النهائية التي تؤدي في نهاية كل تيرم، فهذه مشكلة تتعلق بالهيكل الاكاديمي يجب ان يتم مساءلتهم عليها لتسفيهم لكل يجازف ويسجل في كلية الإعلام؟؟؟

جميعنا بدات الدراسة في هذه الكلية ، يدفعنا حب النجاح في حياتنا والتطور في المجال العملي وأيضا لمستقبل جميل مشرق لا يشوبه اي معكرات او منغصات مثل تلك التصريحات...

لذلك ، ان شاء الله نثبت لهم اننا "قدها وقدود" study! واننا مستعدين للتحدى وأثق اننا اهلاٌ له studystudy

حبيباتي اتمنى لكم التوفيق دائما والنجاح الباهر في حياتكم العلمية والعملية flowerflowerflower

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
[b]Hidaya52875

شكرا جدا علي وجودك وتفاعلك معايا
وزي مقولتي كلامك كله اتفق معاه
كليه اعلام زي اي دراسه تانيه في اي كليه بس هي ميول الشخص اللي بتدفعه لاختيارها
يعني ماهي اعلام موجوده هل كل الدارسين قدموا فيها بس؟
بالعكس انا شايفه في كتير جدا في اداب وفي في تجاره بردو

[/b]

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
[b]yassmin

كلامك سليم حبيبتي فعلا والله اللي يغلط في حق شخص قدم في نظام التعليم المفتوح
وفاكر اننا اغبي منهم او هما بيتفوقو علينا في شئ اكيد انسان مريض
[/b]

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
[b]KoTTa Koky

تسلمي ياقلبي وتسلم لسانك
وتفكيرك
اكيد مقتنعه بدراستي وهدفي وكمان واثقه من نفسي
بالتوفيق للجميع ان شا ءالله
[/b]

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اتذكر انه من فتره طويله كان عندى فرصة التقدم والتحويل لكلية الاعلام فى احد الجامعات المصريه الحكوميه - كنت مازلت مقيدا فى احد الكليات الاخرى التابعه للجامعه ذاتها - وبالفعل توجهت للكلية واستفسرت وكانت الردود إيجابيه
ما منعنى هو انه فى السنه الثالثه والرابعه كان على أن اكون متواجدا فى القاهره "للعملى"..ونظرا لظروف سفرى فقد امتنعت عن تكملة الاجراءات لما سبق توضيحه وهو تواجدى بالخارج

لى علاقات طيبه بكثير من الاعلاميين ومنهم رؤساء تحرير لصحف وقد عُرض على من سنوات أن اكتب فى بعضها فى من خلال عمود ، منها جريدة اخبار الادب ، اليوم السابع و مواقع لعدة صحف جديده
من هنا اقول :لست فى حاجه للشهاده للعمل فى المجال الصحفى لا اقولها وحدى ولكن أكدت لى استاذه فى كلية الاعلام بالقاهره حيث أننا اصدقاء
كل ما فى الامر ان الدراسه بحق شيقه وطيبه وحتى الان اؤكد على استفادتى الكبيره من الدراسه فيها حيث التناول الاكاديمى الجيد للكثير مما يصادف الصحفى والاعلامى عند العمل او استخدام موهبته الفطريه
التى تحتاج بحق لزيادة ثقلها

على كل الاحوال ...أن كان هناك فرصة قد أتيحت للجميع ولم تكن من وراء ابواب خلفيه فلما لا؟
وهل هذه الدراسه منه (بكسر الميم) من أحد أم هى حق عادل يتساوى فيه الجميع؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
ياجماعه انا ليه لما بكتب موضوع مش بيترفع ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اعمل ايه ؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
مش عارفه لولي اكيد المشكله عندك لان كلنا بنزل عادي مواضيع

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
شكرا جدا علي وجودك ورايك الجميل جدا
هي فعلا دراستها ممتعه وخفيفه ولذيذه
و دا مش بيقلل من اي شأن لاي كليه تانيه في المركز
بس كل انسان حسب ميوله وشعوره ان هينجح في الشئ
وطبعا كلنا من حقنا ندرس في اي مكان طالما في فرصه يبقي مش نضيعها
شكرا ليكي تاني

Soli كتب:
اتذكر انه من فتره طويله كان عندى فرصة التقدم والتحويل لكلية الاعلام فى احد الجامعات المصريه الحكوميه - كنت مازلت مقيدا فى احد الكليات الاخرى التابعه للجامعه ذاتها - وبالفعل توجهت للكلية واستفسرت وكانت الردود إيجابيه
ما منعنى هو انه فى السنه الثالثه والرابعه كان على أن اكون متواجدا فى القاهره "للعملى"..ونظرا لظروف سفرى فقد امتنعت عن تكملة الاجراءات لما سبق توضيحه وهو تواجدى بالخارج

لى علاقات طيبه بكثير من الاعلاميين ومنهم رؤساء تحرير لصحف وقد عُرض على من سنوات أن اكتب فى بعضها فى من خلال عمود ، منها جريدة اخبار الادب ، اليوم السابع و مواقع لعدة صحف جديده
من هنا اقول :لست فى حاجه للشهاده للعمل فى المجال الصحفى لا اقولها وحدى ولكن أكدت لى استاذه فى كلية الاعلام بالقاهره حيث أننا اصدقاء
كل ما فى الامر ان الدراسه بحق شيقه وطيبه وحتى الان اؤكد على استفادتى الكبيره من الدراسه فيها حيث التناول الاكاديمى الجيد للكثير مما يصادف الصحفى والاعلامى عند العمل او استخدام موهبته الفطريه
التى تحتاج بحق لزيادة ثقلها

على كل الاحوال ...أن كان هناك فرصة قد أتيحت للجميع ولم تكن من وراء ابواب خلفيه فلما لا؟
وهل هذه الدراسه منه (بكسر الميم) من أحد أم هى حق عادل يتساوى فيه الجميع؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
شاهنده في الخليج بيقولوا سوي طاف

يعني كأنك مسمعتيش حاجه وياما ناس بشهادات بس ربنا مش موفقهم الحكايه مش ان انتي تعليم مفتوح ولا تعليم عادي الحكايه انك تنجحي فلي اخترتيه وبس

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
تمام حبيبتي معاكي حق
ربنا يوفقنا جميعا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان

• اضف...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.